تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن به ميل و رغبت خانواده اش غذا مى خورد ولى منافق ميل و رغبت خود را به خانواده ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808212293




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کاربرد و ویژگی های استفاده از مخزن آب عمودی


واضح آرشیو وب فارسی::

یکی دیگر از مخزن‌های مهم و پرکاربرد در صنعت، مخازن عمودی هستند که با نام‌های مخزن آب عمودی یا مخزن ایستاده شناخته می‌شوند. این مخزن به دلیل ویژگی‌های خارق‌العاده‌ای که دارد، در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ساختار منبع آب عمودی عموما به نحوی بوده که دارای ارتفاع بیشتری نسبت به قطر است. این مخزن‌ها به دو شکل مخازنی با ارتفاع کوتاه و قطر زیاد و مخازنی با ارتفاع بالا و قطر کم تولید می‌شوند. در ادامه قصد داریم تا در خصوص مخزن‌های عمودی بیشتر صحبت کنیم.



با مخازن آب عمودی بیشتر آشنا شوید!

تانکر عمودی یا ایستاده یکی از محبوب‌ترین تانکرهای مورد استفاده است که به حالت ایستاده و بدون پایه مورد استفاده قرار می‌گیرد. مخزن‌های عمودی عموما سه لایه هستند و امکان ایجاد جلبک در این مخزن‌ها وجود ندارد.‌ از نظر قیمت عموما مخزن عمودی نسبت به مخزن‌های افقی هزینه پایین‌تری دارند. کاربرد مخزن آب عمودی در صنایع مختلفی همچون صنایع شیمیایی برای ذخیره کردن برخی از مواد شیمیایی، در صنعت کشاورزی برای ذخیره آب و در صنعت ساختمان‌سازی برای ذخیره آب آشامیدنی است. 

مخزن‌های عمودی هم به صورت سه لایه و هم به صورت تک لایه تولید می‌شوند. با توجه به خاصیت آنتی باکتریال و ضد جلبکی که این مخزن‌ها دارند، به هیچ وجه آب دچار تغییر رنگ و تغییر بو نمی‌شود. همچنین مخزن‌های عمودی مقاومت و استحکام بسیار بالایی در برابر اسید و بازها دارند. 

 

از مخزن‌های عمودی در چه صنایعی استفاده می‌شود؟

در هر صنعتی شکل مخزن می‌تواند عملکرد آن را تحت تاثیر قرار دهد. مخزن‌های آب افقی و عمودی نقش بسیار مهمی در ذخیره و نگهداری آب دارند و با توجه به شکل و ابعاد آن در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

مخزن‌های پلی اتیلن عمودی برای ذخیره کردن اسیدها، الکل‌ها و دیگر مواد شیمیایی بسیار مناسب هستند در صورتی که مخزن‌های افقی بیشتر برای ذخیره کردن آب استفاده می‌شوند. با توجه به محدودیت فضایی که در صنایع وجود دارد، می‌توان انتخاب درستی بین مخازن عمودی و افقی داشت و استفاده از آن‌ها هیچ محدودیتی ندارد. پیشنهاد می کنیم مقاله تفاوت مخزن افقی و عمودی را مطالعه کنید.

 

منبع عمودی چه ویژگی‌هایی دارد؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم گفتیم، مخزن آب عمودی ویژگی‌های مهم و جالبی دارد که همین دلایل موجب محبوبیت آن‌ شده است. در ادامه ویژگی‌های این مخزن‌ها را بررسی می‌کنیم:

  • تانکر عمودی انواع مختلفی دارد و ابعاد آنها بین 55 لیتر تا 20000 لیتر متغیر است. 
  • منبع عمودی مناسب‌ترین نوع مخزن برای ذخیره سازی و نگهداری انواع مایعات آشامیدنی، شیمیایی، دارویی، سوخت ها، اسیدها، روغن‌ها و … است.
  • مخزن عمودی تنها مخزن تولید شده همراه با تکنولوژی نانو، کاملا بهداشتی و مورد تایید جهادهای دانشگاهی در ایران است.
  • منبع عمودی بهترین انتخاب برای ذخیره سازی آب شرب و مایعات غذایی و همچنین مایعات صنعتی بدون تغییر در رنگ، بو و مزه به دلیل استفاده از متریال درجه یک و فودگرید است.
  • منبع عمودی دارای نشان ملی استاندارد از سازمان ملی استاندارد و پروانه بهداشتی ساخت از سازمان غذا و دارو به صورت کاملا معتبر است.
  • تانکر عمودی قابلیت استفاده در مناطق سردسیر و گرمسیر را به دلیل انتقال حرارتی بسیار پایین دارد.
  • مخزن آب عمودی تنوع بسیار بالا در ابعاد و اندازه با توجه به شرایط نصب و نگهداری مشتریان دارد که نصب آن را هم بسیار راحت می‌کند.


استفاده از مخزن‌ عمودی چه مزایایی دارد؟

تانکر عمودی چه در صنعت و چه در منازل کاربرد زیادی دارد. ویژگی و مزایای بیشمار این مخزن‌ آب موجب محبوبیت و پرطرفدار شدن آن‌ شده است.

  • پایداری

منبع عمودی برای ذخیره مایعات به ویژه آب یا کودهای شیمیایی مایع، پایداری بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین مزایای این مخزن، قرارگرفتن آن بر روی یک سطح صاف و جامد است. این مسئله موجب توزیع بهتر آب و سریعتر آن می‌شود. مخزن افقی را نمی‌توان بدون پایه یا تکیه گاه بر روی یک سطح قرار داد.

  • صرفه جویی در مواد و هزینه

باید بدانید که هرچه قطر مخزن بیشتر باشد، ضخامت دیواره آن هم باید از حد معمول بیشتر باشد. به همین دلیل مخازنی همچون مخزن افقی که قطر زیادی دارند، ضخامت دیواره هم در آن بیشتر است. اما در مخزن آب عمودی، فقط لازم است سطح مقطع آن در قسمت پایینی بیشتر باشد. همین امر موجب شده تا هم از نظر هزینه و هم از نظر متریال اولیه این مخزن بسیار به صرفه باشد. 

  • توزیع فشار یکنواخت

منبع عمودی نسبت به دیگر منبع‌ها، فشار را به صورت یکنواخت توزیع می‌کند. همین امر موجب شده تا مقاومت و استحکام مخزن هم بالاتر رود و امنیت آن بیشتر شود. توانایی مخزن عمودی در نگهداری محصول هم بالاتر از سایرین است.

  • کارایی بالا

مخزن عمودی به دلیل ارتفاع بالایی که دارد، پمپاژ آب در آن توسط نیروی جاذبه قرار می‌گیرد و در نتیجه نیاز به هیچ پمپ آبی نیست. به عبارت دیگر مخزن عمودی نسبت به سایرین فشار هیدرواستاتیک بیشتری تولید می‌کند.

  • عدم نیاز به فضای زیاد

ساختار تانکر عمودی به نحوی است که سطح مقطع کمتر و ارتفاع زیادی را اشغال می‌کند. بنابراین در فضای باز کاربرد این مخزن بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد. برای صرفه جویی در فضا و همچنین ساختمان‌هایی که محدودیت مکان دارند، این مخزن یک پیشنهاد عالی است.

 

قیمت مخزن عمودی آب پلی اتیلن

قیمت این نوع مخازن با توجه به نوع برند و نوع مواد و وزن محصول متفاوت است.

 به طور کلی عوامل تاثیر گذار بر روی قیمت مخزن عمودی عبارتند از :

  1. شرکت تولید کننده
  2.   نوع مواد و متریال اولیه مخزن
  3.    وزن محصول
  4.  کیفیت مخزن  
  5.   دستگاه‌های تولید کننده مخزن و…

طول عمر منبع عمودی

برای تعیین طول عمر مخازن پلی اتیلنی فرمولی وجود ندارد. بسیاری از فاکتورها می توانند روی طول عمر مخازن اثر بگذارند. برای مثال: اینکه چه نوع ماده ای در مخزن ذخیره می شود؟ مخزن عمودی در فضای مسقف نگهداری می شود یا در فضای روباز مانند حیاط یا باغ؟ محل قرار گیری مخزن در محیط سردسیر است یا گرمسیر؟ آیا از مخزن برای ذخیره سازی ثابت استفاده می شود یا برای حمل و نقل؟ هر یک از این عوامل در افزایش یا کاهش طول عمر مخزن آب عمودی تأثیر می گذارند. اما اشعه ماوراء بنفش تأثیر مخربی بر طول عمر مخازن پلی اتلینی می گذارد. بهتر است در هنگام خرید مخزن آب عمودی(ایستاده) به مواد اولیه به کار رفته در ساخت مخزن، شرایط نگهداری از منبع، استاندارد و پروانه بهداشت دقت کنید.

سخن پایانی در خصوص مخزن آب عمودی

در این مقاله درباره مخزن عمودی صحبت کردیم. مخزن آب عمودی یا همان مخزن ایستاده به دلیل ساختاری که دارد، سطح مقطع پایین و ارتفاع زیادی را اشغال می‌کند. این مخزن برای نگهداری و ذخیره کردن آب، مواد اسیدی و شیمیایی و روغن‌ها بسیار مناسب است. از نظر قیمت هم با توجه به ابعاد و کیفیت می‌توان قیمت آن را تعیین کرد ولی به طور کلی از دیگر مخزن‌ها قیمت مناسب‌تری دارد.






 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن