تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نيّت خوب، برخاسته از سلامت درون است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799161620




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الکتروموتور ابزار ضروری برای تولید انرژی در صنایع مختلف


واضح آرشیو وب فارسی::

مبنای کار الکتروموتور چیست؟

الکتروموتور به عنوان یکی از مهمترین  اختراعات بشر می باشد که تحول بسیار بزرگی را در مهندسی ایجاد نمود. مبنای کار این ماشین تبدیل انرژی ها است. در  واقع در الکتروموتور انرژی الکتریکی به مکانیکی تبدیل می گردد. سیم پیچ و میدان مغناطیسی که در الکتروموتور وجود دارد  با وجود جریان الکتریکی تولید نیرو می کند و جریان مکانیکی ایجاد می گردد.

الکتروموتورها جریان الکتریکی خود را از طریق منابع تولید کننده برق بدست می‌آورند، این نیرو از جریان مستقیم و یا جریان متناوب تامین خواهد شد. بنابراین این وسیله با باتری و نیروی برق شهری و یا ژنراتور ها کار می کند. منبع تغذیه الکتروموتور یکی از روش های دسته بندی این ابزار است. بسیاری از صنایع برای تبدیل انرژی الکتریکی از این وسیله استفاده می‌کنند و به همین دلیل تنوع این ابزار زیاد است. با توجه به موقعیت های مختلفی که الکتروموتور در آن کاربرد دارد، تنوع آن در بازار زیاد است و باید اطلاعات مناسب و دقیقی برای خرید  داشته باشید.



مبنای کار الکتروموتور چیست؟

برای خرید الکتروموتور با تنوع آن در بازار آشنا باشید

 

اگر الکتروموتور را برای مصارف خانگی نیاز داشته باشید، باید این ابزار را از نوع تک فاز که  با 220 ولت روشن می شود، خریداری نمایید. در واقع یکی از تقسیم بندی های الکتروموتور تک فاز یا سه فاز بودن آن است، در انواع صنعتی از سه فاز که با 380 ولت کار می کند، استفاده می شود. صنایع برای خرید باید از انواع سه فاز استفاده نمایند. کاربرد  و محل استفاده از الکتروموتور در تعیین سرعت دستگاه تاثیر گذار است. ممکن است دستگاه  دارای تنظیمات  مخصوص برای کاهش یا متوقف کردن  سرعت باشد. 

توجه داشته باشید که مدت زمان کارکرد الکتروموتور در انتخاب نوع آن تاثیر گذار است. اگر این دستگاه در مکانی مداوم روشن باشد  به جریان برق متناوب نیاز دارد و از این دسته خریداری خواهد شد.  قطعات استفاده شده در الکتروموتور با توجه به قدرت دستگاه متفاوت خواهد بود و در زمان خرید با توجه به نیاز خود و  اطلاع از توان دستگاه های متنوع انتخاب  دقیق تری انجام می شود.

اطلاعات  فنی اصلی الکتروموتور به صورت برچسب بر روی آن حک شده و با توجه به شرایط محیط و قدرتی که از آن انتظار دارید باید خرید انجام دهید. از نظر ابعاد و کیفیت تنوع در بازار بسیار زیاد است. به عنوان نمونه اگر در محیط عدم وجود صدا  ضرورت داشته باشد، قطعاتی در این ابزار بکار می‌رود که حداقل صدا را ایجاد نماید. برخی از موتور های الکتریکی دارای قطعات ضد زنگ هستند و در محیط های با رطوبت بالا استفاده می شوند. تمام کارایی الکتروموتور با کمک قابلیت اتصال به اتاق مانیتورینگ قابل کنترل و مشاهده است و در سیستم های صنعتی پیچیده کاربرد زیادی دارد. دریافت مشاوره در زمان خرید بسیار اهمیت دارد و به دلیل تنوع در بازار  از این طریق انتخاب بهتری توسط مشتری انجام خواهد شد.



برای خرید الکتروموتور با تنوع آن در بازار آشنا باشید

الکتروموتور از چه قسمت هایی تشکیل شده است

الکتروموتور همانطور که از نامش مشخص است از بخش الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است. آهنربا و آرمیچر اجزای الکتریکی هستند و استاتور و روتور شامل بخش مکانیکی می باشند. مهمترین بخش مکانیکی که وظیفه اصلی برای حرکت شفت را به عهده دارد روتور نام دارد. روتور دارای آهنربا هایی است که در اطراف استاتور قرار گرفته است.

در الکتروموتور بخشی به نام استاتور وجود دارد که هسته اصلی الکتریکی این ابزار است و شامل آهنربا یا سیم پیچ می باشد. در این بخش لمینت که ورقه فلزی است وجود دارد و از هدر رفت انرژی جلوگیری می کند. سیم پیچ شامل سیم های مسی است که در محفظه مخصوص قرار گرفته است. استاتور جریان  الکتریکی را وارد سیم پیچ می کند و موجب حرکت روتور می شود. قطعه ای که روتور عامل محرک را متصل نگه داشته، بلبرینگ است. این قطعه علاوه بر حرکت شافت موجب کاهش اصطکاک بین قطعات نیز می شود. منبع تغذیه ای که میدان مغناطیسی تولید می کند با توجه به کاربرد الکتروموتور انتخاب می شود. 

در الکتروموتور فضایی به نام شکاف هوایی وجود دارد. برای عملکرد بهتر موتور الکتریکی این شکاف باید کوچک باشد هرچه فاصله بیشتر باشد، هدر رفت شار مغناطیسی افزایش می یابد. بدنه موتور الکتریکی اگر از جنس آلومینیوم باشد در دو بخش انتهایی و بر روی پایه به زمین اتصال خواهد داشت. اتصال به زمین از طریق سیم ارت برای جلوگیری از برق گرفتگی می باشد. علاوه بر جنس آلومینیومی، بدنه این این ابزار به جنس چدن نیز وجود دارد. ابعاد بدنه  با  جنس آلومینیوم با فریم چدنی متفاوت است.



الکتروموتور از چه قسمت هایی تشکیل شده است

 

بهترین ابزار های الکتریکی در نمایندگی ها 

 

برای خرید این ابزار باید به فروشگاه‌هایی مراجعه نمایید، که برند هایی با کیفیت و استاندارد را عرضه می کنند. برای خرید الکتروموتور باید به قدرت آن توجه کنید. با توجه به نیاز مشتری  فروشنده انواع موتور الکتریکی با توان های متفاوت را معرفی می کند. معمولا توان خروجی دستگاه در زمان مشخص مبنای کار این موتور می باشد. برای  خرید  بهترین موتور الکتریکی با سرعت مناسب باید به  نمایندگی مراجعه کنید که  انواع نمونه ها را داشته باشد  و یا اگر تغییر سرعت الکتروموتور مورد نیاز است از اینورتر استفاده نمایید. تمام  قطعات مرتبط به این دستگاه مانند اینورتور یا گیربکس در فروشگاههای موتورالکتریکی به فروش می رسد.

برای تهیه  موتور الکتریکی لازم نمایندگی هایی مناسب هستند که انواع موتور های تک فاز یا سه فاز را داشته باشند. مشاور فروش  اطلاعات کاملی از انواع موتور و توان خروجی انها به مشتری ارائه می کند. بازده و توان موتور های سه فاز بیشتر از تک فاز است و برای صنایع که به قدرت بیشتر موتور نیاز دارد، استفاده می شود.

انتخاب موتور  الکتریکی با توجه به نیاز  مشتری 

الکتروموتور در صنایع  مختلفی بکار می رود  و با توجه به نیاز صنعت از انواع این ابزار استفاده می شود،  این  موتور ها را می توان در انواع لوازم خانگی و یا دستگاه های تهویه هوا و یا دستگاه‌های صنعتی مشاهده نمود. کیفیت و قدرت این دستگاه  متفاوت است و با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب می گردد. الکتروموتور موجود در بازار هم در داخل تولید می شود و یا ممکن است وارداتی باشد. هر کدام  از این محصولات ویژگی های خاصی دارند و با کیفت های متفاوتی عرضه می گردند.

موتور الکتریکی که در دینام لوازم خانگی استفاده می شود، از موتور با  جریان متناوب است. قیمت این موتور ها مناسب و دارای  شکل و  کارکرد ساده هستند. سرعت در این  موتورها قابل کنترل است. موتور جریان متناوب به  زیر مجموعه ای به نام القایی، سنکرون و  خطی تقسیم می شوند. این موتور ها کمتر به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

موتور های جریان مستقیم  جزو اولین الکتروموتور ها بودند. سرعت این موتورها را می توان با مقدار تغذیه موتور ها تغییر داد. در موقعیت های مختلفی مانند تویه منازل و یا در پروژکتور ها از این  موتور استفاده می شود انواع بالابرها و  آسانسور هاا از این موتور استفاده می کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1772]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن