تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دانايى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816835270




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریل چکشی چیست و بهترین برند آن برای خرید کدام است؟


واضح آرشیو وب فارسی::


دریل چکشی چیست و چه کاربردی دارد؟

دریل چکشی به عنوان یکی از انواع بسیار معروف و پرکاربرد دریل‌‎ها محسوب می‌شود که به شکل ویژه برای سوراخ کردن مصالح ساختمانی سخت مانند بتن، آجر، سنگ، سرامیک، کاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید توجه داشت که دریل چکشی نوع خاصی از دریل نیست و در واقع حالتی از حرکت مته است که با ترکیب چرخش و ایجاد ضربه در مته باعث افزایش قدرت نفوذ در مواد سخت می‌شود.

 

مکانیزم ایجاد ضربه در دریل چکشی

در دریل‌های چکشی از یک سوئیچ دوحالته برای انتخاب حالت‌های دریل ساده و دریل چکشی استفاده می‌شود. این نوع از دریل‌ها دارای دو صفحه موازی هستند که بر روی هریک از آنها برجستگی‌هایی وجود دارد که می‌توانند بر روی یکدیگر حرکت کنند. هنگامی‌که سوئیچ در وضعیت دریل چکشی قرار می‌گیرد.

این دو صفحه به یکدیگر نزدیک می‌شوند و با چرخش موتور و حرکت برجستگی‌ها از روی یکدیگر، نوعی حرکت رفت و برگشتی به سمت جلو و عقب ایجاد می‌شود و حالت چکشی دریل را به وجود می ‌آورد. البته دامنه نوسان این حرکت بسیار کوتاه است اما به دلیل تعداد بالای این ضربات (تا 60 هزار ضربه در دقیقه) و حرکت چرخشی مته باعث ایجاد نوعی حفاری تخریبی می‌شود که برای استفاده در مصالح ساختمانی بسیار مناسب خواهد بود.

  کاربردهای دریل چکشی

خاصیت چکشی یا ضربه‌ای دریل‌ها به شکل انحصاری برای حفر سوراخ در مصالح ساختمانی کاربرد دارد و بکارگیری این حالت برای سوراخ کردن چوب، پلاستیک یا قطعات فلزی توصیه نمی‌شود زیرا خاصیت چکشی باعث ایجاد حالت غُر شدگی یا شکستگی در این مواد می‌شود.

 تفاوت دریل چکشی و دریل معمولی در چیست؟

به طور کلی تفاوت فاحشی در ساختار دریل‌ معمولی و چکشی وجود ندارد و تنها اختلاف آنها به وجود صفحات دندانه‌دار و کلید انتخاب حالت چکشی مربوط می‌شود. 

  از چه مته‌ای برای دریل چکشی استفاده کنیم؟

مته‌های الماسه به عنوان بهترین گزینه برای استفاده در دریل‌های چکشی محسوب می‌شوند که به دلیل شکل خاص خود و استفاده از خاصیت چکشی دریل می‌توانند مصالح ساختمانی و سطوح بتنی را به راحتی سوراخ کنند.

 



 

در خرید دریل چکشی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در خرید ابزار همیشه باید نکاتی را مد نظر قرار داد، در خرید دریل چکشی نیز باید به نکات زیر توجه کرد.

کاربری: اگر در مشاغل مرتبط با ساختمان فعالیت دارید، بهتر است حتما از یک دریل چکشی استفاده کنید.

قدرت موتور: یکی از پارامترهای مهم برای خرید دریل چکشی است که باعث افزایش سرعت، تعداد ضربات و قدرت نفوذ دستگاه می‌شود که البته رابطه مستقیمی با وزن و قیمت دریل چکشی دارد.

سرعت چرخش و تعداد ضربه: سرعت چرخش مته در حالت آزاد اندازه‌گیری می‌شود و واحد آن دور در دقیقه (RPM) است. همچنین تعداد ضربات دریل چشکی بر حسب (BPM) یا ضربه در دقیقه محاسبه می‌شود که با افزایش سرعت و تعداد ضربات، قدرت نفوذ مته نیز افزایش پیدا می‌کند.

ارگونومی و طراحی بدنه: ساختار بدنه و ارگونومی دریل چکشی به شکل قابل توجهی در کنترل بهتر دستگاه و ایجاد سوراخ‌های تمیز و دقیق تاثیرگذار است.

دسته کمکی: وجود دسته کمکی یکی از نیازهای اساسی در حین استفاده از دریل‌های چکشی است که باعث تسلط بیشتر و کنترل بهتر دستگاه می‌‎شود.

کلید قفل‌کن سرعت: وجود کلید قفل‌کن به ویژه در حین کار با سطوح بسیار سخت باعث فعالیت مداوم دستگاه بدون نگه داشتن کلید اصلی دریل می‌شود. 

 

بهترین برند دریل چکشی

برای انتخاب بهترین برند دریل چکشی باید به عوامل مختلفی مانند قدرت، کیفیت، قابلیت‌ها و قیمت محصول توجه کنید اما به طور کلی محصولات شرکت‌هایی مانند ماکیتا، کرون، آ اگ، بوش، متابو، هیتاچی، میلواکی، هیوندای، رونیکس، توسن، آروا ، رابین، توسن از کیفیت، کارآیی و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار هستند.

البته برندهای متفرقه و باکیفیت دیگری نیز در بازار وجود دارند که برای داشتن یک انتخاب عالی، بهتر است دیدگاه‌ها و تجربه عملی سایر کاربران را نیز مورد بررسی قرار بدهید. فروشگاه اینترنتی کیف ابزار، تنوع کاملی را برای خرید دریل چکشی فراهم کرده است.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 397]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن