تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814436612




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشریح راهکارهای جدید حمایت از شتابدهنده‌ها با جذب ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مالیاتی برای تحقیق و توسعه


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور اعلام کرد که تغییراتی در حمایت از شتابدهنده‌ها اعلام شده است. در گردهمایی شتابدهنده‌های تخصصی نوآور، روح‌الله دهقانی فیروزآبادی افزود: زمانی که یک جریان به اکوسیستم نوآوری وارد می‌شود، ممکن است فراز و نشیب‌هایی داشته باشد و در این مسیر توسعه اکوسیستم نوآوری صورت می‌گیرد. وی اشاره کرد که با ورود موج اقتصاد دیجیتال و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان، ادبیات جدیدی به نام "شتابدهنده‌ها" در سال‌های 92 و 93 شکل گرفت.



دهقانی اظهار کرد که با تصویب قانون حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، این شرکت‌ها توسعه یافته و در سال‌های 92 تا 94، جریان دیگری به نام "استارتاپ‌ها" به وجود آمده است که از اقتصاد دیجیتال الهام گرفته شده است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد که ادبیات شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها در کشور به گونه‌ای پیشرفت کرده است که عموم مردم حالا هر دو را به معنای یکدیگر می‌شناسند. او افزود که این نزدیکی معنایی باعث تولید عناصر دیگری نظیر وی سی، کارخانه‌های نوآوری و منتورینگ شده است.

معاون علمی رئیس‌جمهور اعلام کرد: بر اساس حمایت‌های معاونت علمی، ۴۰۰ شتابدهنده در کشور ایجاد شده‌اند و اکنون ۷۰ شتابدهنده فعال هستند. وی تأکید کرد که در صورت شکست یک استارتاپ در ایالات متحده، به دلیل جذب سرمایه در مراحل ابتدایی، عواقب آن غیرمعمول است؛ اما در ایران، شکست یک استارتاپ منجر به از دست دادن هویت و بخشی از دارایی‌های خود می‌شود. ایشان افزود: جریان استارتاپ در ایران ایجاد شده و فرصتی ویژه برای کشور است، اما به حمایت مالی نیاز دارد.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد که پس از ۱۰ سال از شروع جریان استارتاپ در کشور، وضعیت بسیار واقعی‌تر شده است و برای تحریک دوباره این جریان، نیاز به منابع مالی و سرمایه‌گذاری وجود دارد.

دهقانی فیروزآبادی تأکید کرد که برای ایجاد موج استارتاپی، لازم است نقاط قوت تشخیص داده شده و نقاط ضعف حذف شده و به نقاط قوت، نقاط قوت دیگری افزوده شود. وی اعلام کرد که در حمایت‌های جدید معاونت، تمرکز بر روی شتابدهنده‌های موفق و فعال در زمینه‌های مختلف خواهد بود.

دهقانی فیروزآبادی دو دسته اصلی شتابدهنده‌ها را توضیح داد؛ شتابدهنده‌های تخصصی فناوری که به توسعه فضا و منابع فناوری می‌پردازند و شتابدهنده‌های کارآفرینی و اقتصاد که به ایجاد کسب و کار با فناوری‌های موجود می‌پردازند.

او اعلام کرد که در رویکرد جدید، حمایت‌ها بر حمایت‌های هدفمند متمرکز شده و متناسب با نوع و فعالیت‌های شتابدهنده‌ها حمایت خواهد شد. همچنین، حمایت‌ها شامل اعطای وام‌های بلاعوض و تسهیلات نیز می‌شود.

دهقانی فیروزآبادی به اهمیت ایجاد یک انجمن برای شتابدهنده‌ها اشاره کرد و افزود که این انجمن می‌تواند به شتابدهنده‌ها هویت بخشد و تبادل تجربیات و اطلاعات را تسهیل کند. همچنین اظهار کرد که در دوره جاری سال، حدود دو برابر بودجه مختص شتابدهنده‌ها در مقایسه با سال گذشته، تخصیص یافته است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن