تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شيعيان ما كسانى‏اند كه در راه ولايت ما بذل و بخشش مى‏كنند، در راه دوستى ما به يكديگر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799133399




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سخنان سعید علی‌حسینی از افت وزنه‌برداری در کشور


واضح آرشیو وب فارسی::


سعید علی‌حسینی، وزنه‌بردار سابق فوق سنگین ایران، در گفت‌وگو با ایسنا، نیاز وزنه‌برداری ایران به تغییر تفکر و سیستم تمرینی را بیان کرد. او به این نکته اشاره کرد که برخی فکر می‌کنند باید به سمت روش‌های قدیمی و مانند سال‌های ۲۰۰۰ یا ۲۰۱۲ پیش بروند، اما این تفکر قابل قبول نیست.



علی‌حسینی با توجه به تجربیات و تخصص خود در وزنه‌برداری، به این نکته اشاره کرد که سیستم تمرینی و مکمل در وزنه‌برداری جهان به طور کلی تغییر کرده است. او بیان کرد که اجرای سیستم تمرینی قبلی دیگر امکان‌پذیر نیست زیرا تعداد مسابقات به شدت افزایش یافته است و با تشدید آزمایشات دوپینگ، فشار تمرینی زیاد و عدم رعایت مکمل‌های لازم، منجر به آسیب دیدگی می‌شود.

وی ادامه داد که فشار تمرینی در مدل قبلی که مورد استفاده قرار می‌گرفت، دیگر جوابگوی نیازهای فعلی ورزشکاران نمی‌باشد. با تغییر شرایط و پیچیده شدن وضعیت، امروزه ورزشکاران با مشکلاتی روبه‌رو می‌شوند و در مسابقات نمی‌توانند نتایج مطلوب را بدست آورند. در واقع، ورزشکاران تنها در یک مسابقه می‌توانند عملکرد خوبی داشته باشند و سپس به روند نزولی و کاهش عملکرد خود روبرو می‌شوند.

 


علی حسینی، وزنه‌بردار سابق فوق سنگین ایران، در خصوص راهکارهای خروج از وضعیت افت وزنه‌برداری، اظهار کرد که سیستم تمرینی در ایران باید تغییر کند و بر اساس سیستم‌های تمرینی جهان عمل کند. او پیشنهاد داد که یک تیم دوم نیز باید تشکیل شود که با تیم اصلی رقابت کند.

وی اشاره کرد که در سال گذشته این برنامه را داشتند، اما کمیته فنی آن زمان این طرح را قبول نکرد. حسینی توجه به این نکته کرد که در سال جاری شاهد روند نزولی در وزنه‌برداری بوده‌اند و این مسئله به سرمربی بازنگری می‌کند. او اعتقاد دارد که این مشکل به تفکری که در وزنه‌برداری ایران وجود دارد برمی‌گردد. افراد فکر می‌کنند که باید مانند سال‌های ۲۰۰۰ یا ۲۰۱۲ عمل کنند، در حالی که این الگوی مدیریتی و برنامه‌ریزی در دنیای امروز دیگر جوابگوی نیازها نیست


سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره افت آمادگی وزنه‌برداران پس از قهرمانی جهان، اعلام کرد که پس از مسابقات، تیم‌های ایران و ازبکستان به مدت دو هفته در چین اردوی مشترکی داشتند. کادر فنی تیم ملی ایران تمرینات سنگین و پیچیده‌ای را برنامه‌ریزی کرده بود. او اعتقاد داشت که فرآیند بازیابی وزنه‌برداران ایران دشوار شده و این موضوع باعث نزول وزنه‌برداران در بازی‌های آسیایی هانگژو شده است. در مقابل، تیم ازبکستان سعی کرد بازیکنان خود را بهبود دهد. آنها صبح‌ها تمرین نمی‌کردند و تمرینات را فقط در عصر انجام می‌دادند تا بتوانند بدنشان را بهبود بخشند.

مربی تیم ملی ازبکستان درباره عملکرد تیمش در بازی‌های آسیایی گفت که نماینده ازبکستان در دسته ۶۷ کیلوگرم رکوردی بهبود یافت. وزنه‌بردار دیگر در دسته ۸۱ کیلوگرم نیز در حرکت دوضرب رکوردی را ارتقا داد. همچنین، وزنه‌بردار در دسته ۱۰۹ کیلوگرم نیز رکوردی را افزایش داد، اما به دلیل شرایط سنی، وزنه‌بردار نمی‌توانست در دو مسابقه سنگین پشت سر هم عمل کند. با این حال، او همچنان مدالی را به دست آورد. وزنه‌بردار فوق سنگین ازبکستان به دلیل مصدومیت در مسابقات قهرمانی جهان شرکت نکرد، اما در این مدت توانستیم او را بهبود بخشیم تا بتواند در بازی‌های آسیایی شرکت کند و بدون مدال بازگرد نشود.


به نظر می‌رسد که دلیل افت وزنه‌برداران ایران فشار زیادی بود که در اردوی چین به آنها وارد شد. خود وزنه‌برداران نیز اعلام می‌کردند که وزنه‌ها برایشان سنگین شده است. بدون شک، در مدت ۱۰ روز، قدرت ورزشکار کاهش نمی‌یابد و احتمالاً خستگی می‌تواند یکی از عوامل این افت باشد


ما به عنوان سرمربی تیم ملی، تلاش می‌کنیم تا ورزشکاران را برای حضور در چندین مسابقه آماده کنیم. برای ما امر بسیار مهمی است که وزنه‌برداران افت نداشته باشند. در این راستا، ما از زیرساخت‌های مناسب، برنامه‌های تمرینی مناسب، تعداد تکرارهای مناسب و استفاده از روش‌های اوج‌گیری بهره می‌بریم. علم و سیستم تمرینی بسیار مهمی است که به تیم و مربیان بستگی دارد. به نظر می‌رسد تیم ازبکستان در این زمینه نمونه خوبی است و به خوبی مدیریت می‌شود.

همچنین، وزنه‌برداران ایران سن تغییری ندارند که بتوانند به آسانی تغییر کنند. ورزشکارانی مانند مصطفی جوادی، حسین سلطانی، آیت شریفی، علی داودی و رضا دهدار هنوز در سن جوانی هستند. برای اینکه بتوانند در مسابقات مختلف به خوبی عمل کنند، نیاز است تا به سیستم تمرینی و روحیه مناسب دست یابند. همچنین، تشکیل یک تیم دوم نیز ضروری است تا بتوانیم در صورت نیاز به این ورزشکاران استفاده کنیم و آنها نیز بتوانند تجربه کسب کنند.

با توجه به اظهارات سرمربی ایران درباره عملکرد وزنه‌بردار ازبکستان در بازی‌های آسیایی هانگژو، باید توضیح دهم که روسلان نورالدینوف به علت سن بالا و فشار زیادی که دو مسابقه سنگین پشت سر هم بر او وارد شد، عملکرد خوبی نداشت. او در دنیای وزنه‌برداری یکی از ورزشکاران برجسته است و به طور معمول در شرایط معمولی عملکرد بسیار بهتری دارد. از طرفی، سرمربی تیم ملی در مصاحبه خود نکاتی را مطرح کرده که من نیز قبلاً به آنها اشاره کرده بودم، اما آنها آن را تأیید نمی‌کردند. به هر حال، من قضاوت را به عهده مردم و اهل فن می‌گذارم.


سعید علی‌حسینی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، درباره علت شکست اکبر ژورائف، رقیب جدید وزنه‌برداران ۱۰۲ کیلوگرم ایران در مقابل نماینده چین در بازی‌های آسیایی، توضیحاتی داد. وی گفت: "اکبر ژورائف قبلاً در وزنه‌برداری فوق سنگین شرکت می‌کرد و ما تصمیم گرفتیم برای المپیک وی را در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم آماده کنیم. بنابراین، در دو ماه قبل از مسابقه، ۲۰ کیلوگرم از وزن وی کاهش دادیم تا وی در این دسته وزنی بهتر عمل کند. اما نماینده چین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در مدت ۱۰ روز، ۹ کیلوگرم به رکورد خود افزود. ما تلاش کردیم وزنه‌برداری اکبر ژورائف را با احتیاط برنامه‌ریزی کنیم تا وزنه نیفتد، اما در حرکت اول او به راحتی وزنه را انداخت. همچنین، در حرکت سوم خود او را به اندازه کافی احتیاطی نداشتیم و این باعث باخت ما شد. وزنه‌بردار چین نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و مدال طلا را از ما گرفت. اکبر ژورائف همچنان برنامه‌ریزی شده در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم برای المپیک پاریس حضور خواهد یافت و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وی را آماده و سرحال به این رقابت‌ها بفرستیم و این شکست را جبران کند. در ورزش، اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد و این تجربه برای ما و همچنین برای خود ژورائف یک تلنگر است تا در المپیک بهتر عمل کنیم."

سعید علی‌حسینی همچنین درباره تفاوت شرایط تمرینی در وزنه‌برداری ایران و ازبکستان صحبت کرد. وی گفت: "برای تیم ازبکستان، کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و همچنین کسب سهمیه المپیک بسیار مهم بود. در تمرینات از روز اولی که به تیم ازبکستان پیوستم، هدف بزرگی برای رسیدن به قهرمانی جهان وبازنویسی:

سعید علی‌حسینی، سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری ایران، درباره علت شکست اکبر ژورائف، رقیب جدید وزنه‌برداران ۱۰۲ کیلوگرم ایران در مقابل نماینده چین در بازی‌های آسیایی، توضیحاتی داد. وی گفت: "اکبر ژورائف قبلاً در وزنه‌برداری فوق سنگین شرکت می‌کرد و ما تصمیم گرفتیم برای المپیک وی را در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم آماده کنیم. بنابراین، در دو ماه قبل از مسابقه، ۲۰ کیلوگرم از وزن وی کاهش دادیم تا وی در این دسته وزنی بهتر عمل کند. اما نماینده چین عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در مدت ۱۰ روز، ۹ کیلوگرم به رکورد خود افزود. ما تلاش کردیم وزنه‌برداری اکبر ژورائف را با احتیاط برنامه‌ریزی کنیم تا وزنه نیفتد، اما در حرکت اول او به راحتی وزنه را انداخت. همچنین، در حرکت سوم او را به اندازه کافی احتیاطی نداشتیم و این باعث باخت ما شد. وزنه‌بردار چین نیز عملکرد بسیار خوبی داشت و مدال طلا را از ما گرفت. اکبر ژورائف همچنان برنامه‌ریزی شده در دسته وزنی ۱۰۲ کیلوگرم برای المپیک پاریس حضور خواهد یافت و ما تمام تلاش خود را می‌کنیم تا وی را آماده و سرحال به این رقابت‌ها بفرستیم و این شکست را جبران کند. در ورزش، اتفاقاتی از این دست رخ می‌دهد و این تجربه برای ما و همچنین برای خود ژورائف یک تلنگر است تا در المپیک بهتر عمل کنیم."

سعید علی‌حسینی همچنین درباره تفاوت شرایط تمرینی در وزنه‌برداری ایران و ازبکستان صحبت کرد. وی گفت: "برای تیم ازبکستان، کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی و همچنین کسب سهمیه المپیک بسیار مهم بود. در تمرینات از روز اولی که به تیم ازبکستان پیوستم، هدف بزرگی برای رسیدن به قهرمانی جهان و باز

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 453]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن