تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798413693




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۴۴میلیون ایرانی تحت پوشش بیمه سلامت/ ۱۴۱۵ قلم دارو مشمول طرح دارویاری


واضح آرشیو وب فارسی::

دکتر محمد غلام نژاد، سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران، درباره وضعیت مطلوب و قابل قبول این سازمان بیمه‌گر نسبت به مراکز طرف قرارداد در استان صحبت کرده و به پرداختی‌ها در چارچوب طرح دارویاری اشاره کرده است. وی اظهار کرده که در زیر بنر طرح دارویاری، تا تاریخ خردادماه، پرداخت‌های قابل ملاحظه‌ای انجام شده است و در این زمینه هیچ مشکل خاصی تجربه نشده است.

دکتر محمد غلام نژاد در همین حاشیه که به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بیمه سلامت ایران در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) حاضر شده بود، با اشاره به وظیفه اصلی این سازمان در راستای تحقق عدالت در حوزه سلامت، توضیح داد: این سازمان در تاریخ ۲۲ مرداد ۱۳۹۱ با ادغام سازمان‌های بیمه‌گر کشور تشکیل شد تا به طور همزمان با تحقق اهداف عدالت‌محور و افزایش کیفیت خدمات، میزان پرداخت‌های انجام شده توسط بیمه‌شدگان را کاهش داده و تدابیری برای رفع تداخلات بیمه‌ای به عمل آورد. همچنین، برنامه پزشک خانواده در کشور گسترش و توسعه یافت.



او تنوع وسیع خدمات بیمه‌ای ارائه شده توسط سازمان بیمه سلامت را به‌عنوان عاملی برای فراگیری بیش از ۴۴ میلیون نفر از جمعیت کشور در حوزه بیمه برشمرد. او تأکید کرد: به خوشبختی، بخش زیادی از جمعیت از خدمات رایگان این سازمان بهره‌برداری می‌کنند، و افتخار ماست که به خدمت‌رسانی به جمعیت آسیب‌پذیر می‌پردازیم.

همچنین، در مورد روز خبرنگار تبریک گفته و بیان کرده است: این روز به‌عنوان یک روز مهم در تقویم رویدادهای اجتماعی، فرصتی است تا به این افراد که در حوزه اطلاع‌رسانی فعالیت می‌کنند، تجلیل شود و از تلاش‌هایشان در جهت انتقال اخبار و اطلاعات به جامعه قدردانی شود. وی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا در حوزه اطلاع‌رسانی درباره طرح‌ها و برنامه‌هایی که توسط دولت جمهوری اسلامی ایران اجرا می‌شود، فعالیت‌های بسیار موفقی انجام داده و به‌عنوان یک منبع بینا و شنوایی جامعه شناخته شده است. وی همچنین تأکید کرد که در زمینه سلامت، تدابیر گسترده‌ای اتخاذ شده است و ضرورت دارد که اطلاع‌رسانی مناسبی مشابه گذشته صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت‌ها اغلب به روز هستند، تصریح کرد: پرداخت ماهانه بر اساس زمان ارائه و ارسال اسناد برای ما انجام می‌شود. اگر تاخیری در ارسال اسناد از سوی مراکز طرف قرارداد وجود داشته باشد و یا ایراداتی در اسناد ارائه شده، وجود داشته باشد، ممکن است تاخیر در پرداخت نیز اتفاق افتد. خوشبختانه نسبت به گذشته و حتی سایر سازمان‌های بیمه‌گر در وضعیت خوب و قابل قبولی قرار داریم. 

سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران علت این توفیقات اخیر سازمان متبوع خود را حمایت دولت از امر بیمه معرفی کرد و ادامه داد: تقریبا ۷۰ درصد منابع وزارت بهداشت در بیمه سلامت برای مردم هزینه می‌شود. 

او درخصوص آخرین وضعیت پرداختی به پرستاران بر اساس تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نیز به ایسنا گفت: ابتدای اجرای هر طرحی ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که ما هم در این مورد برای HISهای بیمارستانی مشکلاتی داشتیم اما خوشبختانه این مشکل هم برطرف شده است و پرداخت‌های این بخش هم تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام شده است. 

غلام‌نژاد درباره روند اجرای طرح دارویاری در استان تهران طی یک سال اخیر نیز توضیح داد: قبل از اجرای طرح دارویاری عملا در حال تهیه داروی چند کشور دیگر هم بودیم چراکه به علت قیمت پایین دارو در کشور ما، قاچاق معکوس اتفاق می‌افتاد و از طرفی شرکت‌های داروسازی هم با مشکل مواجه شده بودند و برای رفع این مشکلات، دولت نرخ دارو را واقعی کرد اما با ارایه نسخه پزشک هیچ افزایشی در پرداخت از جیب بیماران در تهیه دارو اتفاق نمی‌افتد و مابه‌التفاوت پرداختی از سوی سازمان‌های بیمه‌گر تامین می‌شود. 


وی افزود: شاید تاخیری در پرداخت‌ها به شکل مقطعی اتفاق افتد اما ذیل طرح دارویاری عملا تا خردادماه پرداخت‌هایی داشته‌ایم و مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم. 

او با اشاره به اینکه ذیل طرح دارویاری اقلام زیادی از داروها تحت پوشش بیمه رفت، بیان کرد: پیش از اجرای طرح خیلی از داروهای مشمول ارز تحت پوشش بیمه نبودند، اما اکنون با این طرح، ۱۴۱۵ قلم دارو تحت پوشش است و بعضا هم ممکن است پوشش بیمه‌ای نداشته باشد اما مشمول ارز است و پول آن را بیمه پرداخت می‌کند.

مشروح گفت‌وگوی ایسنا با سرپرست اداره کل‌ سازمان بیمه سلامت استان تهران را در روزهای آتی می‌خوانید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 782]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن