تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شتاب کردن در کاری پیش از بدست آوردن توانایی و سستی کردن بعد از به دست آوردن فرصت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816967344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تیرآهن چه نقشی در مقاومت سازه ها ایفا می کند؟


واضح آرشیو وب فارسی::


تیرهای فولادی از جمله مهمترین مصالحی هستند که در سازه های مختلف بخصوص در بخش عمران و ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرند. به طور کلی، ساختمان ها عمدتا با دو روش اسکلت بتنی و اسکلت فلزی ساخته می‌شوند که تیرآهن مصالح اصلی در ساختمان های اسکلت فلزی است. با توجه به مقاومت و استحکام بالای این مقاطع فولادی، سازه هایی که با آن ها ساخته می‌شوند از قدرت تحمل نیروی بالایی برخوردار بوده و ساختاری الاستیک خواهند داشت.

تیرآهن چگونه به مقاوم سازی ساختمان ها و سازه ها کمک می‌ کند؟

این مقطع مهم فولادی کاربردهای مختلفی در سازه ها داشته و بسته به نوع ساختمان، می‌توانید چندین نقش مختلف را جهت مقاوم سازی آن ایفاد کند. بدون شک، بیشترین کاربرد تیرهای فولادی در ساختمان‌هایی است که با اسکلت فلزی ساخته می‌شوند؛ اگرچه در سازه های گوناگون دیگری نظیر پل‌ها هم از این مقطع فولادی استفاده می‌شود. در اینجا برخی از اصلی‌ترین نقش های تیرآهن در ساختمان ها را بیان کرده‌ایم.

استفاده از تیرآهن به عنوان کفی ستون

یکی از مهمترین وظایف تیرهای فولادی در سازه های مختلف، بخصوص ساختمان های اسکلت فلزی، استفاده به عنوان کفی ستون است. کفی ها همانطور که از نام‌شان مشخص است، در بخش زیرین ستون ها قرار گرفته و بار ساختمان را تحمل می‌کنند. از این رو اهمیت بسیار زیادی داشته و باید از مقاطع فولادی با مقاومت بالا استفاده شود. به همین خاطر، عمدتا از تیرآهن به عنوان کفی ستون ها استفاده می‌شود. سطح رویی این کفی ها هم امکان متصل کردن نبشی به ستون‌ها را فراهم می‌سازد.

ساخت ستون ها در سازه های فولادی

مورد دیگری که تیرهای فولادی در افزایش مقاومت سازه‌ها نقش دارند، زمانی است که از آن ها به عنوان ستون استفاده می‌شود. برای این کاربرد معمولا از تیرهای بال پهن یا هاش استفاده می‌شود که وزن بالا و در عین حال مقاومت فوق العاده ای دارند. از طرف دیگر، به دلیل ارتفاع نسبتا زیاد این ستون ها، به کارگیری آن ها در ساختمان های چند طبقه کاملا مناسب است. زیرا ستون‌ها به صورت یکپارچه ایجاد شده و تا حد زیادی نیاز به اتصال از بین می‌رود. به دلیل آنکه تیرآهن استحکام و مقاومت بالایی دارد، به خوبی می‌تواند بارهای افقی و عمودی ساختمان را به فوانداسیون منتقل سازد.



کاربرد به عنوان تیرهای اصلی در ساختمان های اسکلت فلزی

از جمله دیگری وظایفت تیرهای فولادی در سازه های مختلف از جمله ساختمان ها، استفاده به عنوان تیرهای اصلی است. به آن دسته از مقاطعی که به صورت افقی بر روی سازه قرار می‌گیرند، تیر گفته می‌شود. حال این که تیرها خود به دو دسته تیر اصلی و شاه تیر تقسیم می‌شوند که کاربرد آن ها تا حدودی با هم تفاوت دارد. شاه تیر به صورت مستقیم بر روی ستون ها قرار گرفته و بار بیش تری را منتقل می‌کند. در حالی که تیرهای اصلی خود بر روی شاه تیرها قرار می‌گیرند. چیزی که اهمیت دارد، استفاده از تیرآهن هم به عنوان تیرهای اصلی و هم به عنوان شاه تیر در ساختمان ها است.

استفاده در نقش تیرک میانی یا تیرهای فرعی

از جمله دیگر کاربردهای تیرآهن می‌توان به استفاده از آن به عنوان تیرهای فرعی یا تیرک میانی اشاره نمود. تیرک های میانی در قسمت زیرین و رویی تیرهای اصلی قرار گرفته و نیرو را از تیرهای اصلی به شاه تیر وارد می‌کنند. این تیرها از نظر ابعاد نسبت به ستون ها و شاه تیرها کوچک ترند. با این حال از آن جایی که بخش مهمی از بار را انتقال داده و در مقاومت سازه تاثیر دارند، از اهمیت بالایی برخوردارند. برخی تیرآهن ها هم به عنوان تیرک میانی یا تیر فرعی مورد استفاده قرار می‌گیرند.



ساخت تیرهای باریک کرومیت

این نمونه مصالح ساختمانی از تیرک‌ها هم باریک ترند و به همین خاطر، به آن های تیرهای باریک هم گفته می‌شود. اما نسبت به تیرهای میانی ارتفاع بلندتری دارند. تیرهای کرومیت دارای یک سطح نشیمنگاه هستند که بر روی تیرهای اصلی قرار گرفته و بر روی آن محکم می‌شوند. تیرآهن‌هایی که برای ساخت تیرهای باریک کرومیت استفاده می‌شوند در انتقال نیرو نقش دارند و در نتیجه مقاومت سازه را افزایش می‌دهند.

ساخت خرپا

خرپا با توجه به ساختار خاصی که دارد، تا حد زیادی مقاومت سازه ها را افزایش می‌دهد. تیرآهن ها هم مقطعی بسیار مناسب برای ایجاد خرپا هستند. خرپاهایی که با استفاده از تیرهای فولادی ساخته می‌شوند، عمدتا در سقف ساختمان های بزرگ مانند سوله ها و انبارها مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته امکان ساخت خرپا با میلگرد هم وجود دارد؛ با این حال، خرپاهایی که با تیرآهن ساخته می‌شوند از استحکام، مقاومت و قدرت تحمل بار بیشتری برخوردار هستند.

قیمت تیرآهن و خرید آن

برای خرید تیرآهن خوب است در قدم اول اطلاعاتی در مورد آن و کارخانه‌های تولید کنندۀ آن داشته باشید. کارخانه یزد، اهواز، فایکو و ذوب آهن اصفهان، از تولید کنندگان داخلی این محصول در ایران محسوب می شوند. قیمت تیرآهن هر یک از کارخانه های مذکور اندکی با دیگری متفاوت است. جهت استعلام قیمت روزانه و مشاوره جهت خرید، با کارشناسان ما در شرکت آنلاین سازه تماس بگیرید؛ تماس رایگان با شمارۀ 90000011

همچنین جهت داشتن یک پیش زمینه از قیمت ها و یک نگاه اجمالی، می توانید از جداول قیمت این محصول بازدید کنید. برای این منظور، به وبسایت ما در منوی فروشگاه آهن آلات مراجعه نمایید:

https://onlinesazeh.com






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن