تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى بهشت درى است‏بنام (ريان) كه از آن فقط روزه داران وارد مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814438456




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روایات گوناگون ایام فاطمیه و تاریح دهه فاطمیه 1402


واضح آرشیو وب فارسی::



طرح لایه باز بنر فاطمیه جهت دانلود - طرح دات آی آر

فاطمیه و شهادت حضرت زهرا

از کودکی تا همین حالا احتمالا بارها و بارها از والدین و بزرگترهای خود درباره حضرت زهرا و ویژگی‌های رفتاری او شنیده‌ایم و بسیار آموخته‌ایم. اما اگر با این وجود بازهم احساس می‌کنید نیاز به شناخت بیشتر خانم فاطمه زهرا (س) دارید، دهه فاطمیه بهترین فرصت برای شما است. در این ایام می‌توانید، حضرت فاطمه را بیشتر بشناسید. برای شناخت قصد داریم شما را با روایات گوناگون درباره حضرت بیشتر آشنا کنیم. ایام فاطمیه یک فرصت طلایی برای شناخت بیشتر حضرت فاطمه بوده و شما با شرکت در مراسمات می‌توانید به این اطلاعات دست پیدا کنید.

ایام فاطمیه به چه ایامی گفته می‌شود؟

به طور کلی ایام فاطمیه به روزهایی گفته می‌شود که شیعیان و مسلمان در سراسر ایران و کشورهای مسلمان‌نشین به مناسبت شهادت حضرت زهرا (س) عزاداری می‌کنند. با توجه به مستندات تاریخی، تاریخ دقیق شهادت حضرت فاطمه مشخص نیست و تاریخ‌شناسان اسلام بین دو تاریخ 13 جمادی‌الاول و 3 جمادی‌الثانی شک دارند. به همین منظور هر سال تاریخ شهادت حضرت زهرا متغیر است. روزهای یازدهم تا سیزدهم جمادی‌الاول، دهه اول فاطمیه و روزهای سوم تا پنجم جمادی‌الثانی به دهه دوم فاطمیه تعلق دارد.

بسیاری از مسلمان این بین دو دهه فاطمیه مراسمات مختلفی را برگزار می‌کنند و به سوگ می‌نشینند. برای اطلاع‌رسانی این مراسمات آنها بنر شهادت حضرت زهرا را چاپ می‌کنند و در جای جای شهر آن را نصب می‌کنند. اما برای طراحی و چاپ بنر نیاز به طراح حرفه‌ای است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم خیر. برای طراحی پوستر شهادت حضرت فاطمه کافیست پوستر فاطمیه لایه باز را از وبسایت‌های معتبر دانلود کنید و چاپ نمایید. یکی از وبسایت هایی که می تواند در این زمینه بسیار به شما کمک کند وبسایت طرح دات آی آر است که با آرشیو بزرگی که از طرح های بنر و پوستر محصوص ایام فاطمیه دارد، نیاز شما در این زمینه را پوشش خواهد داد


طرح اطلاع رسانی فاطمیه جهت چاپ پوستر اطلاعیه مراسم روضه فاطمیه

روایات گوناگون ایام فاطمیه

درباره ایام فاطمیه، در منابع دینی و احادیث مختلف، مجموعه‌ای از روایات و داستان‌ها وجود دارد. شما با نوشتن این روایات روی طرح بنر و پوستر فاطیمه و نصب آنها در سراسر شهر می‌توانید این احادیث گرانقدر را به گوش همه برسانید. در زیر چند نمونه از روایات گوناگون ایام فاطمیه آورده شده است:

روایتی از امام صادق (ع): طبق این روایت، امام صادق (ع) فرموده‌اند: "هر کس در ایام فاطمیه عزاداری کند و برای حضرت فاطمه (س) گریه کند، خداوند به او آتش دوزخ را حرام می‌کند." پوستر خام دهه فاطمیه به شما این امکان را می‌دهد تا این سخن ارزشمند را به سایرین به خصوص جوانان نسل جدید برسانید و یک راهنمای خوب برای آنها باشید.

روایتی از امام علی (ع): طبق این روایت، امام علی (ع) فرموده‌اند: "حضرت فاطمه (س) برای من از جانب خداوند بهترین بانوی دنیا و آخرت است و او در بهشت روزی خواهد شد." بنر لایه باز فاطمیه این فرصت را می‌دهد تا این سخن ارزشمند حضرت علی (س) را به گوش دیگران در سرتاسر شهر برسانید و همه آنها با خواندن این روایت شناخت بیشتری به حضرت زهرا (س) پیدا کنند.

روایتی از امام رضا (ع): طبق این روایت، امام رضا (ع) فرموده‌اند: "هر کس در ایام فاطمیه برای حضرت فاطمه (س) سوگواری کند و درد و اندوه ایشان را به خاطر بیاورد، خداوند در قیامت او را در کنار محمد (ص) و اهل بیت (ع) قرار می‌دهد." طرح لایه باز دهه فاطمیه را دانلود کنید و این روایت امام هشتم را به گوش نسل‌های جدید برسانید تا آنها ارزش این روز را بدانند.

روایتی از امام حسین (ع): طبق این روایت، امام حسین (ع) فرموده‌اند: "هر کس در ایام فاطمیه برای حضرت فاطمه (س) گریه کند و عزاداری کند، خداوند برای او در بهشت خانه‌ای می‌سازد و در آن خانه اجرایی نیست مگر گریه و نوحه." دانلود پوستر لایه باز ایام فاطمیه و طراحی پوسترهای آموزشی در ایام فاطمیه فرصت مناسبی است تا این روایات را به گوش مسلمانان دیگر برسانید تا آنها نیز در این ایام بتوانند به ثواب برسند و در روز قیامت سربلند و پیروز باشند.

این روایات و داستان‌ها تأکید می‌کنند که شرکت در عزاداری و سوگواری در ایام فاطمیه و ابراز اندوه و درد برای حضرت فاطمه (س)، مورد خشنودی و قدردانی خداوند و ائمه اطهار (ع) قرار می‌گیرد. شما به عنوان یک مسلمان نیز با دانلود بنر خام ایام فاطمیه و همچنین نوشتن این روایات روی آنها و انتشارشان می‌توانید سهم بزرگی داشته باشید.


نمونه طرح بنر لایه باز فاطمیه جهت چاپ استند فاطمیه - tarh.ir

برگزاری مراسمات سوگواری حضرت فاطمه در چه مکان‌هایی برگزار می‌شود؟

مراسمات سوگواری در ایام فاطمیه در مکان‌های مختلفی برگزار می‌شود و مسلمانان در این ایام می‌توانند با شرکت در این مراسم‌ها به شناخت بیشتری از حضرت فاطمه (س) و اهل بیت برسند. این مراسمات برای فرهنگ‌سازی اسلامی نیز مزیت‌های بسیار زیادی دارند.

مراسمات سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) در هر محله و شهر به گونه‌ای متفاوت در یک یا چند مکان مشخص برگزار می‌شوند. حسینیه‌ها، مساجد، نمازخانه‌های ادارات و مدارس، امامزاده‌ها و حرم‌های مطهر از مکان‌هایی هستند که مراسمات سوگ شهادت حضرت فاطمه (س) در آنها برگزار می‌شوند.

اگر جوان یا کودک در منزل دارید بهتر است در این مراسمات آنها را شرکت دهید تا بتوانند به شناخت بهتری از دین و ائمه اطهار و اهل بیت برسند. مراسمات سوگواری به ویژه در ایام خاص مانند دهه فاطمیه را باید غنیمت بشمارید تا بتوانید کودک و نوجوانان خود را به شناخت کامل برسانید. آنها پای منبر و روضه اهل بیت می‌توانند شجاعت، ایثار، غنیمت، خویشتن‌داری و مقاومت را بیاموزند و این درس‌ها در زندگی بسیار مهم هستند که نباید به آنها کم توجه باشید.

یادداشت پایانی

همانطور که در این مطلب مطالعه کردید، ایام فاطمیه که اغلب مسلمان جهان آن را به نام دهه فاطمیه می‌شناسند، فرصت مناسبی است تا شما بتوانید به شناخت بیشتری از خانم فاطمه زهرا (س) برسید. در این حالت با آموختن روایات می‌توانید به تعالی و ایمان بیشتر دست پیدا کنید که این موضوع اصلا چیز کمی در زندگی نیست. بنابراین شما به عنوان یک مسلمان می‌توانید با حضور پرشور در مراسم سوگواری شهادت حضرت زهرا (س) این مراسم را نسل به نسل به نسل‌های جدید آموزش دهید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 165]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن