تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816834459




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که ژاپن طرحی را برای ازسرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ ارائه داده است.


واضح آرشیو وب فارسی::

وزیر امور خارجه ایران، حسین امیرعبداللهیان، اعلام کرد که ژاپن به عنوان طرحی برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ (پنج کشور دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) پیشنهاد داده است. وی تأکید کرد که هر طرحی که با منافع ایران همخوانی داشته باشد، توسط تهران مثبت تلقی می‌شود و از نقش سازنده ژاپن در احیای توافق هسته‌ای حمایت می‌کنند. اما وی جزئیات این طرح را اعلام نکرد. این پیشنهاد از دولت ژاپن به ایران در دیدارهایی که وزیر امورخارجه ایران با مقامات ژاپنی داشته، ارائه شده بود.



توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، که شامل چین، روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده بود، در سال ۲۰۱۵ به منظور محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران در ازای لغو تحریم‌های اقتصادی این کشور به توافق رسید. اما در سال ۲۰۱۸، دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، یک سال پس از روی کار آمدن خود به‌طور یک‌جانبه ایالات متحده را از این توافق خارج کرد و سپس مذاکرات بر سر احیای این توافق به بن بست رسید. این اقدام منجر به خروج ایران از برخی از محدودیت‌های هسته‌ای تعیین شده تحت توافق ۲۰۱۵ شد.

در سال ۲۰۲۱، ایالات متحده تحت ریاست جمهوری جو بایدن به همراه سایر طرف‌های توافق ۲۰۱۵، مذاکرات را با هدف تسهیل ورود مجدد ایالات متحده به این توافق از سر گرفتند، اما تاکنون به توافق نرسیده‌اند. امیرعبداللهیان، وزیر امورخارجه ایران، به تقاضای بیش از حد طرف‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان در مورد توافق هسته‌ای به عنوان دلیل تأخیر در مذاکرات اشاره کرد و همچنین به مداخله کشورها در مسائل داخلی ایران اشاره نمود.

جو بایدن پس از ورود به کاخ سفید در تلاش برای احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ برجام بود و برای این منظور، راب مالی را نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران منصوب کرد. وی قول داد که به وعده‌ها و تعهدات قبلی واشنگتن در توافق برجام عمل کرده و تحریم‌هایی که به دور دولت ترامپ به توافق اضافه شده بودند را بردارد.

اما مذاکرات احیای توافق برجام تاکنون به نتیجه نرسیده‌اند. زیاده‌خواهی و تأخیرهای طرف‌های آمریکایی در جریان مذاکرات، به تأخیر انجام این مذاکرات انجامیده و به افزایش نگرانی‌ها از سوی ایران منجر شده است. ایران اعلام کرده که با توجه به عدم اجرای تعهدات آمریکا، برخی از محدودیت‌های هسته‌ای خود را کنار می‌گذارد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، نیز اشاره کرده که آخرین پیش‌نویس مذاکرات برجام در سپتامبر ۲۰۲۲ آماده جمع‌بندی و بازگشت تمام طرف‌ها به برجام بوده است. او اظهار کرده که مذاکرات متوقف شده و با توجه به محاسبه غلط طرف‌های آمریکایی در مورد ایران و مداخله در امور داخلی آن کشور، نتوانسته به توافق برسد.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 699]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن