تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):پرخورى و سستى اراده و مستى سيرى و غفلت حاصل از قدرت، از عوامل بازدارنده و كند كننده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808201047




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی با بزرگترین سایت نهالستان در تبریز


واضح آرشیو وب فارسی::

نهالستان برتر نهال فعالیت خود را زیر نظر جهاد کشاورزی از سال ۱۳۰۰ در تولید و عرضه نهال آغاز کرده و سالیانه با تولید انواع ارقام نهال های میوه با بیش از ۱ میلیون نهال، ۴۰۰ هزار اصله گردو و ۲۰۰ هزار اصله بادام آغاز کرده و آماده ارائه تمام خدمات در این ضمینه می باشد.

 

 

[خرید گارانتی‌دار نهال گردو و نهال میوه]

شهر تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته به عنوان دروازه اروپا شناخته شده و به خاطر افزایش میزان صادرات محصولات کشاورزی مخصوصاً صادرات در گروه خشکبار گردو، بادام و پسته باعث شده است تا کشاورزان زیادی در این خطه از احداث باغ‌های گردو، بادام و پسته خود بسیار راضی بوده و افراد بیشتری نیز به این سمت سوق پیدا کنند.

  کشاورزان خلاق و فعال تبریز در کنار احداث باغستان‌های خشکبار و آجیل به دنبال احداث باغ‌های میوه هستند که از مهمترین آنها می توان به سیب، انگور، هلو، انار،  انجیر اشاره کرد و صد البته در کنار  نهال‌های مثمر نهال‌های غیر مثمر نیز کاشته می‌شود که جنبه تجاری داشته و برای استفاده از چوب آنها است مانند صنوبر، پالونیا و کبوده

 



 

البته طبق نظرسنجی که از این کشاورزان شده است بیشتر رضایت آنها خاطر عرضه نهال‌های درجه یک و با کیفیت اعلام کردند، همین امر باعث شده تا میزان باردهی و کیفیت باغستان‌ها افزایش پیدا کند، همچنین آنان با به دست آوردن اطلاعات جدیدی در مورد نحوه بازاریابی و صادرات این محصولات توانستند در صنعت کشاورزی رشد چشمگیری داشته باشند.

 

 

 

اقلیم شهر تبریز برای باغداری

متاسفانه استان آذربایجان شرقی مخصوصاً شهر تبریز مانند شهرهای دیگر در چند سال گذشته دستخوش خشکسالی و کمبود باران قرار گرفته است، به خاطر کاهش نزولات آسمانی باران و برف این شهر نیز با کاهش منابع آبی روبرو شده به خاطر همین میزان سفره های آبی در شهر تبریز کاهش پیدا کرده است. متاسفانه خشک شدن دریاچه ارومیه در سال‌های گذشته بر روی کشاورزی و باغداری شهر تبریز تاثیر نامطلوبی گذاشته است؛ بنابراین بیشتر کشاورزان حاشیه‌ این دریاچه به کشت درختان خشکبار پرداختند تا حدودی از شرایط ضرر بار آنرا کاهش دهند.

شهر تبریز جزو شهرهای کوهستانی محسوب می‌شود که ارتفاعات آن معمولاً بالاتر از ۱۴۰۰ متر است به همین خاطر نهال‌های دیرگل و سردسیر جزو ارقام سازگار در این شهر محسوب می‌شود، نگهداری و مدیریت راحت این نهال‌ها در شهر سردسیر تبریز باعث شده تا کشاورزان این شهر به خرید نهال میوه دیرگل و نهال گردو و بادام دیرگل بپردازند.



 

تاکید مسئولین آذربایجان شرقی برای احداث باغستان میوه و بادام

 به خاطر سودآور بودن محصولات باغی و صادرات آن به کشورهای اطراف همچنین ارز آوری مناسب به کشور بیشتر مسئولین آذربایجان شرقی درصدد حمایت از کشاورزان هستند تا بتوانند اراضی مربوط به باغ ها را افزایش دهند، از نظر مسئولین درست است که خشکسالی  باعث شده تا کشاورزان عزیز با چالش‌هایی روبرو شوند ولی باغداران تبریزی با بهره گیری از روش‌های نوین باغداری، همچنین تهیه نهال‌های اصلاح شده و با کیفیت توانستند تا حد زیادی مشکلات را حل کنند.

راه اندازی سایت‌های نهالستان‌های بزرگ و تولیدکننده در استان آذربایجان غربی و شهر تبریز باعث شده تا دسترسی کشاورزان به انواع نهال‌های سازگار با این محیط برایشان بسیار آسان بوده و بر حسب نیاز خود نسبت به خرید نهال گردو در تبریز و میوه اقدامات لازم را انجام دهند، آنها همچنین می‌توانند از مشاوره و راهنمایی کارشناسان نهالستان بهره برده و بهترین  نهال‌هایی که سودآوری زیادی برایشان دارد را تهیه کنند.





 

عرضه محصولات باغی تبریز در بازار

کشاورزان و باغداران تبریز نیز مانند دیگر کشاورزان سعی کردند برای سود بیشتر نحوه عرضه محصولات خود را به بازار تغییر دهند، آنها در صدد این هستند که خودشان بصورت مستقیم و با حذف واسطه ها میوه  و محصولات تولید شده را به دست خریداران برسانند، همین باعث شده تا میزان سوددهی باغ آنها افزایش چشمگیری داشته باشد.

 مخصوصا در باغستان‌های خشکبار با خرید یک دستگاه کوچک سورتینگ به فرآوری و سورتینگ گردو، بادام، پسته پرداخته و با بسته بندی مناسب به بازار عرضه می‌کنند؛  کشاورزان شهر تبریز با تغییر زیرساخت‌های کشاورزی، خرید نهال های اصلاح شده، استفاده از تجهیزات باغداری و تغییر روند عرضه محصولات، کشاورزی و باغداری را در این شهر بسیار رضایت بخش تر از سالهای قبل کرده اند



 

عرضه نهال اصلاح شده و شناسه دار در شهر تبریز

مادر مطالب بالا سعی کردیم علت اصلی جهش تولید محصولات کشاورزی و باغی در شهر تبریز را توضیح دهیم، ولی مهمترین علتی که باعث شده تا محصولات کشاورزی این شهر کیفیت بسیار بالایی داشته باشد عرضه نهال‌های اصلاح شده و شناسه دار در شهر تبریز توسط نهالستان‌های معتبر و شناخته شده است.

با آگاه سازی‌های فراوانی که شده است کشاورزان در سال‌های گذشته به دنبال خرید نهال‌های شناسه و لیبل دار هستند، شناسه یک نهال در واقع نشانگر تایید شدن این نهال در وزارت جهاد کشاورزی است، وقتی شما یک نهال لیبل دار را می‌خرید مطمئن باشید تمامی خصوصیات باطنی و ظاهری یک نهال با کیفیت و مقاوم را دارا است، پروسه وزارت جهاد کشاورزی به گونه ای است که هیچ نهال معیوب  شناسه دریافت نمی‌کند.

باغدار با خرید نهال شناسه دار مطمئن است این نهال هیچگونه بیماری و آفتی نداشته، همچنین سن نهال فوق کاملاً مشخص بوده دیگر باغدار نگران کوچک یا بزرگ بودن سن نهال نیست، به هنگام خرید حضوری یا غیرحضوری نهال میوه و خشکبار نهالستان‌هایی را انتخاب کنید که علاوه بر تضمین قیمت به عرضه نهال شناسنامه دار بپردازند، معمولا این نهالستان‌ها تضمین کیفیت داشته و نهال هایشان را با کارت گارانتی ارائه می‌دهند.

 





 

قیمت نهال عرضه شده در بزرگترین سایت فروش نهال در تبریز

قیمت نهالهای عرضه شده در این شهر کاملا متفاوت است و مهمترین عواملی که بر قیمت این نهال‌ها تاثیر می‌گذارد کیفیت و نهالستان عرضه کننده آن است، به عنوان یک کشاورز به هنگام خرید نهال به قیمت آن زیاد توجه نکنید بیشتر توجه شما به کیفیت نهال خریداری شده باشد، سعی کنید بیشتر نهال‌های اصلاح شده و ژنوتیپ را خریداری کنید چون میزان مقاومت آنها در برابر انواع بیماری‌ها افزایش پیدا می‌کند.

شما برای خرید یک نهال مرغوب می توانید به سایت نهالستان‌های مجوز دار مانند برتر نهال مراجعه کنید، نهال فروشی های آنلاین و اینترنتی علاوه بر قیمت مناسب و مرغوبیت بالای محصولات  مشاوره و خدمات پس از فروش آن نیز دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، برای آشنایی با این نهالستان‌ها می‌توانید به سایت زیر مراجعه کنید.

www.Baratarnahal.ir

آشنایی با نهال‌های سازگار شهر تبریز

 همانطور که در بالا اشاره کردیم نهال های زیادی هستند که با محیط شهر تبریز از سازگاری بالایی نشان می دهند در مرتبه اول می توان به انواع گردو اشاره کرد.

نهال گردو چندلر

نهال گردو ژنوتیپ پالیز

نهال گردوی فرنور

نهال گردو خوشه ای

نهال گردو پدرو

نهال گردو هارلی

در رتبه دوم انواع نهال بادام خاستگاه ویژه‌ای در شهر تبریز پیدا کرده است.

نهال بادام شکوفه سن اقتصادی آن ۵۰ سال است، در سومین سال کاشت باردهی خود را آغاز کرده و پایه آن بذری تلخ است. 

نهال بادام تون,: محصول کشاورزی ایتالیا بود عمر اقتصادی‌اش ۶۰ سال است در سومین سال کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند پایه آن بذری تلخ بوده و بهترین فاصله برای کاشت ۵ متر است.

نهال بادام آذر خوشه ای محصول کشور ایتالیا است، عمر اقتصادی آن ۸۰ سال، جزو نهال‌های زودبازده محسوب شده و در دومین سال کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند.



 

از دیگر نهال‌های خشکبار که کشاورزان تبریزی علاقه‌ی زیادی به کاشت آن از خود نشان می دهند پسته است




 

نهال پسته اکبری: این نهال بومی کشور ایران بوده عمر اقتصادی آن ۸۰ سال معمولا در سومین سال کاشت باردهی خود را آغاز می‌کند.

نهال پسته بادامی: نهال پسته بادامی بومی کشور ایران است حداقل عمر اقتصادی آن ۸۰ سال تخمین زده اند و در سومین سال کشاورز می تواند محصولات آن را مشاهده کند.

نهاد پسته بنه: یکی از مهمترین ارقام نهال پسته ایرانی است که در بازارهای خارجی تقاضای خیلی زیادی دارد، چون خاصیت ارگانیک بودن داشته مواد مغذی ها خیلی از ارقام دیگر است عمر اقتصادی آن ۸۰ سال بومی کشور ایران بوده و در سومین سال کاشت تولید میوه می‌کند.



 

سیب:

تیپ سفید شیشه ای

سیب پالیز

سیب برتر قاسمی

سیب سبز یا اسمیت



 

انگور:

نهال انگور یاقوتی 

نهال انگور حسینی

 نهال انگور شرابی



 

نهال میوه به:

نهال به محلی: این نهال وارداتی از کشور انگلیس است، دومین سال تولید میوه می‌کند عمر اقتصادی آن ۱۰۰ سال است.

نهال به گلابی: نهال به گلابی وارداتی از کشور آمریکا بوده جزوه نهال‌های محسوب شده و دومین سال تولید می کند و اقتصادی آن ۸۰ سال است.

کلام آخر

البته تنوع میوه هایی که در شهر تبریز تولید می‌شود بسیار زیاد است و در این مقوله نمی گنجد، باغداران تبریز با شناخت نهالستان در تبریز که معتبر و مجوز دار بوده و خرید نهال‌های شناسه دار توانستند کیفیت باغداری خود را تا حد خیلی زیادی افزایش دهند، اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می‌خواهید پیشرفت در زمینه کشاورزی و باغداری را تجربه کنید می‌توانید با شماره تماس‌هایی که در زیر است تماس گرفته و با کارشناسان روابط عمومی در ارتباط باشید.

تماس:

09141832393

09144501003






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 233]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن