تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خرج کردن در راه طاعت خدا دریغ مکن وگرنه دو برابرش را در راه معصیت او خرج خوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796973096




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نمای ساختمان مدرن با کامپوزیت و ترموود


واضح آرشیو وب فارسی::


ساختمان‌های مدرن با نمای کامپوزیت‌ ساخته می‌شوند. کامپوزیت‌ها موادی هستند که از ترکیب دو یا چندین ماده مختلف به دست می‌آیند. این مواد به دلیل ویژگی‌هایی مانند مقاومت بالا، سبکی، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی، به عنوان جایگزینی برای مصالح سنتی مانند فولاد و بتن در صنعت ساختمان‌سازی استفاده می‌شوند.

نمای ساختمان‌های مدرن با نمای کامپوزیت می‌تواند شامل پوشش‌هایی از جنس کامپوزیت باشد که برای تزئین و حفاظت از دیواره‌ها و سازه‌های داخلی و خارجی ساختمان استفاده می‌شوند. همچنین در ساختار ساختمان‌های بلند، از کامپوزیت‌هایی با مقاومت بالا برای ساخت قطعاتی همچون پوسته‌ها، تیرها و ستون‌ها استفاده می‌شود.

به عنوان مثال، در ساختمان برج خلیفه در دبی، از کامپوزیت‌هایی با مقاومت بالا در ساخت قسمت‌هایی از برج استفاده شده است. همچنین، در برخی ساختمان‌های مدرن، از پوشش‌های کامپوزیتی برای افزایش عمر مفید و کاهش نیاز به نگهداری و تعمیر استفاده می‌شود.

در کل، استفاده از نمای کامپوزیت در ساختمان‌سازی به دلیل ویژگی‌های بیشتری که در مقایسه با مصالح سنتی دارند، در حال گسترش است

مزایای کامپوزیت آلومینیومی

استفاده از کامپوزیت آلومینیومی به عنوان نمای ساختمان مزایای متعددی دارد. کامپوزیت آلومینیومی علاوه بر اینکه از آلومینیوم ساخته شده است، حاوی مواد دیگری نیز به عنوان آلیاژ است تا بادوام تر، ماندگارتر و قوی تر شود.

 

برخی از مزایای کامپوزیت آلومینیومی به شرح زیر است:

  1. سبکی: کامپوزیت آلومینیومی به دلیل داشتن وزن سبک‌تر نسبت به آلومینیوم خالص، مزیتی از نظر وزن دارد. این خصوصیت آن را برای استفاده در بسیاری از نماهای ساختمان ها کاربردی می‌کند.
  2. مقاومت بالا: کامپوزیت آلومینیومی دارای مقاومت بالایی در برابر خمش، ترکیدگی و سایش است. این مزیت آن را برای کاربردهایی که نیازمند مقاومت فوق العاده در برابر شرایط سخت و خشکشوندگی هستند، مفید می‌کند.
  3. مقاومت در برابر خوردگی: کامپوزیت آلومینیومی دارای مقاومت بالایی در برابر خوردگی است که به دلیل پوشش‌هایی مانند روکش‌های کربنی بر روی آن قابلیت افزایش یافته است.
  4. طول عمر بالا: به دلیل مقاومت بالای کامپوزیت آلومینیومی در برابر خوردگی، طول عمر آن بسیار بالاست و این مزیت آن را برای کاربردهایی که نیازمند طول عمر بلند هستند مفید می‌کند.
  5. قابلیت تولید: کامپوزیت آلومینیومی می‌تواند به راحتی تولید شود و با توجه به این که مواد مورد نیاز در دسترس هستند، به طور اقتصادی تولید شود.
  6. قابلیت بازیافت: کامپوزیت آلومینیومی به دلیل قابلیت بازیافت بالایی که دارد، به عنوان یک جایگزین پایدار برای آلومینیوم خالص است

آشنایی با انواع رنگ کامپوزیت آلومینیومی

دو نوع کامپوزیت آلومینیومی وجود دارد که عبارتند از پلی استر (PE) و پلی وینیل د فلوراید (PVDF). هر دو ویژگی های متفاوتی دارند. پلی استر محصولی است که معمولا در دکوراسیون داخلی برای زیباتر کردن فضای داخلی استفاده می شود. به عنوان مثال می توان از آن در سقف خانه استفاده کرد.

 

طبیعت پلی استر در برابر آب و هوا مقاومت کمتری دارد. به همین دلیل است که این نوع کامپوزیت آلومینیومی برای استفاده در خارج از خانه توصیه نمی شود. با این حال، اگر مجبور به استفاده از آن در فضای باز هستید، باید رنگ تیره ای را انتخاب کنید تا به دلیل باران یا دیگر آب و هوای شدید کثیف و کدر به نظر نرسد.

نوع دوم  PVDF است

این نوع کامپوزیت آلومینیومی را می توان در خارج از ساختمان یا در نمای بیرونی ساختمان و نمای مغازه و تجاری استفاده کرد.

 نه باران و نه آفتاب، نماهای کامپوزیت آلومینیومی را حتی سالها پس از نصب به سرعت آسیب دیده یا کدر نکرده است. برای رنگ ها، انتخاب های مختلفی وجود دارد که ظاهر بیرونی خانه شما را جذاب تر نشان می دهد.

از نظر کیفیت، PVDF  به وضوح بهتر و بادوام تر است. با این حال، قیمت مطمئناً گرانتر از پلی استر است. بنابراین، اگر بودجه محدودی دارید، فقط این قابلیت ها را با نیازهای خود تنظیم کنید. برای اجرای نمای کامپوزیت آلومینیومی می توانید به سایت نماسازان مدرن مراجعه کنید تا  طیف گسترده ای از کامپوزیت آلومینیومی با بهترین کیفیت را مشاهده کنید با قیمت تضمین شده ای که مقرون به صرفه است.

استفاده از ترموود در نماسازی ساختمان



ترموود یک نوع چوب مصنوعی است که به دلیل خصوصیات خود برای نماسازی ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از مزایای استفاده از نمای چوب ترموود در نماسازی ساختمان عبارتند از:

  1. مقاومت بالا در برابر رطوبت: ترموود به دلیل پرداخت حرارتی که در آن صورت می‌گیرد، دارای مقاومت بالا در برابر رطوبت و آب شده است.
  2. مقاومت بالا در برابر خوردگی: ترموود به دلیل پرداخت حرارتی، دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی و آلودگی است.
  3. مقاومت بالا در برابر حرارت: ترموود دارای مقاومت بالا در برابر حرارت است و در صورت استفاده در ساختمان‌هایی که در معرض حرارت بالا هستند، عمر مفید بیشتری خواهد داشت.
  4. ظاهر زیبا: ترموود دارای ظاهری زیبا و دلچسب است که می‌تواند در طراحی و نماسازی ساختمان به خوبی به کار رود.
  5. سازگاری با محیط زیست: ترموود از چوبی بهره می‌برد که از جنگل‌های مدیریت شده برداشت شده است و به دلیل دوام بیشتری که دارد، می‌تواند در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرد.
  6. قابلیت بازیافت: ترموود قابلیت بازیافت دارد و می‌تواند در صورت اتمام عمر مفید، مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از ترموود در نماسازی ساختمان، باعث افزایش دوام، استحکام و زیبایی ساختمان می‌شود و می‌تواند در طراحی ساختمان‌های مدرن و پایدار مورد استفاده قرار گیرد

فرآیندهای پیشرفته ترمووود 

ترمووود یا چوب پرداخت حرارتی شده، در فرآیندهای پیشرفته مختلفی تولید می‌شود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. فرآیند Thermo-D: در این فرآیند، چوب در دمای بالا (حدود 190 درجه سانتی‌گراد) و در داخل یک اتاق خلاء مخصوص پرداخت حرارتی می‌شود. در این فرآیند، ترمووود با ترکیبی از بخار آب و گازهایی همچون دی اکسید کربن تعریف می‌شود که در دمای بالا و فشار پایین، موجب پرداخت حرارتی چوب می‌شوند.
  2. فرآیند Retification: در این فرآیند، چوب در دمای بالا (تا 240 درجه سانتی‌گراد) و در حضور بخار آب پرداخت حرارتی می‌شود. این فرآیند باعث تغییر خواص چوب شده و ترمووود تولید می‌شود.
  3. فرآیند Oil Heat Treatment: در این فرآیند، چوب در دمای بالا (تا 250 درجه سانتی‌گراد) و در حضور روغن پرداخت حرارتی می‌شود. در این فرآیند، ترمووود با خصوصیات ویژه‌ای مانند مقاومت بالا در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت بالا در برابر آفتاب و خوردگی و همچنین ظاهری زیبا تولید می‌شود.
  4. فرآیند Thermo-T: در این فرآیند، چوب در دمای بالا (تا 215 درجه سانتی‌گراد) و در حضور بخار آب پرداخت حرارتی می‌شود. در این فرآیند، با استفاده از یک ترکیب از بخار آب و گازهایی مانند دی اکسید کربن، خصوصیات چوب به‌طور قابل توجهی تغییر می‌کند و ترمووود تولید می شود

طراحی تابلوی مغازه

باید اعتراف کرد که بسیاری از تابلوهای مغازه ها و تجاری قبل از بازسازی و تعویض شدن در واقع بسیار خشن، خام و حتی مبتذل بودند و دلیل آن در نبود تناسب و زیبایی است. متفاوت از تابلوهای رنگارنگی که در برخی از مناطق توسعه‌یافته چشم نواز و فراموش نشدنی هستند ، رایج‌ترین تابلوهای مغازه‌های کوچک معمولاً از رنگ‌های خاص استفاده می‌کنند. فونت‌های قرمز، زرد، قرمز و سفید و غیره. فونت‌های مورد استفاده معمولاً پررنگ هستند و کلمات آنقدر بزرگ،که تمام تابلوی مغازه را پر کنند، می‌توان گفت هیچ حسی از طراحی ندارند . مغازه داران عموما فکر می کنند که در مقایسه با قیمت، کیفیت و نگارش تابلوهای موجود در فروشگاه، زیبا بودن یا نبودن تابلو تاثیر کمی بر کسب و کار دارد. تا زمانی که فونت ها به اندازه کافی بزرگ نیستند، رنگ ها به اندازه کافی چشم نواز نیستند و مردم نمی توانند به وضوح ببینند، ارزش صرف زمان و هزینه برای زیبایی آن را دارد. حتی برخی از مغازه‌داران از بهینه‌سازی تابلو امتناع می‌کنند، زیرا می‌ترسند تابلوی طراحی شده بیش از حد زیبا با مزاج اجناس ارزان فروشگاه مغایرت داشته باشد و همین امر باعث می‌شود افرادی بخواهند که برای تابلوی مغازه هزینه نکنند. اما نگه داشتن چنین تابلوهای ناخوشایند، بدون شک چشمگیرترین مانع در میزان فروش آن واحد تجاری و همچنین روند زیباسازی نمای خیابان و ارتقای کیفی آن است، لذا اتخاذ تدابیری برای بهبود و بهینه سازی تابلوی تجاری بسیار منطقی است.

برای طراحی تابلوی مغازه شما می‌توانید از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. بررسی محیط فضایی مغازه: بررسی کنید که مغازه شما در یک شهربازی یا در خیابان اصلی قرار دارد، چگونگی نورپردازی و ترافیک در این منطقه را بررسی کنید.
  2. شناسایی نام تجاری و نوع فعالیت مغازه: قبل از طراحی تابلوی مغازه باید نام تجاری خود و نوع فعالیت خود را برای مشتریان معرفی کنید.
  3. انتخاب اندازه و شکل تابلو: با توجه به نوع فعالیت خود، محیط و ترافیک محل مغازه، اندازه و شکل تابلو خود را انتخاب کنید.
  4. انتخاب رنگ‌ها و قلم‌ها: برای طراحی تابلوی مغازه انتخاب رنگ‌ها و قلم‌هایی که به نام تجاری و فعالیت شما مرتبط باشند، بسیار مهم است.
  5. استفاده از شکل‌ها و آرم‌ها: استفاده از شکل‌ها و آرم‌هایی که به نام تجاری و فعالیت شما مرتبط باشند، می‌تواند باعث جذب بیشتر مشتریان شود.
  6. استفاده از نورپردازی: استفاده از نورپردازی در تابلوی مغازه می‌تواند بسیار مفید باشد و باعث جذب بیشتر مشتریان شود

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن