تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814435046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقایسه ورق سیاه برشی، پابرش و فابریک فولاد مبارکه اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی::


ورق سیاه از آن دسته ورق‌هایی است که مستقیما برای تولید محصول دیگری توسط کارخانه‌ها خریداری می‌شود که ممکن است در زمینه تولیدات مختلف فعالیت داشته باشند. در واقع خرید و فروش به صورت B 2 B یا همان Business-to-Business است (یعنی تجارت به تجارت). از جمله این کارخانه‌ها می‌توان به شرکت‌های خودروسازی، لوازم خانگی، ساخت و ساز و غیره اشاره کرد. 

هر کدام از این شرکت‌های نامبرده به روش‌های مختلف از ورق سیاه برای مصارف خود، استفاده می‌کنند. مثلا یک کارخانه ترجیح می‌دهد ورق برش خورده، خریداری کند یا دیگری باید ورق را با طول زیاد و به صورت رول شده تهیه کند! همه این موارد بسته به محصول تولیدی کارخانه‌ها متفاوت است. ورق سیاه فولاد مبارکه از جمله ورق‌هایی است که عرضه آن با روش‌های مختلف انجام شده و نیاز بسیاری از کسب و کارها را برطرف می‌کند. در ادامه با روش‌های عرضه انواع ورق سیاه فولاد مبارکه، آشنا می‌شویم.

ورق پابرش فولاد مبارکه 

ورق‌های پابرش فولاد معمولابا عرض کم و طول بسیار زیاد، روانه دیگر کارخانه‌ها می‌شوند؛ به دلیل طول بسیار زیاد آنها را رول می‌کنند تا حمل و نقلشان آسان‌تر باشد. به ورق پابرش، کویل یا ورق رول شده نیز گفته می‌شود. زمانی‌که این ورق‌ها را رول می‌کنند، فضای کمتری اشغال کرده و از آسیب دیدن لبه‌ها جلوگیری می‌شود. استفاده از این ورق را اغلب در:

  • صنعت خودرو
  • لوازم خانگی
  • ساخت و ساز مسکن
  • تولید انواع لوله 
  • زیر ساخت حمل و نقل 
  • تولید تسمه و ... می‌بینیم. 

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان بسته به نوع (st37 یا st52)متفاوت است. کویل کربنی و کویل گالوانیزه به دلیل فرآیند تولید متفاوت دارای قیمت‌های متفاوتی هستند. ورق st52 فولاد مبارکه و ورق سیاه st37 فولاد به صورت پابرش در ضخامت‌های کم قابل خریداری است. 

برای استعلام قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان روی لینک زیر کلیک کنید:

https://www.markazeahan.com/product-category/ورق-سیاه-فولاد-مبارکه/

ورق برشی فولاد مبارکه

ممکن است بعضی افراد ورق برشی را با ورق پابرش یا فابریک اشتباه بگیرند! در واقع می‌توان گفت ورق برشی ترکیبی از هر دو آنهاست! زیرا ورق برشی ابتدا به صورت کویل عرضه می‌شود و بعد برش می‌خورد، اما ابعاد آن به اندازه ورق فابریک فولاد مبارکه اصفهان دقیق نیست. ورق st37 فولاد مبارکه و st52 به صورت برشی در عرض 1.5 و 1.25 به تولید می‌رسند اما اغلب ضخامتشان کم است. تولید ورق پابرش و برشی اقتصادی‌تر بوده و حین استفاده اصطلاحا، پِرتی کمتری دارد به همین دلیل از ورق فابریک، قیمت کمتری دارد. در ادامه مطلب با ورق فابریک آشنا می‌شویم. 

ورق فابریک فولاد مبارکه

ورق‌های فابریک تولید شده در کارخانه فولاد مبارکه به صورت بندیل، عرضه می‌شود. یعنی در هر بندیل تعداد مشخصی از این ورق‌ها وجود دارد. ابعاد ورق فابریک نه تنها از دقت بسیار بالایی برخوردار است بلکه با استانداردها مطابقت دارد؛ زیرا برش‌کاری ورق فابریک فولاد مبارکه، توسط دستگاه‌های خاص انجام می‌شود.  بازاری‌ها اصطلاحات جالبی برای وصف این نوع ورق بکار می‌برند: 

  1. "دوییدگی ندارد" 
  2. "بدون باد است"
  3. "فاقد شکستگی است"

از ابتدا یعنی ابعاد دقیق است، سطح آن هموار است و کناره‌های ورق، حالت دالبری ندارد. ورق‌های فابریک فولاد مبارکه اصفهان، گزینه بسیار خوبی برای رنگ‌کاری مخصوصا رنگ کوره‌ای است. اگر ورق برشی یا پابرش نیاز پروژه شما را برطرف می‌کند، لازم نیست با خرید ورق فابریک هزینه‌های خود را صرف خرید این نوع ورق نمایید.



تفاوت انواع حالت برش ورق سیاه فولاد مبارکه

تا اینجا فهمیدیم که عرضه ورق فولاد مبارکه اصفهان، در سه حالت پابرش، برشی و فابریک عرضه می‌شود. در جدول زیر به صورت کاملا شفاف با تفاوت هر کدام از این ورق‌ها آشنا خواهید شد: 

ویژگیپابرشبرشیفابریک
نام‌های دیگر رول، کویل رول، کویل، شیت استاندارد، شیت
ابعاد طول زیاد عرض کم طول زیاد عرض کم طول و عرض استاندارد 
ضخامتکمتر از فابریک کمتر از فابریک معمولا بیشتر از پابرشی و برشی 
نحوه عرضه رول رول یا شیت (ابعاد دلخواه مشتری بدون دقت بالا)به صورت بندیل با ابعاد بسیار دقیق 
کاربرد ساخت و ساز ساخت و ساز پروژه‌های صنعتی و ساختمانی

 

جمع بندی 

ورق سیاه فولاد مبارکه، به عنوان یک ورق مهم در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد و به صورت B2B توسط کارخانه‌های مختلف، از جمله شرکت‌های خودروسازی، لوازم خانگی، و صنایع ساخت و ساز خریداری می‌شود. این ورق‌ها به صورت پابرش با طول زیاد و عرض کم، برشی با ابعاد دلخواه مشتری و همچنین به صورت فابریک با ابعاد دقیق و به صورت بندیل‌ عرضه می‌شوند. از این ورق‌ها عمدتاً در صنایع خودرو، لوازم خانگی، ساخت و ساز، تولید لوله و زیرساخت حمل و نقل استفاده می‌شود. ورق برشی نیز با امکان انتخاب ابعاد مشتری و ورق فابریک با ابعاد دقیق، بر اساس نیازهای مختلف در پروژه‌های صنعتی و ساختمانی به کار می‌رود. از همراهی شما سپاسگزاریم. 

Top of Form






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 167]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن