تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس امر به معروف كند به مؤمن نيرو مى بخشد و هر كس نهى از منكر نمايد بينى منافق را ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797863206




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارهای خانواده عروس برای بله برون


واضح آرشیو وب فارسی::

می‌توان گفت که یکی از موضوعاتی که در برگزاری مراسم عقد و همچنین در محضر عقد در کرج از اهمیت بالایی در نزد زوج‌های جوان و همچنین عروس و دامادها برخوردار بوده است. به‌طورکلی می‌توان اشاره داشت که وظایف خانواده‌های عروس و داماد برای مراسم بله برون و هنگام برگزاری مراسم عقد در محضر عقد خواهد بود.

با دانستن این موضوعات کمک بسزای می‌کند که در هنگام برگزاری جشن عروسی و همین‌طور مراسم عقد هر دو خانواده دغدغه‌ای نداشته باشند؛ که بتوانند به‌راحتی به برگزاری چنین مراسم‌هایی بپردازند و همچنین بتوانند با راحتی خاطر به مسائل مهم‌تری مشغول شوند.

در ادامه این مقاله قصد داریم که به وظایف خانواده عروس در هنگام برگزاری مراسم عقد در محضر عقد کرج و همچنین هدیه خانواده عروس به داماد در بله برون بپردازیم. این روزها باگذشت زمان و متأسفانه با کمتر شدن اطلاعات خانواده‌ها برای مراسم عقد دچار مشکلاتی خواهند شد. برای برگزاری مراسم عقد به‌خصوص زوج‌های جوان و عروس و دامادها باید از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.

مراسم‌ بله برون چیست و چرا برگزار می‌شود؟

باید در نظر گرفت که مراسم بله برون یکی از مراسمات قبل از عقد خواهد بود. این مراسم اکثراً در خانه پدری عروس خانم برگزار می‌گردد. در مراسم بله برون، خانواده‌های نزدیک عروس و آقای داماد و همچنین بزرگان فامیل کنار هم جمع خواهند شد. می‌توان گفت که پذیرایی مانند پذیرایی مراسم خواستگاری انجام می‌شود.

می‌توان گفت که معمولاً رسم این‌گونه بوده است که بعد از پذیرایی شدن با چای یا نوشیدنی خنک، یکی از اعضای خانواده داماد مانند پدر، مادر یا یکی از بزرگان فامیل سر صحبت را بازخواهند کرد و اقوام آقای داماد را معرفی می‌کند. در این شرایط اکثراً نسبت این افراد با داماد، ذکر می‌شود. در این مرحله بعد از آشنایی تقریبی با خانواده داماد، نوبت به خانواده عروس می‌رسد که انجام همین‌ کار توسط خانواده عروس انجام می‌شود. برای شناخت خانواده ها اصلاً عجله نکنید، تا هول نشوید و همه‌ این‌ها را یک‌شب قبل از بله برون با خانواده مرور و تمرین کنید.

به این نکته توجه کنید که بعد از معرفی و آشنایی اقوام جدید با همدیگر، در این زمان مناسب که برای صحبت‌های جدی در مورد میزان مهریه و شغل آقای داماد و همچنین میزان درآمد آقای داماد و محل زندگی آن‌ها صحبت خواهد شد. می‌توان گفت که درگذشته، نیمی از بله برون‌ها، با بحث‌های این‌چنینی به هم می‌خورد! اما این روزها با زیادشدن سطح شعور و فرهنگ مردم، خانواده عروس و داماد، در جلسه‌ای قبل‌تر و  خصوصی‌تر، در مورد تمام این مسائل گفت‌وگو خواهند داشت. بعدازاینکه به ‌نتیجه رسیدن، مراسم بله برون رسمی را برنامه‌ریزی می‌کنند. با این کار، احتمال هرگونه بحث و ناراحتی از بین خواهد رفت.

وظایف خانواده عروس در مراسم بله برون چیست؟

تعیین مکان برگزاری مراسم بله برون

می‌توان گفت که مراسم بله برون نیز مانند خواستگاری در منزل عروس برگزار خواهد شد. ممکن است که در مراسم بله برون مهمان‌های بیشتری نسبت به مراسم خواستگاری دعوت‌شده باشند به همین دلیل خانواده عروس فضای لازم را در اختیار نداشته باشند بنابراین مراسم را در مکان‌هایی مانند سالن اجتماعات و… برگزار می‌کنند. باید در نظر داشته باشید خانواده‌هایی که با کمبود فضا و مکان در منزل خود مواجه هستند حتماً باید قبل از هر کاری مکان مناسبی را برای برگزاری مراسم بله برون انتخاب کنند.


تعیین مکان برگزاری مراسم بله برون

دیزاین وسایل بله برون

 در مرحله بعدی دیزاین و تزیینات بله برون انجام خواهد شد. اگر قصد برگزاری مراسم بله برون در منزل رادارید ،شما می‌توانید از خدمات دیزاین و تزیین مؤسسات تشریفاتی برخوردار شوید.

پذیرایی در مراسم بله برون

 باید دقت داشته باشید در پذیرایی مراسم بله برون با مراسم‌هایی مانند عقد، عروسی و… بسیار متفاوت بوده است. می‌توان به‌عبارتی‌دیگر گفت که پذیرایی در مراسم بله برون ساده‌تر از پذیرایی مراسم عقد و عروسی برگزار می‌شود

در این مراسم خانواده عروس باید از قبل هر کاری منوی پذیرایی خود را آماده کرده باشد.منوی پذیرای مراسم مانند میوه و چای و همچنین شیرینی مباشد انتخاب کرده باشد. باید مد نظر قرار دادکه خانواده عروس علاوه بر منوی پذیرایی باید مهماندارانی را هم برای پذیرایی از مهمان‌هایشان انتخاب کرده باشد.چون  در مراسم بله برون تمامی اعضای خانواده عروس مشغول گفتگو درباره مسائل مهم هستند و نمی‌توانند در این شرایط امور پذیرایی را نیز مدیریت داشته باشند. درنتیجه باید مهمانداران حرفه‌ای را برای چنین وظیفه مهم انتخاب کنید. این مهمانداران توانایی پذیرایی اصولی و حرفه‌ای را باید داشته باشند. شما میتوانید به دلیل اهمیت بسیار زیاد این موضوع همواره از طریق مؤسسات تشریفاتی معتبر برای استخدام مهماندار اقدام نمایید.

 


پذیرایی در مراسم بله برون

 

چیدمان میز بله برون

 می‌توان گفت که در مراسم بله برون هدایایی از طرف خانواده داماد و همچنین داماد برای عروس آورده می‌شود. به همین دلیل خانواده عروس باید به معنای احترام گذاشتن به خانواده داماد، جایگاه مناسبی را برای هدایای آن‌ها آماده کرده باشد تا در روز مراسم تمامی هدایا بر روی آن قرار داده شود.

آماده‌سازی جایگاه عروس و داماد

امروزه در روز خواستگاری تمامی توافقات هر دو طرف گفته خواهد شد. می‌توان گفت که مراسم بله برون بیشتر به دلیل اطلاع‌رسانی به اقوام داماد و عروس برگزار می‌شود. در این مراسم باید برای عروس و داماد جایگاه مناسبی تهیه و تزیین‌شده باشد.

خرید دفترچه بله برون

 می‌توان گفت همان‌طور که قبلاً اشاره‌شده است تمامی توافقات و تصمیمات مهم درباره برگزاری مراسم‌های گوناگون مشخص خواهد شد. این تصمیمات شامل عروسی و عقد و مهریه و همچنین جهیزیه و غیره در مراسم بله برون به‌طور کامل مشخص می‌شود. در این شرایط و نتیجه بهتر داشتن و برای جلوگیری از بروز مشکلات در روزهای آینده تمامی توافقات را منشور کنید. باید بزرگان فامیل آن را امضاء کنند.

 


خرید دفترچه بله برون

 

باید و نباید ها در جشن بله برون

 

  • حتماً قبل از مراسم درباره تعداد مهریه و موارد این‌چنینی با خانواده خود به توافق رسیده باشید
  • مراسم بله برون را بهتر است بدون حضور بچه‌ها برگزار شود
  • در مورد طول مدت نامزدی و تاریخ برگزاری مراسم عروسی به توافق بین اعضای خانواده‌تان رسیده باشید
  • اگر شک و تردیدی در مورد این ازدواج دارید حتماًبا خانواده و مشاورها صحبتی داشته باشید
  • مراسم بله برون جشن شادی بوده باید داشتن موسیقی‌های مناسب اطمینان داشته باشید
  • در مورد رسم و رسومات خانواده مقابل تحقیق کنید تا مشکلاتی بر سر راه شما نباشد

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1729]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اجتماع و خانواده

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن