تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):منافق به آنچه مؤمنان بواسطه آن خوشبخت مى‏شوند، ميلى ندارد، ولى خوشبخت سفارش به تق...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814437656




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طلاق موفق از طرف زن با وکلای تهران مدافع


واضح آرشیو وب فارسی::

آیا در مورد طلاق از طرف زن چیزی می‌دانید؟ آیا در کشور ایران، زن می‌تواند درخواست طلاق دهد؟ با توجه به قوانین کنونی کشور و مقررات فقهی، اختیار درخواست طلاق در دست مرد قرار دارد و او می‌تواند با شرایطی که در قانون تعیین شده است (از جمله پرداخت حقوق مالی زن و طی مراحل قانونی طلاق) درخواست طلاق ارائه دهد و حتی به‌رغم مخالفت زن، طلاق را صادر کند؛ اما در مقابل، زن برای درخواست طلاق بدون رضایت شوهر، مسیری دشوارتر و پیچیده‌تر را باید طی کند؛ همان‌طور که برای انحصار وراثت باید مسیری سخت طی شود. این مقاله از تهران مدافع به مراحل درخواست زن برای طلاق می‌پردازد.



شروع مراحل درخواست طلاق زن و توصیه وکیل خانواده

بدون شک، یکی از پرونده‌های خانوادگی دستگاه قضایی که بسیار پیچیده و حیاتی است، درخواست طلاق از طرف زن است. بر اساس قوانین مدنی و مقررات فقهی، حق طلاق به‌عنوان یک حق مردانه شناخته می‌شود و زن تنها در صورت داشتن دلیل موجه و تایید آن توسط دادگاه می‌تواند درخواست طلاق خود را ثبت کند؛ مگر آنکه طلاق به‌صورت توافقی صورت گیرد یا زن حق وکالت در مورد طلاق داشته باشد که این مسائل به تفصیل از حوزه متن ما خارج است.

ما در تهران مدافع به‌عنوان یک وکیل باسابقه در زمینه دعاوی خانوادگی، به‌شدت توصیه می‌کنیم که درخواست طلاق را به تنهایی بدون مشاوره وکیل آغاز نفرمایید. فرآیند طلاق و ارائه دلایل ممکن است شرایط خاصی داشته باشد. حداقل قبل از هر اقدامی، با وکیل خانواده ماهر در این زمینه مشورت کنید. ممکن است لازم باشد قبل از تقدیم دادخواست طلاق به دادگاه خانواده، دادخواست‌های مرتبط دیگری را به‌عنوان مقدمه ثبت کنید و تا حصول نتیجه آن‌ها، فرآیند ثبت دادخواست طلاق به تأخیر بیفتد.

پرونده طلاق از سوی زن، به دانش کافی درباره روال دادگاه‌های خانواده، فرصت تجدیدنظر و نقش دیوان عالی کشور احتیاج دارد. ارائه اطلاعات و مستندات قوی در دادگاه بسیار حیاتی است. اگر می‌خواهید قطعا درخواست شما نتیجه داده و طلاق بگیرید، بهتر است از وکیل متخصص در امور خانواده از تهران مدافع کمک بگیرید. این تصمیم می‌تواند از بروز تلفات مالی، زمانی و همچنین تنش‌های ناشی از پرونده، جلوگیری کند.

مراحل طلاق با تهران مدافع

برای آغاز و فرآیند ثبت طلاق، شما باید ابتدا به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی مراجعه کنید. در ابتدا، دادخواست شما در این دفاتر ثبت و سپس به دادگاه خانواده ارجاع داده می‌شود. در بعضی شهرهای ایران، قبل از ارجاع مورد به دادگاه خانواده، زوجین به شورای حل اختلاف منتقل می‌شوند و در برخی موارد دیگر، ممکن است نیاز به مشاوره از سوی بهزیستی داشته باشند. اگر طلاق قطعی شد، مشاوران تهران مدافع به شما برای ادامه پروسه کمک خواهند کرد.



دلایل و شرایط طلاق از سمت زن

طریقه طلاق، دلایل و شرایط آن به درخواست زن به چهار دسته تقسیم می‌شود:

طلاق توافقی: در این حالت، هر دو طرف با توافق مشترک به طلاق می‌پردازند.

طلاق با حق طلاق (وکالت طلاق): از قبل به زن اجازه درخواست طلاق داده شده و وی می‌تواند از وکیل به‌عنوان نماینده خود در امور طلاق کمک بگیرد.

اثبات یکی از شرایط مندرج در سند ازدواج: با مشاوره وکیل مجرب، می‌توان از بین دوازده شرط عقدنامه در سند ازدواج، یکی را انتخاب کرد و بر اساس آن به طلاق پرداخت.

اثبات عسر و حرج زن: اگر زن می‌تواند اثبات کند وضعیتی به وجود آمده که زندگی با شوهر برایش مشکل و مشقت‌آمیز است، می‌تواند به این دلیل درخواست طلاق دهد. این مسئله تحت ماده ۱۱۳۰ قانون مدنی قابل بررسی است.

مهم‌ترین موضوعات برای طلاق از سمت زن به استناد عسر و حرج

مسائلی که ممکن است زن به استناد عسر و حرج درخواست طلاق دهد، عبارت‌اند از:

اعتیاد مضر شوهر

عدم پرداخت نفقه به مدت حداقل ۶ ماه

مریضی سخت یا ناعلاج شوهر

امور مقاربتی شوهر

عدم بچه‌داری زوج

ترک زندگی توسط شوهر

ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول

محکومیت شوهر به زندان بالای ۵ سال یا ارتکاب جرایمی که بر خلاف حقوق زنان باشد؛

بدرفتاری و سوءمعاشرت (اعمالی نظیر ضرب و جرح، توهین و ...)

عدم تهیه مسکن برای مدت طولانی

اثبات خیانت همسر در دادگاه

برخوردهای نامطلوب

رها کردن زوجه بدون طلاق

عدم برقراری رابطه جنسی برای مدت طولانی یا برقراری روابط جنسی نامناسب

مشکلات زناشویی ناشی از عیوب مرد

دوری طولانی زوجین از همدیگر

رابطه نامشروع شوهر با شخص دیگر

مدت زمان طلاق

مطابق قانون طلاق و آیین دادرسی مدنی، طلاق، پرونده‌ای است که نیاز به اجرای سه دادگاه دارد. این مراحل شامل دادگاه بدوی، دادگاه تجدیدنظر در استان مرتبط و دیوان عالی کشور هستند. در صورتی که هر دو طرف از طلاق بدوی موافق باشند و اعتراضی نداشته باشند، پروسه به‌طور معمول تا یک‌سال طول می‌کشد. با این حال، اگر یکی از طرفین اعتراض کند، ممکن است مدت زمان طلاق بیشتر از یک‌سال شود. کمک گرفتن از وکیل خانواده‌، می‌‌تواند این پروسه را سرعت بخشد.

مدارک لازم برای طلاق

برای درخواست طلاق، زن باید از مدارک و اطلاعاتی مانند استشهادیه، فیلم، عکس، فایل صوتی یا صورت‌جلسه استفاده کرده تا ادعای خود را در محکمه تثبیت کند؛ اما یکی از عوامل مهم در تصمیم قاضی می‌تواند مذاکرات و تعامل زن و شوهر در جلسه رسیدگی باشد. این موارد می‌توانند نقش مهمی در تصمیم‌گیری قاضی درباره صدور اجازه طلاق داشته باشند.

مهریه و طلاق از سمت زن

با درخواست طلاق از طرف زن، تعهدات مهریه ممکن است به چندین روش تعیین شوند. این موضوع شامل اثر متغیرهای مختلفی مانند شروطی که در سند ازدواج ثبت شده باشند، مذاکرات بین وکیل شوهر و زوجه و تصمیم قاضی در دادگاه می‌شوند. به‌طور کلی، اگر زن می‌تواند شروطی را که در سند ازدواج ثبت کرده است اثبات کند، وکیل شوهر مقدار مهریه را تعیین کرده و تسویه می‌کند.

همچنین، اگر زن موفق به مجاب کردن دادگاه برای اجبار شوهر به طلاق شود، مقدار مهریه نیز به تشخیص قاضی و توافق طرفین تعیین می‌شود. در صورتی که با وکلای تهران مدافع مشورت کنید، می‌توانید حداکثر میزان مهریه را دریافت کنید!



حضانت فرزندان و طلاق از سمت زن

قانون طلاق در ارتباط با قوانین مدنی و حمایت از خانواده قرار دارد. بر اساس ماده ۲۹ قانون حمایت از خانواده، در پرونده طلاق، اگر حق حضانت فرزندان پیش از این مشخص نشده باشد، باید در حکم طلاق این موضوع مورد بررسی قرار گیرد.

قانون مقرر می‌کند که حق حضانت تا پایان ۷ سالگی با مادر و پس از آن با پدر است. برای پسران تا ۱۵ سال و برای دختران تا ۹ سال. پس از این سنوات، حضانت دیگر مشخص نیست و تصمیم در مورد حضانت به عهده فرزندان است؛ با این حال، قاضی باید مصلحت فرزندان را در نظر بگیرد و تصمیم بگیرد که برای کودکان بهتر است که با کدام والدین باشند.

بهترین وکلای خانواده در تهران مدافع

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، طلاق از سمت زن با مشکلات بسیاری روبه‌رو است. به این معنا که بدون داشتن وکیل نمی‌توان پروسه طلاق را به موفقیت رساند. در این راستا گروه وکلای تهران مدافع در خدمت شماست. وکلای خانواده این مجموعه، با اطلاعات کاملی که در این زمینه دارند، شما را قدم به قدم راهنمایی می‌کنند تا در نهایت بتوانید طلاق بگیرید.

لازم به ذکر است که همانند گروه وکلای slatergordonlawyers و stowefamilylaw، تهران مدافع نیز بهترین خدمات را به موکلان خود ارائه می‌دهد. وکلای این مجموعه در زمینه انحصار وراثت نیز به شما کمک خواهند کرد. برای ارتباط با وکیل، می‌توانید به‌صورت حضوری به این مجموعه مراجعه کنید، می‌توانید از طریق واتساپ به‌صورت آنلاین با وکلا در ارتباط باشید، همچنین می‌‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 555]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن