تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798096447




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کتاب بیولوژی کمپبل جلد اول ترجمه فارسی ( شیمی حیات )


واضح آرشیو وب فارسی::

اگر از کتاب بیولوژی کمپبل استفاده می کنید، بهتر است بدانید این دوره یک منبع عالی برای تکمیل مطالعات شما است. این دوره هفت جلدی بیولوژی کمپبل، همه مفاهیم مهم زیست شناسی موجود در کتاب را پوشش می دهد، که با تصاویر و نمودارهای مرتبط، درک درس های زیست شناسی را آسان تر و یادگیری را سرگرم کننده تر می کند.



علم بیولوژی در اواخر قرن بیستم با درک پیشرفت های تکنولوژی و اهمیت ژنتیک مولکولی شتاب زیادی به دست آورد. در آغاز قرن بیست و یکم، پس از توالی یابی ژنوم انسان و برخی موجودات دیگر در سال 2000، این تحول چرخشی گیج کننده به خود گرفت. امروزه، در حالی که درباره شبیه‌سازی نئاندرتال‌ها که حدود 20000 سال پیش ناپدید شده‌اند، بحث می‌شود، یافته های جدید در مورد سلول های بنیادی، کاربردهای بیوتکنولوژیکی جدید، مکانیسم های مولکولی HIV، سرطان و بیماری های عصبی تنها بخشی از یافته های منتشر شده است.

در حالی که همه اینها اهمیت زیست شناسی را در حل مشکلات جهانی مانند تغییرات آب و هوایی جهانی، تغذیه و انرژی و سلامت و مشکلات انسان افزایش می دهد، به ناچار دامنه درس زیست شناسی عمومی را گسترش می دهد. این گسترش، یعنی ارائه مفاهیم و موضوعات زیست‌شناسی کلاسیک با آمیختن آنها با یافته‌های جدید، این نتیجه را به همراه دارد که دانش‌آموزان و دانش پژوهان می‌توانند زیست‌شناسی را عاشقانه بیاموزند، بدون اینکه تحت تأثیر این همه حجم عظیم اطلاعاتی قرار بگیرند. به همین دلیل، ارائه یافته های جدید که برخی از آنها در بالا ذکر شد، با ادغام آنها با دانش کلاسیک، بدون تحمیل بار بیش از حد بر دوش دانش آموزان و دانشجویان ، از اهمیت بالایی برخوردار است. چاپ کتاب بیولوژی کمپبل ترجمه فارسی، که به درستی به نام سردبیر فقید آن در جامعه بین المللی زیست شناسی بنام کمپبل نامگذاری شده است، این مشکل را حل می کند. کتاب کمپبل، منبع اصلی قوی از اطلاعات است، هم برای درک دانش موجود و هم برای درک تحولات جدید در زمینه مفاهیم اصلی زیستی است. خوانندگان کتاب، به‌ویژه دانش‌جویان و علاقه مندان شرکت در المپیاد، می‌توانند با ترکیب و ایجاد ارتباطات مکانیکی، زیست‌شناسی را بیاموزند، بدون اینکه تحت تأثیر بار عظیم اطلاعاتی قرار گیرند.

ترجمه فارسی کتاب بیولوژی کمپبل شامل هفت جلد کتاب می باشد. عنوان جلد اول کتاب بیولوژی کمپبل، "شیمی حیات" می باشد. نویسندگان اصلی کتاب بیولوژی کمپبل، لیزا یوری، مایکل کاین، استیون واسرمن، پیتر مینورسکی و ربکا اور می باشد.  تیم نویسنده این کتاب، نویسندگان کتاب های درسی با تجربه ای هستند. کتاب بیولوژی کمپبل توسط انتشارات مختلف به زبان فارسی ترجمه شده است که ترجمه فارسی آن ، شامل هفت جلد شده است.

کمپبل زیست بیولوژی ویرایش دوازدهم 2020 ترجمه انتشارات مختلف در هفت جلد منتشر شده است:

جلد 1 با عنوان، “شیمی حیات” 

دوم با عنوان، “سلول” 

کمپبل زیست جلد 3 با عنوان، “ژنتیک” 

چهارم با عنوان، “مکانیسم تکامل و تاریخچه تکاملی تنوع زیستی”

جلد 5 با عنوان، “ساختار و عمل گیاهان”

جلد 6 با عنوان، “ساختار و عمل جانوران”

هفتم 7 با عنوان، “اکولوژی”

توضیحاتی در مورد نویسندگان کتاب بیولوژی کمپبل :

لیزاای اوری استاد زیست شناسی در کالج میلز است و دوره هایی از زیست شناسی مقدماتی و پیشرفته در مکزیک تدریس کرده است. وي که عميقاً متعهد به ارتقاي فرصت‌هاي علمي براي زنان و تحت حمايت اقليت‌ها بوده است.

مایکل ال کین زیست شناس تکاملی است که دارای مدرکA.B از دانشگاه بودوین و دکتری از دانشگاه کرنل را دریافت کرده است. مايکل نويسنده ده‌ها مقاله علمي با موضوعاتي است که شامل وضع علوفه در حشرات و گياهان، پراکندگي دانه در فاصله‌هاي طولاني و زاد و ولد در جيرجيرک‌ها است.

استیون واسرمن که استاد زیست شناسی دانشگاه کالیفرنیا است و دارای مدرک دکتری از MIT است. وی تحقيقاتي در زمينه زيست شناسي تکاملي، توليد مثل و ايمني انجام داده است.

پیتر مینورسکی که استاد زیست شناسی در دانشگاه مرسی نیویورک است که دکتری خود را از دانشگاه کرنل اخذ کرده است. علايق تحقيقاتي او مربوط به گياهان است که چگونه تغييرات محيطي را حس مي‌کنند و با محیط ارتباط برقرار می کنند.

ربکا بی اور که استاد زیست شناسی در دانشگاه کالین در پلانو، تگزاس است، وی مدرک دکتری خود را از دانشگاه پزشکی در جنوب غربی تگزاس در دالاس دریافت کرده است. ربکا علاقه زيادي به بررسي استراتژي‌هاي تحقيق دارد که منجر به يادگيري و حفظ موثرتر آن مي‌شود و او داراي گواهينامه «مشاور مربي يادگيري مشارکتي» است.

نیل ای کمپبل که کارشناسی خود را از دانشگاه کالیفرنیا و دکتری خود را از دانشگاه ریوساید کالیفرنیا دریافت کرده است.



فهرست مطالب جلد 1 بیولوژی کمپبل به قرار زیر است :

فصل اول از کتاب بیولوژی کمپبل، جلد یکم با عنوان "شیمی حیات":

فصل اول از جلد یکم کتاب کمپبل با عنوان " تکامل،موضوعات علم زیست شناسی، و تحقیق علمی " از بخش های زیر تشکیل شده است: موضوع اول با عنوان "مطالعه حیات" در مورد مولکول ها، تعاملات درون جانداران و اکوسیستم ها، تعاملات میان یک جاندار با سایر جانداران و محیط زیست بحث کرده است. 

موضوع دوم از فصل یکم با عنوان " تکامل " در مورد دسته بندی تنوع زیستی ، قلمرو های حیات ، وحدت در تنوع حیات و نظریه انتخاب طبیعی چارلز داروین بحث شده است.

در قسمت سوم از فصل یکم، موضوعات طبیعت و فرضیه سازی دانشمندان و آزمایشات این فرضیه ها، جمع آوری و تحلیل داده ها ، انعطاف پذیری فرآیندهای علمی ، متغییر ها و کنترل ها در آزمایش ها مطرح شده است.

مبحث چهارم از فصل یکم کتاب کمپبل فارسی با عنوان "علم از یک رویکرد همکارانه با وجود دیدگاه های متنوع بهره می برد" به این موضوع می پردازد که دانشمندان در گروها ی اجتماعی تشکیل شده از دانشجویان و فارق التحصیلان و با کمک یکدیگر کار می کنند و همچنین ارزش دیدگاه های گوناگون در علم را نیز مورد بررسی قرار می دهد.

فصل دوم از کتاب بیولوژی کمپبل، جلد یکم:

فصل دوم از جلد یکم ترجمه فارسی کتاب بیولوژی کمپبل، با عنوان " شیمی حیات " از چهار بخش تشکیل شده است:

قسمت اول از فصل دوم کتاب بیولوژی کمپبل با عنوان " مواد شامل عناصر شیمیایی به طور خالص یا در اتصال با هم ترکیب، است " در مورد عنصر و ترکیب ، عناصر حیات بحث شده است.در مبحث دوم از فصل دوم این کتاب با عنوان " ویژگی های یک عنصر به ساختار اتمی آن بستگی دارد " در مورد ویژگی های یک عنصر و ذرات زیر اتمی ، ایزوتوپ ها ، سطوح انرژی الکترون ها ، آرایش الکترونی و خواص شیمیایی و اوربیتال های الکترونی مطرح شده است.

بخش سوم از فصل دوم این جلد با عنوان " شکل گیری و کاربرد مولکول ها " مباحث پیوند های کوالانسی ، پیوند های یونی ، پیوندهای شیمیایی ضعیف ، پیوندهای هیدروژنی ، پیوندهای واندروالس و شکل مولکول و کارکرد آن مطرح شده است.

قسمت چهارم از فصل دوم در مورد موضوعات واکنش های شیمیایی و شکستن برخی پیوندهای شیمیایی و بوجود آمدن پیوند های جدید  بحث شده است.

فصل سوم از کتاب بیولوژی کمپبل، جلد یکم:

فصل سوم از جلد یکم ترجمه فارسی کتاب بیولوژی کمپبل، با عنوان " آب و حیات " از سه بخش تشکیل شده است:

مبحث اول و دوم از این فصل درمورد پیوند های کوالانسی قطبی در مولکول های آب که منجر به ایجاد پیوندهای هیدروژنی می شوند و ویژگی های بارز آب در مناسب بودن کره زمین که برای حیات نقش دارد ( هم چسبی مولکول های آب ، تعدیل دما توسط آب ، دما و گرما ، گرمای ویژه بالای آب ) و امکان تکامل حیات در سیاره های دیگر بحث شده است.

مبحث سوم از این فصل با موضوع اثر شرایط اسیدی و بازی بر جانداران زنده ، در مورد اسید ها ، بازها، مقیاس PH ، بافرها و تهدید اسیدی شدن بر اقیانوس ها صحبت شده است.

فصل چهارم از جلد یکم ترجمه فارسی کتاب بیولوژی کمپبل با عنوان کربن و " تنوع مولکولی حیات " از سه بخش تشکیل شده است :

مبحث اول در این فصل در مورد نقش شیمی عالی در بررسی منشاء حیات مطرح گردیده است.

بخش دوم در این بخش در مورد تنوع مولکولی اتم های کربن با چهار اتم دیگر ، تشکیل پیوند با کربن، تنوع مولکولی برخاسته از گوناگونی زنجیره های کربنی و هیدروکربن ها و نقش برخی گروه های شیمیایی در عملکرد مولکولی بحث شده است.

نقش برخی گروه های شیمیایی در عملکرد مولکولی ، عنوان بخش سوم از این فصل کتاب می باشد که در مورد مهم ترین گروه های شیمیایی در فرآیند های حیات و عناصر شیمیایی حیات بحث شده است.

فصل پنجم از جلد یکم ترجمه فارسی کتاب بیولوژی کمپبل با عنوان " ساختار و کارکرد درشت مولکول های زیستی " از شش بخش تشکیل شده است :

مبحث اول با عنوان درشت مولکول ها پلی مرهایی هستند که از مونورها ساخته شده اند ، موضوعات تشکیل و تجزیه پلی مرها و تنوع پلی مرها را در خود جای داده است.

 بخش دوم از این فصل با عنوان کربوهیدرات ها بعنوان سوخت و مصالح ساختمانی بدن جانداران ، موضوعات پلی ساکارید ها ، پلی ساکارید های ذخیره ای و پلی ساکاریدهای ساختاری را بیان کرده است.

قسمت سوم از فصل پنجم با عنوان لیپید ها ، مباحث چربی ها ، فسفولیپیدها استروئیدها، ساختار و کارکرد پروتئین ها را مطرح کرده است.

مبحث چهارم از این فصل در مورد نوکلئی کاسیدها ، نقش نوکلئیک اسیدها ، اجزای نوکلئیک اسیدها، پلی مرهای نوکلئوتیدی و ساختار مولکول های DNA و RNA می باشد.

 

در هر فصل از کتاب بیولوژی کمپبل، مفاهیم کلیدی با دقت انتخاب شده به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا بدون غرق شدن در جزئیات، به اصل موضوع پی ببرند. پس از توضیح هر زیرمجموعه، در پایان مبحث با طرح سؤال بررسی می شود که آیا دانش جویان مفاهیم مرتبط را می فهمند یا خیر. این سوالات نه تنها اعتماد به نفس دانش جویان را افزایش می دهد، بلکه توانایی آنها را برای آزمایش خود، ترکیب و ایجاد ارتباط نیز بهبود می بخشد. در پایان فصل هر جلد کتاب، مفاهیم کلیدی مرتبط با موضوع به صورت خلاصه آورده شده است که دانش جویان را قادر می سازد آنچه را که آموخته اند تقویت کنند.

کتاب بیولوژی کمپبل یکی از کتاب‌های درسی استاندارد است که معمولاً به افرادی که می خواهند برای المپیاد زیست شناسی آماده شوند توصیه می شود. روش‌های مختلفی برای مطالعه کمپبل وجود دارد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بهبود اثربخشی مطالعه کتاب بیولوژی کمپبل خود انجام دهید این است که تست های تمرینی زیادی را انجام دهید. در انتهای هر فصل چند سوال انجام دهید و چند کاربرگ مخصوص فصل را در موتور های جستجو، جستجو کنید. مهم این است که برای خودتان وقت بگذارید و در آزمون خود نمره بگیرید تا بتوانید ایده ای تقریبی از نحوه پیشرفت خود داشته باشید. مهمتر از همه، هر چیزی را که متوجه نشدید یا پاسخ نادرست داده اید، جستجو کنید. بسیاری از موضوعات و مفاهیم سال به سال تکرار می شوند، بنابراین مطمئن شوید که چرا یک پاسخ صحیح است و دیگری صحیح نیست.

در واقع در هر  هفت جلد کتاب، علاوه بر مفاهیم و موضوعات کلیدی، مطالب جدیدی وجود دارد که به دانش جویان اجازه می دهد با ایجاد ارتباط بین موضوعات، تصاویر را بزرگتر ببینند. به عنوان مثال، سؤالات آماده شده به نحوی است تا دانش جویان بتوانند بین بخش ها ارتباط برقرار کنند. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا به زیست شناسی به عنوان یک کل نگاه کنند و بنابراین از حفظ کردن اجتناب کنند و عمیق تر در مورد اصول زیست شناسی بیاموزند.

فروشگاه اینترنتی آریستا، با عنوان کتابسرای آریستا مرجع تخصصی معرفی و فروش اینترنتی کتاب در ایران است و حوزه‌های مختلف کتب عمومی، درسی، دانشگاهی و کمک درسی را شامل می‌شود. فروشگاه اینترنتی آریستا، ترجمه فارسی کتاب بیولوژی کمپبل را در هفت جلد که توسط انتشارات مختلف ترجمه شده است برای راحتی دانشجویان و دانش پژوهان فراهم کرده است که می توانند مجموعه هفت جلدی بیولوژی کمپبل را با تخفیف و بصورت یکجا خریداری کنند و یا هر کدام از کتاب ها از جلد یکم تا جلد هفتم کتاب بیولوژی کمپبل را بصورت تک جلدی خرید کنند.

.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2286]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


علم و فناوری

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن