تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مؤمن! به تحقيق اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808213592




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با سرخ‌کن چی میشه درست کرد؟


واضح آرشیو وب فارسی::



یکی از لوازم آشپزخانه نسبتاً جدید که طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده است، سرخ‌کن می‌باشد. سرخ‌کن‌ها در دو مدل با روغن و بدون روغن کار می‌کنند که نوع دوم آن بسیار محبوب‌تر است. دلیل این امر نیز صرفه‌جویی و کاهش هزینه‌ها (جهت تهیه روغن) و همچنین سالم بودن غذایی است که به کمک آن تهیه می‌شود. البته باید به این نکته اشاره کرد که پخت یکنواخت غذا در سرخ‌کن بدون روغن یکی دیگر از عوامل محبوبیت آن است. یکی از مهم‌ترین مواردی که پس از خرید سرخ‌کن بدون روغن با آن روبرو می‌شوید، غذاهایی است که می‌توانید به کمک آن تهیه کنید. در ادامه به معرفی چند مدل از محبوب‌ترین این غذاها می‌پردازیم.

طرز تهیه 5 نوع غذا با سرخ‌کن بدون روغن

به طور کلی هر غذایی که گریل یا سرخ می‌کنید، در سرخ‌کن بدون روغن به بهترین شکل تهیه خواهد شد. البته در این سرخ‌کن، جریان هوای گرم باعث می‌شود که تمامی بخش‌های مواد خوراکی به شکل یکسانی پخته و سرخ شوند و این موضوع، باعث برتری آن بر سرخ کردن و گریل کردن شده است. همچنین این موضوع باعث می‌شود که نتیجه نهایی ظاهری بسیار جذاب داشته باشد و از نظر طعم نیز بسیار دلچسب باشد. برخی از خوشمزه‌ترین غذاهایی که می‌توانید به کمک سرخ‌کن تهیه کنید به شرح زیر است:

1. سیب‌زمینی و چیپس

سیب‌زمینی سرخ شده و چیپس از مهم‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهایی هستند که می‌توانید به بی‌نقص‌ترین حالت ممکن در دستگاه سرخ‌کن تهیه کنید. برای این کار کافی است که سیب‌زمینی را به ابعاد موردنظر خرد نمایید. سپس مقدار کمی روغن را (در حد چند قاشق غذاخوری، متناسب با حجم سیب‌زمینی‌ها) با ادویه‌های مدنظر خود ترکیب کنید. حال سیب‌زمینی‌ها را به آن آغشته کرده و درون سرخ‌کن قرار دهید تا یک خوراکی خوشمزه و تنقلاتی جذاب تهیه کنید.



2. استیک و همبرگر

پختن استیک و همبرگر نیاز به دقت بسیار بالایی دارد. این دو خوراکی حاوی مقداری چربی هستند که پس از برخورد با گرما، آن را پس می‌دهند. بدین ترتیب شاید مصرف روغن برای تهیه آن‌ها ایده خوبی نباشد و طعم آن‌ها را دچار تغییر کنید. در چنین شرایطی استفاده از سرخ‌کن بدون روغن می‌تواند به شما کمک چشمگیری کند. تنها کافی است که ورقه‌های استیک یا همبرگر را درون سرخ‌کن قرار دهید تا به یک غذای جذاب دست پیدا کنید. برای جلوگیری از کثیف و چرب شدن سرخ‌کن نیز می‌توانید از کاغذروغنی استفاده کنید.

3. گوشت مرغ

از دیگر غذاهای خوشمزه‌ای که می‌توان در سرخ‌کن تهیه کرد، مرغ است. البته دقت داشته باشید که بهتر است مرغ را به چند تکه تقسیم کرده و سپس درون سرخ‌کن قرار دهید تا زودتر آماده شود و تمامی قسمت‌های آن به طور یکسان بپزد. برای این کار شما می‌توانید گوشت‌های تکه شده مرغ را درون ترکیبات موردنظر خود قرار دهید تا طعم آن‌ها را به خود جذب کنند. سپس تمامی این مواد را پاک کنید و مرغ را درون سرخ‌کن قرار دهید تا یک غذای بسیار دلچسب تحویل بگیرید.

دقت داشته باشید که برخی‌ها برای طعم‌دار کردن مرغ از سبزیجات و حتی سیر و پیاز استفاده می‌کنند. در این خصوص بهتر است هنگامی که قصد دارید مرغ را درون سرخ‌کن قرار دهید، سبزیجات را به طور کامل از آن جدا کنید؛ زیرا آن‌ها در زمان کوتاهی پخته و در نهایت تا زمان پخت کامل مرغ، می‌سوزند و طعم آن را خراب می‌کنند. البته اگر علاقه‌ای به طعم‌دار کردن مرغ ندارید، می‌توانید آن را تنها به روغن یا کره و نمک آغشته کرده و درون سرخ‌کن قرار دهید.



4. پخت شیرینی

یکی از جذاب‌ترین کاربردهای سرخ‌کن بدون روغن، پخت شیرینی است. برای پخت شیرینی معمولاً از فر استفاده می‌شود؛ اما اگر برای این کار عجله دارید و همچنین حجم شیرینی‌هایتان کم است، می‌توانید از سرخ‌کن بدون روغن استفاده کنید. تنها کافی است که کاغذروغنی را روی سبد سرخ‌کن قرار داده و سپس شیرینی‌ها را روی آن بچینید. البته دقت داشته باشید شیرینی‌هایی که خمیر بسیار رقیق دارند، مناسب استفاده در این دستگاه نیستند. خمیرهایی همچون خمیر شیرینی نخودچی و کوکی از بهترین گزینه‌ها برای سرخ‌کن محسوب می‌شوند. همچنین می‌توانید دونات و نان‌هایی که خمیر مشابه آن دارند را نیز درون سرخ‌کن تهیه کنید.

5. کباب تابه‌ای

کباب تابه‌ای یکی از غذاهای ساده و بسیار خوشمزه است که طرفداران بسیار زیادی دارد. برای تهیه این کباب معمولاً از تابه‌های گریل استفاده می‌شود؛ اما شما می‌توانید با استفاده از سرخ‌کن بدون روغن این کار را به بهترین شکل انجام دهید. برای تهیه این کباب بهتر است که گوشت چرخ‌کرده را در ابعاد کوچکی شکل دهید تا با سرعت بیشتری پخته شوند. همچنین می‌توانید کف سبد سرخ‌کن را کمی چرب کنید تا جذابیت بیشتری در ظاهر کباب ایجاد شود.

غذاهایی که به هیچ عنوان نباید آن‌ها را در سرخ‌کن بپزید!

پس از معرفی غذاهایی که می‌توان در سرخ‌کن تهیه کرد، باید به این نکته دقت داشته باشید که برخی از غذاها را به هیچ عنوان نباید در سرخ‌کن قرار دهید. غذاهایی که به کمک آب فراوان تهیه می‌شوند، اصلاً گزینه مناسبی برای سرخ‌کن نیستند. حرارت سرخ‌کن، باعث تبخیر شدن آب چنین غذاهایی می‌شود. سپس نیز حجم بالایی از بخار درون سرخ‌کن قرار می‌گیرد و ممکن است به بخش‌های مختلف آن از جمله بورد الکتریکی، نفوذ پیدا کند. این موضوع سبب می‌شود که در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد شده و حتی دچار مشکلات جدی شود. بدین ترتیب پختن غذاهایی همچون برنج و خورشت درون سرخ‌کن ممنوع است.

همچنین اگر قصد تهیه سوخاری و استفاده از انواع پودر سوخاری و ادویه‌های درشت را دارید، باید در نظر داشته باشید که سرخ‌کن بدون روغن مناسب این کار نیست. برای این کار بهتر است از سرخ‌کن‌هایی که با روغن کار می‌کنند استفاده کنید؛ زیرا چنین موادی در سرخ‌کن بدون روغن از مواد اصلی جدا شده و می‌سوزند.

همچنین بهتر است از روغن‌هایی که نقطه دود پایینی دارند (همچون روغن زیتون) در غذاها استفاده نکنید. دود ناشی از این روغن‌ها می‌تواند طعم و عطر غذای شما را تحت‌تأثیر قرار دهید. البته سرخ‌کن بدون روغن اصل فیلیپس با استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، قادر است که تا حدود زیادی هوای درون خود را کنترل کرده و از ایجاد بوی بد در هر غذایی جلوگیری کند. برای تهیه این محصول بهتر است به صورت مستقیم از نمایندگی فیلیپس اقدام نمایید تا نسبت به اصالت محصول موردنظر، مطمئن باشید. با استفاده از این سرخ‌کن اصل، محدودیتی در استفاده از انواع روغن وجود نخواهد داشت.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 396]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن