تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا توكل كند، خداوند هزينه او را كفايت مى كند و از جايى كه گمان نمى برد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816089585




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روش‌های مالی مانند تزریق پول و حمایت‌های مادی تنها راه کارآمد برای ماندگاری استعدادها نیستند.


واضح آرشیو وب فارسی::

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، درباره روش‌های جذب و ماندگاری استعدادها صحبت کرده است. او معتقد است که تزریق پول و حمایت‌های مالی، راهکارهای پایدار و کارآمدی برای این منظور نیستند. در حال حاضر، جهان با چالش جدی مواجه استعداد‌های انسانی مواجه است و باید از روش‌هایی که مؤثر، آینده‌نگر و کارآمد هستند، مثل فرصت‌سازی برای اثرگذاری یک نخبه به منظور حفظ سرمایه‌های ارزشمند انسانی بهره‌برداری کنیم.



روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، در یک مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه علم و فرهنگ، درباره اهمیت جهاد دانشگاهی به عنوان پیوندی بین صنعت و دانشگاه سخن گفت. او بیان کرد که جهاد دانشگاهی بیشتر از محدوده دانشگاه قرار دارد و در عین حال کمترین سختی و خشکی را نسبت به صنعت دارد. صنعت با چالش‌ها و سختی‌های خود روبرو است، در حالی که دانشگاه یک محیط نرم و ملایم است. جهاد دانشگاهی در واقع یک پل میان این دو است؛ به همین دلیل جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای برتر و تأثیرگذار در ایجاد فضایی برای شناخت دانشجویان از نیازهای بازار است و از مرحله بازار شروع می‌شود تا به تولید علم و فناوری مورد نیاز برسد.

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، درباره لزوم آشنایی بیشتر دانشجویان دانشگاه علم و فرهنگ با ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی تأکید کرده است. او معتقد است که این دانشگاه باید با ساختار جهاد دانشگاهی ارتباط داشته باشد تا دانشجویان به طور نزدیکتر با مسائل واقعی مواجه شوند و در راه حل آنها قدم بردارند. جهاد دانشگاهی یک بستر است که دانشجو با رویکرد محوریت بازار و حل مساله، به کار خود ادامه می‌دهد. به همین دلیل، تأکید می‌کنم که دانشجویان بیشتر با این سازمان در تعامل باشند.

او با اشاره به پروژه‌های همکاری با جهاد دانشگاهی، بیان کرده است: جهاد دانشگاهی به حدی فرصت و قابلیت دارد که اگر دانشگاه در زمینه حل مسائل جهاد وارد شود و با نیازهای جهاد دانشگاهی ارتباط برقرار کند، بسیاری از مسائل کشور را به دست جامعه دانشگاهی حل خواهد کرد و همچنین بخش قابل توجهی از نیاز به اشتغال را نیز برطرف خواهد کرد. بازار به نیروی انسانی ماهر در حل مسائل نیاز دارد و کافی است نیروها را بر اساس نیازها آموزش دهیم. من تعهد می‌کنم که اگر شما همت کنید و دانشجویان برای ارتباط دانشگاه با نیازهای جهاد دانشگاهی اقدام کنند، بدون شک نوآوری‌ها به اشتغال و حل مسائل ختم خواهند شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری درباره جدیت حرکت کشور به سمت تولید علم، توسعه فناوری و پیشرفت اقتصاد دانش‌بنیان، اظهار داشته است که این تحولات باعث بیداری کشورهای منطقه شده است. او اشاره کرده که یک کشور در حالی که تحت فشار تحریم‌ها و فشارهای شدید در زمینه علم و فناوری قرار دارد، قطعاً قادر به توسعه علم و فناوری در سطوح برتر جهانی می‌باشد. این اراده و عزم جدی کشور، باعث بیداری کشورهای منطقه شده و درک کنند که راه تنها برای پیشرفت، توسعه علم و فناوری است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه راهکارهای مالی مانند تزریق پول و حمایت مالی، به دلیل رقابت شدید در جذب نیروی انسانی متخصص و محدودیت‌های کشور، راه پایدار و کارآمدی برای جذب و حفظ استعدادها نیست، به چالش ماندگارسازی نیروی انسانی در جهان اشاره کرده است. او تأکید می‌کند که امروزه جهان با چالش جدی مواجه است و نیازمند استفاده از روش‌های مؤثر، آینده‌نگرانه و کارآمد برای حفظ سرمایه‌های انسانی ارزشمند است. این روش‌ها می‌توانند شامل فرصت‌هایی برای اثرگذاری نخبگان و حفظ سرمایه‌های انسانی باشند.

با توجه به ظهور مفهوم "عشایر فناوری"، وی گفت که افراد دیگر در یک مکان ثابت ماندگار نمی‌شوند و بر اساس فرصت‌ها، محل اقامت و ماندگاری خود را انتخاب می‌کنند. به همین تناسب، هر جایی که فرصت اثرگذاری، کسب درآمد و ایجاد ارزش وجود داشته باشد، مقصد نیروی انسانی متخصص یا "عشایر فناوری" خواهد بود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با تأکید بر ایجاد فرصت‌های اثرگذاری برای نخبگان، گفت که نخبه باید به خودش احساس تعلق به کشور کند و بداند که هیچ کس جز خودش نیست که این کشور را بسازد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تحول در رویکردهای ارزیابی و شناسایی نخبگان، گفت که مهندس بودن، پزشک یا ریاضیدان خوب بودن تنها معیار نخبگی نیست. ممکن است یک طراح لباس خوب، یک نجار یا یک آهنگساز هم در دسته نخبگان جامعه قرار بگیرند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان اظهار کرد که آیین‌نامه‌های جدید بنیاد به سمت عدم تمرکز بر حوزه‌های دانشگاهی و گسترش مفهوم نخبگی در حوزه‌های متنوع تغییر کرده‌اند. همچنین، مکانیزم‌های شناسایی و جذب نخبگان نیز از خوداظهاری به کشف فعال و هوشمند نخبگان با استفاده از استادان متخصص متمرکز شده‌اند.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 272]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن