تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهشت را درى است كه ريّان ناميده مى شود از آن در، جز روزه داران وارد نشوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798489199




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

موافقان و مخالفان کلیات لایحه تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت چه گفتند؟


واضح آرشیو وب فارسی::

یک لایحه به نام "الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳)" توسط مجلس تصویب شده است. این لایحه به عنوان راهکاری برای جلوگیری از اطاله رسیدگی به لوایح بودجه معرفی شده است. برخی از موافقان این لایحه معتقدند که این اقدام می‌تواند به جلوگیری از تعطیلی طولانی رسیدگی به لوایح بودجه کمک کند. از سوی دیگر، مخالفان این لایحه بیان کرده‌اند که این احکام باید به صورت موقتی و نه به صورت دائمی تصویب شوند.



سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، محمدمهدی مفتح، در حین بررسی کلیات این لایحه اظهار کرده است که از سال ۱۳۸۰، احکام دائمی برای جلوگیری از اطاله رسیدگی به لوایح بودجه تصویب شده‌اند. این احکام در سال‌های ۱۳۸۴ و ۱۳۹۳ نیز تکرار شده‌اند. در این لایحه جدید، حدود ۴۰ حکم دائمی آورده شده است که به امید سرعت بیشتر در بررسی بودجه منجر خواهد شد.

به گفته محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه، لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۳) به انضباط بخشی به بودجه، اصلاح روند طولانی شدن بررسی و تحول در روال اصلاح ساختار بودجه کمک خواهد کرد.

از طرف دیگر، حسن لطفی، نماینده رزن، به عنوان یکی از مخالفان کلیات این لایحه، به اشتباهات ساختار بودجه اشاره کرد. او بیان کرد که ۸۳ درصد از بودجه کشور برای هزینه‌های جاری و فقط ۲۰ درصد برای هزینه‌های عمرانی صرف می‌شود. همچنین، تنها افرادی که قادر به دریافت اعتبارات عمرانی هستند، افرادی هستند که لابی‌گری قوی دارند؛ پس تا کی باید این روند غلط ادامه یابد؟

وی ادامه داد و اظهار کرد که پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی در مناطق محروم نمی‌رسد به ۵۰ درصد. تاکنون، در ۹ ماه از سال، تنها ۷ درصد از بودجه به استان‌ها تخصیص یافته است و با این حجم تخصیص، آیا می‌توان در استان‌های سردسیر کاری کرد؟

مصطفی نخعی، نماینده نهبندان، به عنوان یکی از موافقان کلیات لایحه، بیان کرد که تجمیع برخی احکام در قانون بودجه بسیار مهم است تا هر سال دیگر نیازی به تکرار آنها نباشد و این موضوع به سردرگمی منجر می‌شود.

وی اظهار کرد که تخصیص کمتر از ۱۰ درصد اعتبارات به استان‌ها بسیار ناراحت‌کننده است و افزود: علیرغم شعارهای داده شده، بسیاری از پروژه‌های آبرسانی متوقف شده و به خوبی پیش نمی‌روند و دلیل آن ناکافی بودن تخصیص اعتبارات است.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی، به عنوان یکی از مخالفان کلیات لایحه، گفت: لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در حال حاضر تنظیم شده است و نمی‌توان آن را تغییر داد. او اظهار داشت که پس از آن همچنان می‌خواهیم ده‌ها حکم را به صورت یکجا و به عنوان حکم دائمی تصویب کنیم، در حالی که این احکام موقتی است و مصلحت دائم با موقت تفاوت دارد.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نیز به عنوان یکی دیگر از موافقان کلیات لایحه، بیان کرد: معمولا در رسیدگی به لوایح بودجه با کمبود زمان مواجه هستیم؛ در این لایحه حدود ۶۰ حکم مدنظر است که به جای تکرار سالیانه، بهتر است به صورت دائمی تصویب شود.

وی افزود که انتظام‌بخشی به بودجه شرکت‌های دولتی، دائمی شدن انتشار اوراق مالی و اسلامی، و مدیریت بدهی‌های دولت را می‌توان در این لایحه پیگیری کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی، به عنوان سومین و آخرین مخالف کلیات لایحه، بیان کرد که نمی‌توان قوانینی که نیاز به تغییر دارند را به صورت دائمی تصویب کرد؛ برخی از احکام این لایحه به هیچ وجه قابلیت دائمی شدن را ندارند.

وی توضیح داد: در این لایحه، معاونت قوانین مجوز تنظیم و تغییر تاریخ‌ها را دارد، در حالی که اصلاح تاریخ‌ها را ندارد؛ بنابراین باید بگوییم که مجلس تعطیل شود و معاونت قوانین به تنهایی تصمیم‌گیری کند.

محمدحسن آصفری، به عنوان سومین و آخرین موافق کلیات لایحه، اظهار کرد: هر سال احکامی در لایحه بودجه تکرار می‌شود و زمان زیادی از کمیسیون تلفیق و صحن مجلس را اشغال می‌کند؛ اما این لایحه مانع فعالیت مجلس نمی‌شود. زمان مجلس بسیار ارزشمند است و باید در آن به مسائل مهم قانونگذاری و نظارتی کشور تمرکز شود.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 684]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن