تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نابودى جوانانتان را آرزو نكنيد ، گرچه بدى‏هاى بسيار در آنان باشد، زيرا آنان با ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808211810




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه ترمز خودرو را تقویت کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::

سیستم ترمز خودرو، ایمنی سرنشینان را تضمی می کند و هر گونه ضعف یا نقص در عملکرد آن، می تواند جان راننده و باقی سرنشینان را به خطر بیندازد. بنابراین شناخت روش های تقویت ترمز خودرو و انجام آن ها، سبب می شود تا قدرت ترمزگیری افزایش یافته و به محض فشردن پدال، اتومبیل متوقف شود.



معرفی اجزای اصلی سیستم ترمز خودرو

ترمزهای دیسکی به دلیل قابلیت سرویس دهی برتر و عملکرد بهتر در گرما، طرفداران بیشتری نسبت به سایر محصولات مشابه دارند. بنابراین در این مطلب، راجع به اجزای اصلی ترمز دیسکی صحبت می کنیم. اجزای ترمزهای دیسکی عبارتند از:

1. روتورهای ترمز

روتور ترمز یک دیسک چرخشی است که همراه با چرخ می چرخد. این قطعه به عنوان منبعی برای تبدیل انرژی جنبشی به گرما استفاده می شود.

2. کالیپر ترمز

کالیپر ترمز شامل یک پیستون داخلی است که به لنت ترمز فشار وارد می کند. فشار زمانی رخ می دهد که روی پدال ترمز فشار وارد شده و مایع ترمز به داخل پیستون هدایت شود. فشار ایجاد شده لنت ترمز را در مقابل روتور قرار می دهد و باعث کاهش سرعت خودرو و ایجاد گرما می شود.

3. لنت ترمز

لنت ترمز با روتور ترمز در تماس است. فشار لنت ترمز بر روی روتور ترمز، همراه با دیفرانسیل سرعت، چیزی است که به خودروی شما اجازه می دهد سرعت خود را کاهش دهید.

4. خطوط ترمز

این خطوط برای تامین روغن ترمز به کالیپرهای ترمز استفاده می شوند. هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، مایع ترمز را تحت فشار قرار می دهد که از طریق خطوط به هر یک از چهار چرخ هدایت می شود تا تماس نیرومندی بین لنت ترمز و روتور ترمز ایجاد کند.



دلایل تقویت عملکرد سیستم ترمز خودرو

دو دلیل اصلی وجود دارد که چرا باید عملکرد ترمز خودرو خود را بهبود بخشید:

1. نداشتن قدرت توقف

یعنی زمانی که خودرو دارای قدرت کافی برای قفل کردن چرخ ‌ها در سرعت ‌های بالا نیست.

 

2. محو شدن سیستم ترمز

روغن ترمز پس از مدتی، کارکرد اولیه را ندارد و اصطلاحا سیستم ترمز ماشین، محو می شود و در نتیجه قابلیت ترمزگیری خود را از دست می ‌دهد.

روش های تقویت ترمز خودرو

چهار راه برای بهبود و تقویت سیستم ترمز خودرو وجود دارد:

1. افزایش شعاع دیسک

استفاده از دیسک ‌های بزرگتر، گشتاور ترمز را بهبود می بخشند؛ زیرا لنت ترمز در شعاع بزرگتری به چرخ ها فشار وارد می‌ کند و امکان توقف در لحظه‌ را بالا می برد.

2. مساحت پیستون کالیپر را افزایش دهید؛

افزایش اندازه پیستون ها (یا تعداد پیستون ها) به این معنی است که شما منطقه بیشتری برای اعمال فشار روی چرخ ها دارید.

3. فشار خط

پای خود را با شدت بیشتری فشار دهید تا ماشین راحت تر ترمز کند. این به این دلیل است که فشار خط افزایش می یابد. اگر بتوانید فشار خط را افزایش دهید، سیستم ترمز خودرو نیز تقویت می شود.

4. ضریب اصطکاک بین پد و روتور

اگر بتوانید اصطکاک را بین لنت و روتور افزایش دهید (این به انتخاب جنس لنت ترمز مربوط می شود؛ سازندگان لنت ترمز اغلب این امکانات ها را ارائه می دهند)، می توانید قدرت ترمزگیری را افزایش دهید. با اصطکاک بیشتر، گرمای بیشتری بین لنت و دیسک ترمز به وجود می آید، که فرایند ترمزگیری را تسهیل می نماید.

چگونه محو شدن سیستم ترمز را کاهش دهیم؟

با روش های زیر، می توانید محو شدن سیستم ترمز را کاهش دهید:

1. انتخاب روتورهای بزرگتر

افزایش قطر یا عرض روتورهای ترمز به این معنی است که جرم بیشتری برای دفع گرما دارید. این امر محو شدن ترمز را بهبود می بخشد؛ البته با این فرض که روتورهای ترمز خنک کننده مناسبی دارند.

2. روتورهای تهویه دار

استفاده از روتورهای تهویه دار، احتمالاً مؤثرترین روش خنک ‌کردن ترمزها است که اجازه می ‌دهد جریان هوا در مرکز روتور ترمز خنک شود. تقریباً همه خودروهای تولیدی دارای روتورهای هواکش برای دیسک‌ های جلو هستند، زیرا بیشتر ترمزگیری توسط ترمزهای جلو انجام می‌ شود.

3. روتورهای شکاف دار و سوراخ شده

هدف از استفاده از ترمزهای شکاف دار یا سوراخ دار این است که امکان خروج گازها و ذرات ایجاد شده توسط لنت ترمز در حین استفاده فراهم شود. با روتورهای ساده، این لایه از گازها می تواند با برقراری تماس کامل بین لنت و روتورها، خارج شوند. البته ترجیح ما، استفاده از روتورهای شیاردار است. زیرا روتورهای سوراخ دار، به دلیل افزایش تنش ناشی از سوراخ‌ های حفر شده، کارایی خود را زودتر از روتور های شکاف دار از دست می دهند.

4. انتخاب لنت ترمز مناسب

انتخاب لنت ترمز مناسب برای تقویت ترمز خودرو بسیار مهم است. برخی از لنت‌ های ترمز در دماهای سرد دارای ضریب اصطکاک بالایی هستند (نیش زیاد قبل از گرم شدن)، در حالی که برخی دیگر از آن ها در دماهای بالاتر، کارایی بهتری دارند. لنت های ترمز را می توان برای محدوده های دمای مختلف عملیاتی خریداری کرد. خودروهای جاده ای گاز اولیه بالایی دارند، اما در محدوده های دمایی بالا، عملکرد خود را از دست می دهند. در مقابل، لنت‌ های مسابقه معمولاً با ضرایب اصطکاک بالاتر برای طیف وسیع ‌تری از دماهای بالا کار می ‌کنند، که آن ها را برای ترمزگیری های شدید ایده ‌آل می‌ کند.

خرید لنت ترمز از فروشگاه های معتبر، خاطر شما را از بابت کیفیت آسوده می کند. بنابراین بهتر است که خرید خود را از نمایندگی هایی همچون لنت لاین انجام دهید.



5. کانال های هوای ترمز

کانال ‌های ترمز که در مسابقات اتومبیل‌رانی بسیار رایج است و در اتومبیل‌ های جاده ‌ای نیز کاربرد دارد، دریچه ‌هایی هستند که جریان هوای برخورد با اتومبیل را به گونه ‌ای هدایت می ‌کنند که هوای خنک را به چاه چرخ ‌ها و در حالت ایده ‌آل به روتورهای ترمز می ‌برد. به این ترتیب، تقویت سیستم ترمز خودرو انجام می شود.

سخن پایانی

در این مطلب، راجع به اجرای اصلی دیسک ترمز و روش های تقویت سیستم ترمز خودرو صحبت کردیم. استفاده از لنت ترمز مناسب، تعویض به موقع و چکاپ منظم آن ها، تاثیر بسزایی در قدرت ترمزگیری خودرو دارد. 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن