تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 18 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه كارهاى خود را به خدا بسپارد همواره از آسايش و خير و بركت در زندگى برخوردار اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814436933




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پیشرفت تهران به سمت الکتریفیکی‌سازی و سفارش ۱۱۳ دستگاه واگن مترو


واضح آرشیو وب فارسی::

شهردار تهران تشخیص داد که آلودگی هوا به یکی از چالش‌های اساسی شهر تبدیل شده و اظهار کرد که تهران در راستای الکتریفیکی‌سازی حرکت خواهد کرد. او اعلام کرد که تفاهمنامه‌ای با وزیر صنعت، معدن و تجارت و وزیر نیرو و سازمان محیط‌زیست منعقد شده است. بر اساس این تفاهمنامه، تهران به سمت الکتریفیکی‌سازی خواهد پیش رفت و در این راستا تاکنون قرارداد ساخت ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس الکتریکی منعقد شده است.



به گزارش منبع، علیرضا زاکانی، شهردار تهران، تاکید کرد که در شهر تهران، حدود ۱۲ هزار هکتار بافت ناپایدار وجود دارد که از این میان حدود ۴۶۰۰ هکتار به عنوان بافت فرسوده شناخته می‌شود. او اشاره کرد که این بافت‌ها به مؤلفه‌های ناپایداری، ریزدانگی و نفوذناپذیری مبتلا هستند.

وی اظهار داشت: تاکنون ۲۶ طرح در کمیسیون ماده ۵ به تصویب رسیده است که هدف آن تسهیل‌گری و ارتقاء زیرساخت‌ها در شهر است. از این تعداد، یکی از طرح‌ها مربوط به محله کن است که توانسته است حدود ۵۰۰۰ پلاک فرسوده را به نوسازی و ساماندهی برساند.

وی افزود: تلاش دولت بر اصلاح معابر و تسهیل تردد، به ویژه در بافت‌های فرسوده و آلوده به چشم می‌خورد. در این زمینه، تعداد زیادی از تقاطعات ناقص در تهران وجود داشت که طول مسیرهای مردم را به صورت مجموعه‌ای از اندازه ۷۹۰ کیلومتر افزایش داده بود. بازسازی ۹۸ تقاطع از این تقاطعات به عنوان بخشی از این تلاش در دستور کار قرار گرفته است.

زاکانی تاکید کرد: برای اصلاح معابر و کاهش مصرف سوخت، اهمیت زیادی دارد. تعداد دیگری از طرح‌ها نیز در کمیسیون ماده ۵ در دست اقدام قرار دارد که در کل باعث کاهش مصرف سوخت در ترافیک تهران خواهد شد.

در زمینه حمل و نقل عمومی، شهردار تهران اعلام کرد که تلاش برای تقویت شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه با افزایش تعداد اتوبوس‌های الکتریکی در دستور کار قرار دارد. او افزود که تا پایان سال امیدوارند تعداد ۱۲۶۰ اتوبوس الکتریکی به شبکه حمل و نقل عمومی تهران اضافه شود و حدود ۵۰۰ اتوبوس نیز نوسازی و بازسازی گردند. همچنین در زمینه مترو، توسعه و بازسازی واگن‌های مترو و افتتاح خطوط و ایستگاه‌های جدید نیز در دستور کار قرار دارد.

"هزینه بهره‌برداری از هر کیلومتر مترو ۲ هزار میلیارد تومان"

علیرضا زاکانی، شهردار تهران، اعلام کرد که هزینه ساخت هر کیلومتر متروی جدید تقریباً ۲ هزار میلیارد تومان است. او افزود که این هزینه‌ها برای پروژه‌های گسترش شبکه متروی تهران مورد نیاز می‌شود. وی اعلام کرد که حفاری خط ۱۰ نیز به زودی آغاز خواهد شد و در مورد خطوط ۹، ۸ و ۱۱ نیز تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است که پیش‌بینی می‌شود کارها در سال‌های آینده آغاز شود.

به طور مشابه، در زمینه واگن‌های مترو، زاکانی اظهار کرد که برای نوسازی و تجهیز واگن‌ها تلاش می‌شود. او اشاره کرد که تعدادی از انبارهای تجهیزات مترو هنگام تحویل خالی بوده‌اند، اما تاکنون حدود ۲۴۰ واگن بازسازی شده و ۷۹۱ واگن جدید از چین خریداری شده است. همچنین، برای تقویت صنعت داخلی، تعدادی از واگن‌های جدید نیز از تولیدکنندگان داخلی سفارش داده شده است. این تلاش‌ها به نوسازی جدی در حوزه واگن‌های مترو منجر خواهد شد.

در پایان، شهردار تهران به موضوع آلودگی هوا و تلاش‌های برای کاهش آن اشاره کرد. او تاکید کرد که آلودگی هوا به یکی از چالش‌های اصلی شهر تبدیل شده است و توافقات مهمی با وزیران مرتبط و سازمان‌های مرتبط برای بهبود وضعیت زیست‌محیطی شهر انجام شده است. از جمله تلاش‌ها در این زمینه، تقویت حمل و نقل عمومی با افزایش تعداد اتوبوس‌های الکتریکی، ایجاد ایستگاه‌های شارژ خودروی برقی، ورود موتورها و تاکسی‌های برقی به شهر، و همچنین نوسازی مترو و توسعه زیرساخت‌های شهری است.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 525]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن