تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 4 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797516589




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آنتالیا؛ سفر به آفتابی‌ترین شهر ترکیه!


واضح آرشیو وب فارسی::

ترکیه به واسطه صنعت گردشگری خود در ایران و سایر کشورهای دنیا به شهرت فراوانی دست پیدا کرده است. این کشور تاریخچه‌ای غنی و طبیعتی بسیار زیبا و خیره‌کننده دارد. نزدیکی ترکیه به ایران و هزینه نسبتا پایین آن باعث شده است تا سالانه تعداد قابل‌توجهی از ایرانیان برای سپری کردن تعطیلات خود، شهرهای مختلف این کشور را انتخاب کنند.

آنتالیا یکی از معروف‌ترین شهرهای توریستی ترکیه است که سواحل بسیار جذابی دارد. در این مقاله به معرفی این شهر ساحلی می‌پردازیم و تعدادی از مشهورترین اماکن گردشگری آن را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم تا اطلاعات کافی درباره آنتالیا به دست آورید. پیشنهاد ما این است که قبل از سفر به آفتابی‌ترین شهر ترکیه، حتما مطلب پیش‌رو را مطالعه کنید.

تاریخچه آنتالیا؛ شهری با قدمت 30 ساله

آنتالیا در جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته و از جنوب به دریای مدیترانه محدود شده است. از سال ۲۰۰۰ سرمایه‌گذاری جدی روی صنعت گردشگری این شهر آغاز شد که بسیار موفقیت‌آمیز بوده است.

طبق حفاری‌های صورت گرفته در آنتالیا، تخمین زده شده است که این شهر قدمتی بیش از ۳۰۰ سال دارد. ساکنان اولیه آنتالیا مشخص نشده‌اند؛ اما به احتمال قوی بومیان این منطقه یونانیان هستند و سپس رومیان و یهودیان نیز به آنتالیا مهاجرت کرده‌اند.

آنتالیا از سال ۱۳۲۱ تا ۱۴۲۳ میلادی پایتخت حکومت سلجوقی بوده و به سبب موقعیت جغرافیایی مناسب، شهر محبوب تاجران نیز بوده است.

آشنایی با جاذبه‌های آنتالیا؛ از پارک‌های آبی تا بناهای تاریخی

آنتالیا در حال حاضر یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که سالانه تعداد قابل‌توجهی گردشگر را از ایران و سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. اگر شما نیز به تور آنتالیا علاقه‌مند هستید و قصد بازدید از این شهر ساحلی دیدنی را دارید، بهتر است با جاذبه‌های گردشگری آن آشنا شوید.

  • پارک ملی کوپرولو کانیون: این پارک جنگلی با مساحت ۳۶۶ کیلومترمربع، مکانی جذاب برای علاقه‌مندان به طبیعت است. در این پارک امکان شنا و رفتینگ نیز وجود دارد.
  • موزه آنتالیا: موزه باستان‌شناسی آنتالیا، ۱۳ سالن و نمایشگاه دارد و شما را با تاریخچه این شهر آشنا می‌کند.
  • دروازه هادریان: این دروازه بخشی از دیواری است که در گذشته اطراف شهر سریک کشیده شده بود. دروازه هادریان که با عنوان اوچ قاپیلار در بین مردم ترکیه شناخته می‌شود، سه قوس بسیار زیبا دارد و با سنگ‌های مرمر ساخته شده است.
  • پارک آبی لند آو لجندز: از بهترین و مجهزترین پارک‌های آبی آنتالیا است و در هتل لند آو لجندز قرار دارد.
  • آمفی تئاتر اسپندوس: این اثر تاریخی در منطقه باستانی سریک قرار گرفته و در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

آنتالیا جاذبه‌های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد که بازدید از هریک از آن‌ها خالی از لطف نیست. در بخش بعدی به معرفی مشهورترین سواحل این شهر می‌پردازیم.

 

پارک های آبی آنتالیا

معرفی مشهورترین سواحل آنتالیا

مشهورترین سواحل کشور ترکیه متعلق به آنتالیا هستند. در اصل این شهر، شهرت جهانی خود را مدیون این سواحل و چشم‌اندازهای جذاب و تماشایی آن‌ها است. در این بخش با تعدادی از زیباترین سواحل آنتالیا آشنا می‌شویم.

  • ساحل آلانیا: این ساحل مشهور آنتالیا مساحتی حدود یک کیلومتر دارد و شامل انواع تفریحات آبی می‌شود. اغلب گردشگران ساحل آلانیا را برای حمام افتاب نیز انتخاب می‌کنند.
  • ساحل لارا: بزرگترین ساحل آنتالیا در فاصله ۶ کیلومتری این شهر با بهترین امکانات آبی، رستوران‌ها و چشم‌اندازهای طبیعی، قطعا ساحل لارا است. بازدید از آبشار دودن در نزدیکی این ساحل را از دست ندهید.
  • ساحل المپوس: طبیعت فوق‌العاده ساحل المپوس چشم‌ها را به خود خیره می‌کند. پوشش‌های گیاهی خاص و زیبا از جذابیت‌های طبیعی این ساحل هستند. حتی اگر ساعت‌های طولانی را در کافه‌های این ساحل صرف کنید، از تماشای منظره خسته نخواهید شد.
  • ساحل سیده: این ساحل به دلیل قرار گرفتن در بندر، اجناس بسیار خوب و مقرون‌به‌صرفه‌ای دارد. اگر عاشق خرید هستید، اساحل سیده را فراموش نکنید.
  • ساحل کمر: طبیعت بی‌نظیر و امکانات منحصربه‌فرد ساحل کمر آن را به یکی از مشهورترین سواحل آنتالیا تبدیل کرده است. تفریحاتی مانند قایقرانی، کشتی‌رانی و جت اسکی با قیمت مناسب در این ساحل به مردم عرضه می‌شوند.
  • ساحل بلک: این ساحل در ۳۶ کیلومتری غرب آنتالیا واقع شده و به دلیل چشم‌اندازی که دارد، بهترین گزینه برای برگزاری عروسی است. مکان‌های تاریخی پرگه و آسپندوس در این ساحل واقع شده‌اند. از تفریحات ساحل بلک نیز می‌توان به زمین گلف و زمین تنیس اشاره کرد.
  • ساحل پاترا: ساحل ماسه‌ای نقره‌ای در کنار رنگ آبی تیره دریا، منظره بسیار زیبایی را در مقابل ببیندگان قرار می‌دهد. این ساحل با ۱۸ کیلومتر طول، طولانی‌ترین ساحل آنتالیا محسوب می‌شود. بازدید از ساحل پاترا فقط تا ساعت ۶ عصر امکان‌پذیر است؛ زیرا لاک‌پشت‌های سرخ در این مکان زندگی و تخم‌گذاری می کنند.

سواحل آنتالیا فقط به این تعداد ختم نمی‌شوند. در تور آنتالیا نوروز، حتما از این سواحل تماشایی دیدن کنید.

 

سواحل آنتالیا


بهار و تابستان؛ فصل برگزاری فستیوال‌های جذاب آنتالیا

شهر آنتالیا در فصل بهار و تابستان میزبان جشنواره‌ها و فستیوال‌های متعدد و جذابی است. در این بخش به تعدادی از مشهورترین این فستیوال‌ها می‌پردازیم.

  • فستیوال مجسمه‌های شنی: از مشهورترین و جذاب‌ترین فستیوال‌های آنتالیا است که هر سال در ساحل لارا برگزار می‌شود. شرکت در این فستیوال که معمولا در ماه می و نوامبر برگزار می‌شود، برای عموم مردم آزاد است.
  • فستیوال موسیقی و رقص بومی: این فستیوال که معمولا در ماه ژوئن برگزار می‌شود، باعث آشنایی بیشتر مردم با موسیقی و رقص بومی مردم آنتالیا می‌شود.
  • فستیوال رقص و باله اسپندوس: این فستیوال از سال ۱۹۹۴ به صورت سالانه و در ماه‌های ژوئن و جولای در آمفی تئاتر رومیان برگزار می‌شود.
  • فستیوال رنگ آنتالیا: از جذاب‌ترین فستیوال‌های آنتالیا است که معمولا در ماه آگوست و همزمان در بیست کسور دنیا برگزار می‌شود.

فستیوال‌های آنتالیا برای بومیان و گردشگران جذابیت‌های بسیاری دارند و شرکت در آن‌ها تجربه تازه‌ای را برای شما رقم می‌زند.

 

جاذبه های آنتالیا

در چه فصلی به آنتالیا سفر کنیم؟

آنتالیا در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته است و زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد. البته این شهر در بیشتر روزهای سال آفتابی است و به همین دلیل به‌عنوان آفتابی‌ترین شهر ترکیه شناخته می‌شود. گردشگران در کلیه فصل‌ها به آنتالیا سفر می‌کنند؛ اما فصل‌های بهار و تابستان انتخاب‌های مناسب‌تری برای بازدید از آن هستند؛ زیرا تفریحات ساحلی بیشتری در این دوره از سال در دسترس است.

میانگین دمای آنتالیا در زمستان حدود ۱۵ تا ۲۰ درجه و در تابستان حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه است. کمتر مواقعی است که در این شهر ساحلی برف ببارد؛ اما باران‌های آن بسیار شدید و سیل‌آسا هستند.

بهترین روش برای سفر به آنتالیا استفاده از تورهای مسافرتی است. این تورها امکانات بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهند و دشواری‌های سفر را برایتان آسان می‌کنند. همین حالا بلیط آنتالیا را از آژانس مسافرتی آریاک سفر خریداری کنید.

آریاک سفر؛ یکی از بهترین آژانس‌های مسافرتی در ایران

در مقاله «آنتالیا؛ سفر به آفتابی‌ترین شهر ترکیه»، به توضیح اجمالی درباره تاریخچه این شهر، سواحل و جاذبه‌های گردشگری آن پرداختیم. اکنون شما عزیزان با بهترین شهر ترکیه برای سفر در تابستان و بهار آشنا شده‌اید و می‌توانید همین حالا برای مسافرت به این شهر ساحلی زیبا برنامه‌ریزی کنید.

آژانس مسافرتی آریاک سفر همواره در تلاش است تا بهترین تورها و خدمات گردشگری را در اختیار مشتریان قرار دهد. با خرید تور آنتالیا از این مجموعه، خاطراتی دل‌چسب و شیرین را برای خود و عزیزانتان رقم بزنید. کارشناسان حاضر در آریاک سفر شما را برای انتخابی بهتر یاری می‌کنند. همین حالا با شماره‌های موجود در صفحه تماس بگیرید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 660]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن