تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم(ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814439044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

به نظر می‌رسد که بر اساس اظهاراتی که از کاخ سفید شنیده می‌شود، بودجه آمریکا تنها برای چند هفته به اندازه کافی برای پاسخگوی نیازهای اوکراین است.


واضح آرشیو وب فارسی::

با تصاحب کنگره آمریکا در تصویب لایحه بودجه جدید مواجه شد، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد که پنتاگون تنها برای "چند هفته" قادر خواهد بود که از اوکراین حمایت کند. این اظهارات در یک مصاحبه با تلویزیون سی‌ان‌ان به تصویر کشیده شد. او همچنین افزود که بودجه مختصری برای ادامه کمک‌های مالی به اوکراین وجود دارد، اما این مقدار به صرفا چند هفته کافی خواهد بود و ادامه کمک‌ها به تصویب کنگره بستگی دارد. همچنین او تأکید کرد که تعطیلی دولت آمریکا ممکن است تأثیرات منفی بر توانایی اوکراین در مواجهه با تهدیدهای امنیتی داشته باشد، به خصوص در فصل پاییز و زمستان.



سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید تصریح کرد: اگر درخواست‌های تکمیلی که مطرح کرده‌ایم، تحقق نیابند، قطعا در روند حمایت از اوکراین در فصل پاییز و زمستان تاثیر خواهد گذاشت. همچنین علاوه بر مساله حمایت مالی، تاثیر چمشگیری بر توانایی اوکراین درخصوص موفقیت در میدان نبرد خواهد داشت.

قانونگذاران آمریکایی همزمان با تلاش برای جلوگیری از تعطیلی دولت این کشور، در حال بحث و رایزنی درباره کمک مالی اضافی به کی‌یف به ارزش ۲۵ میلیارد دلار هستند.

در پی سومین شکست تلاش رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای تصویب لایحه بودجه دفاعی به منظور خروج از بن بست بودجه‌ای، خطر تعطیلی دولت آمریکا در ۱۰ روز آینده افزایش یافته است. در این رای گیری، مجلس نمایندگان با ۲۱۶ رای منفی در مقابل ۲۱۲ رای مثبت، علیه لایحه تخصیص بودجه دفاعی به مبلغ ۸۸۶ میلیارد دلار رای مخالف داد. این تصمیم در اثر پیوستن پنج جمهوری‌خواه محافظه‌کار به دموکرات‌ها به وجود آمد.

اگر کنگره آمریکا تا اول اکتبر پیش‌رو بودجه‌ای برای ادامه کار دولت آمریکا تصویب نکند، سازمان‌های دولت فدرال آمریکا از آن تاریخ به بعد تعطیل می‌شوند. از زمان آغاز جنگ روسیه-اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. آمریکا به عنوان یکی از بزرگترین حامیان کی‌یف شناخته می‌شود و بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک مالی و تجهیزات نظامی به اوکراین ارسال کرده است. در واکنش به این کمک‌ها، روسیه خواسته است تا تسلیحات و کمک‌های نظامی به اوکراین متوقف شود و ادعا کرده که این تداوم کمک‌ها موجب طولانی‌تر شدن تنش‌ها و خصومت‌ها بین دو کشور می‌شود.

آخرین اقدام آمریکا در این راستا، تحویل تانک‌های آبرامز به اوکراین بوده است. این تحویل تانک‌ها، اولین تانک‌های آبرامز ساخت آمریکا به اوکراین است که تایید رسمی رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی نیز داده شده است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 579]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن