تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 6 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آدم دين‏دار چون مى‏انديشد، آرامش بر جان او حاكم است. چون خضوع مى‏كند متواضع است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797859857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معرفی محله باهچه لیولر استانبول + خرید خانه در این محله


واضح آرشیو وب فارسی::

باهچه لیولر در زبان ترکی به معنی خانه‌هایی با باغ است. دلیل نام‌گذاری این منطقه به زمان قدیم دلالت دارد که خانه‌های این منطقه خانه‌باغ‌های تک طبقه‌ای بودند. این منطقه یکی از بزرگ‌ترین مناطق مسکونی طبقه متوسط استانبول، در قسمت اروپایی ترکیه است. باهچه لیولر حدود پنج درصد از مساحت استانبول را پوشش می‌دهد و بیش از ششصد هزار نفر در این محله زندگی می‌کنند و باتوجه‌ به تراکم و مساحت آن می‌توان گفت که باهچه لیولر منطقه‌ای پرجمعیت به شمار می‌رود. برخی مناطق مانند باهچه لیولر، یایلا و باسین سیتسی دارای نظم بسیار خوبی هستند؛ ازاین‌جهت که خیابان‌های سه لاین آن‌ها مملو از ساختمان‌ها، مراکز خرید، پارک‌ها، سینما و کافه‌های کوچک است؛ به همین دلیل این منطقه به یکی از اقامتگاه‌های بسیار مناسب تبدیل شده است و خرید خانه در باهچه لیولر استانبول رواج پیدا کرده است.



منطقه باهچه لیولر

محله باهچه لیولر استانبول با سقوط قسطنطنیه به دست عثمانی‌ها اهمیتش را از دست داد؛ اما به دلیل سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی و تجاری در دهه ۱۹۶۰ حیات دوباره‌ای پیدا کرد. در آن زمان اولین شهرک صنعتی و اولین کارخانه کوکاکولا بنا شدند و چندین شرکت بزرگ به این محله منتقل شدند و همین امر موجب شد که این منطقه رشد جمعیت چشمگیری داشته باشد. این افزایش جمعیت سبب ساخت خانه‌ها و مغازه‌های جدیدی شد و منطقه به‌سرعت گسترش پیدا کرد. برخلاف مناطق دیگر شهر استانبول، شهرک‌سازی‌های هدفمند و سازمان‌یافته باعث شد که به محله‌ای امن و آرام و مناسب زندگی خانواده تبدیل شود.

امروزه محله باهچه لیولر به دلیل تبدیل‌شدن به یک ناحیه صنعتی در اقتصاد، نقش مهمی را در استانبول و ترکیه ایفا می‌کند. این محله مرکز آموزش‌وپرورش استانبول شناخته می‌شود و مدارس دولتی و خصوصی فراوانی در آن وجود دارد. علاوه‌برآن چهار دانشگاه معتبر در این محله شعبه دارند و در کنار آن‌ها مؤسسه‌های آموزش زبان‌های خارجی نیز در این محله وجود دارند. بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و مراکز درمانی متعددی در این منطقه احداث شده‌اند که وظیفه تأمین سلامت و بهداشت مردم این منطقه را برعهده دارند. از معروف‌ترین بیمارستان‌های این مجموعه، بیمارستان دولتی باهچه لیولر و بیمارستان یادبود است.

محله باهچه لیولر دارای تعداد زیادی از مراکز خرید مهم استانبول است. مرکز خرید اونوردی که در نزدیکی سینمای قدیمی اونوردی واقع شده در مرکز این منطقه قرار دارد؛ این مرکز خرید بسیار معروف و محبوب است. همچنین کافه امور معروف آن در ورودی این محله قرار دارد. به همین دلایل این منطقه به اقامتگاهی مناسب برای همه افراد تبدیل شده و با خرید خانه در باهچه لیولر استانبول می‌توانید از این امکانات استفاده کنید.

موقعیت جغرافیایی

مساحت منطقه باهچه لیولر حدود ۱۶ کیلومترمربع است و جز یکی از وسیع‌ترین مناطق استانبول به‌حساب می‌آید. این منطقه از شمال با محله باغجیلار، از شرق با محله‌های زیتون بورنو و گون گورن، از غرب با محله کوچوک چکمجه و از جنوب با محله کرکوی همسایه است. امروزه این منطقه به دلیل نزدیک بودن به شهر استانبول از اهمیت خاصی برخوردار است و موقعیت جغرافیایی خوب آن باعث شده خرید خانه در باهچه لیولر استانبول به یک فرصت عالی برای زندگی و پیشرفت تبدیل شود. همچنین فرودگاه استانبول با این منطقه حدود ده دقیقه فاصله دارد؛ به همین جهت کسانی که به‌منظور کار به استانبول سفر می‌کنند، ترجیح می‌دهند در این منطقه اقامت کنند. منطقه باهچه لیولر دارای ۱۱ محله است و هر محله از تراکم جمعیت زیادی برخوردار است. این محله‌ها باهچه لی اولر، جمهوریت، زافر، ینی بوسنا، شیرین اولر، سوعانلی، سیاوش پاشا، سینان، هوریت، فوزی چاکماک و چوپان چشمه هستند.



جاذبه‌های گردشگری

منطقه باهچه لیولر بیشتر جاذبه‌های طبیعی، مراکز خرید باشکوه، کافه رستوران، سینما و پارک‌های جذاب دارد؛ اما پل تاریخی چوپان چشمه، قصر تاریخی سیاوش پاشا و چشمه پیاز جزو مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند.

پل تاریخی چوپان چشمه: ساخت این پل تاریخی ۳۸ متری به دوره امپراطوری روم شرقی باز می‌گردد. این پل در گذشته بر روی رودخانه ایاماما قرار داشته و در اثر گذشت زمان و خشک‌شدن رودخانه، اکنون در خشکی قرار گرفته است؛ اما هنوز این پل زیبا یک نماد تاریخی برای این منطقه بشمار می‌رود و اطراف این پل تاریخی، طبیعت زیبا و چشم نوازی وجود دارد که با سفر به این منطقه می‌توانید از فضای دلنشین آن لذت ببرید.

قصر تاریخی سیاوش پاشا: این قصر باشکوه به قرن ۱۶ دوره عثمانی باز می‌گردد و نام آن برگرفته از نام سلطان سوم تاریخ ترکیه است. معمار این قصر تاریخی معروف به معمار سنان بوده که این بنا در طی سال‌ها جزو آثار باستانی منطقه باهچه قرار گرفته است. امروزه این قصر باشکوه به کتابخانه‌های کودکان تبدیل شده است.

چشمه پیاز: این جاذبه گردشگری متعلق به دوره حکومت بیزانس‌ها است که جهت تأمین آب سربازان و ارتش امپراتور نئرون تأسیس شده است. این چشمه شاهد اتفاقات، حوادث و جنگ‌های بسیاری بوده است به طوری که به‌عنوان یک سنگر یا مرز از آن استفاده می‌کردند.

خدمات و امکانات باهچه لیولر

این منطقه دارای مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز خرید، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و کارخانه‌های متعددی است. همچنین از لحاظ حمل‌ونقل، مردم این منطقه و گردشگران به‌راحتی می‌توانند به مناطق مختلف در رفت‌وآمد باشند.



دانشگاه‌ها: دانشگاه‌های مختلفی در این منطقه وجود دارد که در بین آن‌ها می‌توان به دانشگاه دندانپزشکی آیدین، دانشگاه فرهنگ و هنر استانبول، دانشگاه آنادولو، دانشگاه اقتصاد مارمارا و دانشگاه زبان انگلیسی غدیر اشاره کرد.

مراکز خرید: مراکز خرید بسیاری در این منطقه وجود دارد که به‌راحتی تمامی احتیاجات ساکنین این منطقه و گردشگران را فراهم می‌نمایند؛ با خرید خانه در باهچه لیولر استانبول امکان دسترسی به تمام امکانات لازم برای زندگی را دارید. مراکز خرید استار سیتی، مترو پورت، هدف، مرتر، یون و کادیر حاص از جمله مراکز خرید موجود در این منطقه هستند.

کارخانه‌ها: کارخانه تولیدی محصولات کوکاکولا که به‌عنوان اولین کارخانه تولیدی در ترکیه شناخته می‌شود، کارخانه ماست امور و کارخانه جواهرسازی که جزو مراکز تخصصی ترکیه هستند در این منطقه احداث شده‌اند.

هتل‌ها: اگرچه باهچه یک منطقه صنعتی بشمار می‌رود، اما هتل‌های لوکس مختلفی در این منطقه برای گردشگران تأسیس شده‌اند. از هتل‌های معروف آن می‌توان به رویال هتل، سیتی پلاس، گرین، پولمان، روکس و بریکز اشاره کرد؛ این هتل‌ها از لحاظ کیفیت بهترین هستند و خدمات شایانی به میهمانان ارائه می‌دهند.

حمل‌ونقل: این منطقه به دلیل موقعیت عالی و نزدیکی به بزرگراه E5 و همچنین وجود امکانات حمل‌ونقل، برای افرادی که قصد خرید خانه در باهچه لیولر استانبول را دارند، انتخاب خوبی است. از طریق اتوبوس، مینی‌بوس و تاکسی‌های عمومی و قطار می‌توان به این منطقه دسترسی داشت و همچنین خط مترویی از فرودگاه آتاتورک به سمت مرکز استانبول می‌رود؛ وجود این امکانات دسترسی ساکنین به مناطق مختلف را امکان‌پذیر می‌سازد.

خرید خانه در محل باهچه لیولر

این محله یکی از دلپسندترین بخش‌های استانبول است. بسیاری از خریداران و سرمایه‌گذاران ترجیحشان این است که به خرید خانه در باهچه لیولر استانبول بپردازند. این منطقه خانه‌های لوکس و مستحکم متعددی دارد که می‌توانید با هر بودجه‌ای، یک خانه مناسب پیدا کنید. امکانات و خدمات متعدد، وجود جاذبه‌های گردشگری، حمل‌ونقل آسان و مناسب بودن قیمت خانه در باهچه لیولر استانبول، سرمایه‌گذاران زیادی را جذب خرید خانه در باهچه لیولر استانبول کرده است.

همچنین با خرید خانه در این منطقه علاوه بر سرمایه‌گذاری، می‌توانید اقدام به اخذ اقامت و دریافت پاسپورت کشور ترکیه نمایید. مساحت متوسط املاک فروشی در این منطقه ۱۰۰ مترمربع است و به‌ازای هر مترمربع ۳ تا ۵ لیره ترکیه به فروش می‌رسد. خوب است بدانید در حال حاضر قیمت املاک مسکونی در این محله حدود ۲.۱۸ درصد کاهش‌یافته است و فرصت شگفت‌انگیزی برای خرید خانه در باهچه لیولر استانبول را به وجود آورده است؛ همچنین زمان متوسط برای بازگشت سرمایه حدود ۲۲ سال تخمین زده شده است.

سخن پایانی

منطقه باهچه لیولر که به معنی خانه باغ است، به منطقه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل شده است. این منطقه شاهد جنگ‌های بسیاری بوده است؛ اما باگذشت زمان و تأسیس کارخانه‌ها، مراکز آموزشی و درمانی، مناطق گردشگری به یکی از مناطق پرجمعیت تبدیل شده و تا کنون نزدیک به ششصد هزار نفر جمعیت دارد؛ همچنین به دلیل امکانات حمل‌ونقل و نزدیک بودن به شهر استانبول به‌راحتی می‌توانید به هرجایی که بخواهید رفت‌وآمد کنید. این منطقه برخلاف مناطق دیگر استانبول به دلیل شهرک‌سازی‌های هدفمند به یک منطقه امن و آرام و مناسب برای خانواده تبدیل شده است. محله باهچه لیولر یک منطقه صنعتی بشمار می‌آید و در اقتصاد ترکیه نقش بسزایی دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید خانه در استانبول را دارید، خرید خانه در باهچه لیولر استانبول یک فرصت استثنایی و مناسب برای شما خواهد بود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید آپارتمان در استانبول به آدرس http://evimistanbul.ir/ مراجعه کنید . 

 

برچسب ها : خرید خانه ترکیه,خرید ملک ترکیه,اقامت ترکیه,پاسپورت ترکیه,شهروندی ترکیه






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1031]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن