تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 1 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1797070161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هزینه زندگی در استرالیا


واضح آرشیو وب فارسی::

 


هزینه زندگی در استرالیا

 

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا چقدر است؟ شرایط زندگی در استرالیا برای ایرانیان چگونه است؟ آیا هزینه های زندگی در استرالیا برای مشاغل مختلف متفاوت است؟ مشکلات زندگی در استرالیا چیست؟ آیا هزینه مسکن در استرالیا بالاست؟ در این مقاله، به بررسی این پرسش ها می پردازیم. کشور استرالیا، کشوری مهاجر پذیر است، این کشور به دلیل داشتن شرایط مطلوب و فاکتورهایی مثل امید به زندگی، سطح بالای علمی و آموزشی، آب و هوای معتدل، وضعیت سلامت، اقتصاد قوی و پویا و غیره از جمله کشور های ایده آل و محبوب برای مهاجرت بسیاری از افراد است و همین موضوع باعث شده است تا بحث مهاجرت به استرالیا بسیار داغ باشد.

کشور استرالیا در سال 2015 از نظر کیفیت زندگی دومین کشور برتر دنیا شناخته شد. درآمدزایی و تأمین هزینه های زندگی در استرالیا از طریق صادرات مرتبط با مواد استخراج شده از معادن، مخابرات، بانکداری و فرآیند ساخت و تولید صورت می گیرد. از طرفی، توسعه یافتگی استرالیا، دارا بودن چهاردهمین اقتصاد قدرتمند دنیا و بالا بودن سطح درآمد در این کشور به سهولت در تأمین هزینه های زندگی در کشور استرالیا کمک می کند. 

هزینه زندگی در استرالیا یکی از مواردی است که فرد باید قبل از مهاجرت به آن توجه کند، زیرا استرالیا کشور پر هزینه ای است و در این کشور هزینه های زندگی به‌ویژه مسکن، آب و برق و تعمیرات در صدر فهرست قرار دارند. هزینه مواد غذایی در رتبه دوم قرار دارد و پس از آن هزینه های خودرو شامل بنزین، بیمه، ثبت نام، پارکینگ و کرایه حمل ‌و نقل عمومی است.

 

هزینه زندگی در استرالیا و میزان درآمد و حقوق

به طور قطع، یکی از مواردی که مستقیماً با هزینه ها و مخارج زندگی در استرالیا در ارتباط است درآمد و حقوق برای مشاغل مختلف در این کشور است. البته با توجه به نوع شغل و منطقه مورد نظر میزان درآمد در استرالیا متغیر است. سطح درآمد در ایالات و شهرهای آن کاملاً متغیر است.

برای افرادی که قصد کار و زندگی در استرالیا و سایر کشورها را دارند، اطلاع از درآمد امری مهم است، زیرا بی ‌شک درآمد شخص با هزینه زندگی در استرالیا ارتباط مستقیم دارد. درآمد افراد در کشور استرالیا مانند دیگر کشورها بسته به نوع شغل، حرفه، تحصیلات، سمت شغلی و حتی شهری یا ایالتی که در آن مشغول به کار شده است متفاوت خواهد بود. متوسط درآمد در این کشور حدود 91,600 دلار استرالیا در سال است. نکته ی مهمی که در این زمینه حائز اهمیت است مسئله ی دانستن زبان انگلیسی است. داشتن تجربه و مهارت کافی به همراه توانایی شنیداری و گفتاری مناسب به طور حتم بر میزان حداقل دستمزد در استرالیا تاثیر خواهد داشت.

 


میزان درآمد و حقوق در استرالیا

 

هزینه زندگی و مسکن در کشور استرالیا

بخش مهم و عمده هزینه زندگی در استرالیا و حتی در دیگر کشورها مربوط به خرید و یا اجاره مسکن می باشد. هزینه مسکن بخش عمده ای از هزینه های زندگی در استرالیا برای دانشجویان و مهاجران به استرالیا به شمار می رود. طبیعتا هزینه مسکن در مناطق مختلف استرالیا متفاوت است، همچنین اجاره مسکن در مناطق مختلف نیز تفاوت های فاحشی با هم دارد. بنابراین، افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا را دارند، بهتر است در مورد هزینه های زندگی مثل هزینه مسکن و غیره تحقیقات لازم را به عمل آورند. هزینه مسکن در شهرها نسبت به حومه شهرها بالاتر است.

با توجه به کمبود مسکن در سال‌های اخیر، هزینه زندگی در استرالیا در بخش مسکن افزایش یافته است. بدون شک درصدی از حقوق را باید برای پرداخت اجاره در نظر گرفت. در سال 2022 به‌طور متوسط، اجاره هر آپارتمان در هفته حدود 460 دلار استرالیا است. اما با توجه به تغییرات نرخ بازار نمی‌توان عددی مشخص را بیان کرد. شهر سیدنی بالاترین هزینه زندگی در استرالیا را دارد. برای مثال اجاره ماهانه یک آپارتمان دو ‌خوابه در سیدنی ۶۵۰ دلار بیشتر از شهر ملبورن هزینه دارد. اگر در منطقه‌ای گران ‌قیمت این شهر زندگی کنید، این مبلغ ممکن است به ۱۶۱۳ دلار نیز افزایش یابد. حتی اینترنت به‌طور متوسط در ملبورن ۲۶ دلار ارزان‌تر از شهر سیدنی است. ارزان‌ترین شهر برای مسکن در استرالیا آدلاید می‌باشد. درواقع هزینه مسکن در آدلاید، ۶۰ دلار ارزان‌تر از سیدنی و اجاره ماهانه به‌طور متوسط ۱۱۴۹ دلار ارزان‌تر است.

 با توجه به هزینه های نسبتا بالای مسکن در استرالیا، استفاده از home sharing مخصوصا برای افراد مجرد بسیار متداول است. منظور از home sharing، اجاره یک اتاق خواب و استفاده مشترک از قسمتهای عمومی خانه مانند آشپزخانه، دستشویی و … است. هزینه home sharing بسته به محله و نوع اتاق (مستر یا غیره)‌متغیر است ولی در شهرهای بزرگ استرالیا، اجاره ماهانه از ۷۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار استرالیا هزینه دارد.

 خرید خانه برای افرادی که در استرالیا مشغول به کار هستند و امکان استفاده از وام خرید مسکن را دارند دور از دسترس نیست.

 

هزینه حمل و نقل، قبوض و اینترنت در استرالیا

هزینه حمل‌ونقل در استرالیا بسته به شهر و ایالت های آن متفاوت است. سیدنی گران‌ترین شهر برای حمل‌ونقل است. حمل‌ونقل عمومی در سیدنی، پرجمعیت‌ترین شهر این کشور، تقریباً یک سوم (31٪) گرانتر از ملبورن است. بریزبن و هوبارت ازنظر حمل‌ونقل مخصوصا در مورد حمل‌ونقل عمومی، بسیار ارزان‌تر هستند. این‌ شهرها به ترتیب ۱۲۵ و ۱۶۲ درصد ارزان‌تر از سیدنی می‌باشند، یعنی می توانند با کمتر از ۱۰۰ دلار در ماه از طریق حمل‌ونقل عمومی در این دو شهر رفت‌ و آمد کنند.

نسبت به متوسط حقوق ماهانه در استرالیا، قیمت خدمات آب و برق، بالا درنظر گرفته نمی‌شود و ماهیانه چیزی در حدود 200 تا 300 دلار استرالیا هزینه دارد.

 

آیتمحدود قیمت و هزینه
هزینه میانگین برق، آب، گرمایش، سرمایش و زباله برای آپارتمان 200 تا 300 دلار استرالیا
تعرفه موبایل با مکالمه نامحدود و اینترنت ماهانه ۵۰ گیگابایت70 دلار استرالیا
اینترنت ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه نامحدود فیبر نوری (ماهانه)60 دلار استرالیا
بلیط یک طرفه (حمل ونقل عمومی)۴ تا ۶ دلار استرالیا
بلیط تردد ماهانه نامحدود (حمل  نقل عمومی)۱۲۰ تا ۲۳۰ دلار استرالیا
ورودی تاکسی ( تعرفه معمولی)۵ تا ۷ دلار استرالیا
تاکسی ( به ازای هر ۱ کیلومتر)۲ تا ۴ دلار استرالیا

 


هزینه حمل و نقل، قبوض و اینترنت در استرالیا

 

گران ترین و ارزان ترین شهرها برای زندگی در استرالیا

سیدنی در فهرست گران‌ترین شهرهای استرالیا، رتبه اول را دارد. گران‌ترین شهر برای خرید و اجاره مسکن و همچنین خدمات شهری در استرالیا، سیدنی است. افرادی که در شهر سیدنی ساکن هستند، هر ماه باید بیش از نیمی از حقوق خود را برای مسکن پرداخت کنند.طبیعتا سایر هزینه های زندگی نیز در این شهر پر جمعیت مثل هزینه اجاره مسکن، هزینه قبوض، هزینه حمل و نقل و غیره از سایر شهرهای استرالیا بیشتر است. از دیگر شهرهای گران قیمت استرالیا ملبورن است.

استرالیا کشور گرانی است، اما هزینه‌های زندگی از شهر به شهری متفاوت خواهد بود. با این حال، اگر مقرون به صرفه بودن اولویت اصلی شما است، آدلاید احتمالاً بهترین گزینه است. آدلاید یکی از ارزان ترین شهرها برای زندگی است، کسانی که رویای خرید خانه را در سر دارند، اکنون مناسب ترین زمان برای تحقق آن است. طبق تحقیقات انجام شده، آدلاید ارزان‌ترین شهر استرالیا است. در حالی که ممکن است مردم به آدلاید به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در استرالیا نگاه نکنند، اما هنوز هم این شهر ویژگی‌های جذاب خود را دارد. همچنین شهر آدلاید از جمله شهرهای دوستدار دانشجو و یکی از گزینه‌های مناسب برای تحصیل در استرالیا می باشد.

از دیگر شهرهای ارزان استرالیا بریزین است. این شهر مرکز ایالت کوئینزلند و سومین شهر بزرگ استرالیا می باشد و برخلاف سیدنی و ملبورن یکی از شهر‌های ارزان قیمت استرالیا به شمار می‌رود و همین عامل آن را به مقصدی مناسب برای دانشجویان خارجی تبدیل کرده است.

 

کلام آخر

استرالیا به دلیل آب‌وهوای خوب، طبیعت منحصربه‌فرد و استانداردهای بالای زندگی، به‌عنوان یکی از مقاصد جذاب برای مهاجرت شناخته‌شده است. قبل از هر چیزی افراد باید از هزینه زندگی در استرالیا اطلاع کافی پیدا کنند تا بتوانند در مورد مهاجرت به آن کشور تصمیم‌گیری کنند. هزینه‌های اصلی شامل اجاره‌بها، هزینه خوراک و پوشاک، هزینه تحصیل، هزینه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی، هزینه حمل‌ونقل و هزینه ورزش و اوقات فراغت می‌باشد. به‌طور کلی هزینه های زندگی در استرالیا در مقایسه با سایر کشورها بالا است. اما این کشور به کارمندان خود بالاترین دستمزد را پرداخت می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر به وبسایت درنامایگریشن https://dornamigration.com/fa

مراجعه کنید

ادرس: نیاوران، اطلس مال، طبقه A۸ واحد ۱۱

ساعت کاری: شنبه تا چهارشنبه 9 تا 17
پنجشنبه 9 تا 13

ایمیل: [email protected]

تلفن ویژه: 02191071900

 

برچسب ها : استرالیا,مهاجرت به استرالیا,هزینه زندگی,هزینه ها,ویزای استرالیا,اقامت استرالیا,مهاجرت






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 771]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن