تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 1 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831803665




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بازی های جهان باز چه جور بازیهایی هستن؟


واضح آرشیو وب فارسی::

بازی های جهان باز در اصل اصطلاحیه که به طراحی فضا تو بازیهای ویدئویی اشاره داره و در اون طراحان تلاش می کنن تا فضای بازی رو جوری طراحی کنن که بازیکنان، آزادی عمل بیشتری داشته باشن. به همین خاطر بعیده که کسی گیمر بازی های ویدئویی باشه و با بازی های سبک جهان باز یا Open World آشنایی نداشته باشه. چون تو این سبک از بازی، به گیمر آزادی عمل فوق العاده ای داده می شه که به راحتی می تونه تو دنیای مجازی حرکت کنه و به جاهای مختلف سر بزنه.

بازی های جهان باز کاملا در نقطه ی مقابل بازیهای دارای داستان و ساختار قرار می گیرن و به خاطر آزادی قابل توجهی که در انتخاب چگونگی زمان و انجام اهداف به کاربر میدن، بسیار محبوب و پرطرفدارن.

اولین بازی ارائه شده تو این سبک، بازی Jet Rocket  در سال 1970 بود که برای آرکیدهای سگا شناخته می شد. تو این بازی برای اولین بار به کاربر اجازه داده میشد تا به هر جای نقشه که دلش می خواد، حرکت کنه. چند سال بعد با معرفی بازی Dungeons and Dragons  نوع جدیدی از بازی پیش روی گیمرها قرار گرفت که بازیکنا رو در جریان یه داستان غیر خطی قرار می داد و بهشون اجازه داده میشد تا داستان خودشون رو خلق کنن. به همین خاطر کاربر آزاد بود تا اونجور که دوست داره در مسیر داستان، پیشرفت کنه و به نوعی به داستان جهت ببخشه.

ولی همه آنچه که گیمرها تا به آن روز تجربه کرده بودن در برابر بازی جذاب و فوق العاده ی" Zelda " هم چون قطره ای در دریا به شمار میاد. معرفی این بازی در واقع انقلابی در حوزه بازیهای دیجیتال و رایانه ایه که تاثیر منحصر بفردی در طراحی بازی های جهان باز داشته و از نظر بسیاری از کارشناسان این حوزه، این بازی اولین بازی جهان باز در دنیای بازی های ویدیوییه. چرا که آزادی عملی که در بازی Zelda به بازیکن برای گشت و گذار در فضای بازی داده میشه، پیش از این در هیچ بازی ویدئویی مشاهده نشده. این روند تا سال 1991 ادامه داشت و بازی های زیادی مثل Wasteland، Robin Hood ، Mercenary  و ... در این ژانر معرفی شدن که با ترکیب گرافیک سه بعدی سنگ بنای بازی های جهان باز سه بعدی را گذاشتن.

 



 

با معرفی بازی هانتر، انقلاب بعدی در عرصه ی طراحی بازیهای ویدئویی رخ داد. این بازی که از چندین جزیره تشکیل میشد، گیمرها ماموریت گشت و گذار و حل معماها را به عهده داشتن، استفاده از دوربین سوم شخص و مولفه هایی مثل ماشین سواری، تیر اندازی با اسلحه های مختلف و ... از ویژگیهای خیره کننده ای بود که جهان بازی را با یک دگرگونی اساسی و حرفه ای روبرو کرد. به خاطر جذابیت بی نظیر بازی هانتر، از نظر خیلی از گیمرها این بازی پدر معنوی بازی های جهان باز به شما میاد.

در قرن بیستم بازیهایی مثل GTA، Yakuzaو Fallout که از سبک و ژانر جذابی برخوردار بودن، بیشترین و مهم ترین تاثیر را بر روی ساخت بازی داشتن و تونستن لحظات بی نظیر و منحصر بفردی رو برای گیمرها بسازن.

به طور کلی بازی های جهان باز از یک سری ویژگی های خاص و منحصر بفردی برخوردارن که اونها رو از بازیهای دیگه متمایز  و جذابتر می کنه. تو این بازیها توجه به جزئیات بسیار فاکتور مهمیه و تمرکز طراحان علاوه بر مراحل بازی، به فعالیت های جانبی و مراحل فرعی بازی هم هست. البته برای بالابردن کیفیت طراحی و شخصیت پردازی در مراحل جانبی، لازمه که دنیایی که کاربر بهش وارد میشه بسیار عریض و وسیع باشه و از بخش ها و نواحی مختلفی از نظر شکل ظاهری بهره مند باشه، این زیبایی بصری که از طریق خانه ها، ساختمان ها، دشمنان، شرایط آب و هوایی و ... ایجاد میشه، می تونه برای کاربر جذابیت فوق العاده ای بوجود بیاره. 

به همین خاطر تو بعضی از این بازیا، طراحان به جای استفاده از یک جهان یکپارچه از چند قلمرو و شهر استفاده می کنن و با تنوع بخشیدن به محدوده ها تلاش می کنن تا جذابیت و هیجان بازی رو بالا ببرن. با این وجود اگر طراحی از کیفیت مطلوب برخوردار نباشه، همه چیز مصنوعی و غیر واقعی جلوه می کنه و تاثیر مثبتی بر بازیکن نمیذاره. در کنار چنین ویژگی های خاص و منحصر بفردی، بازی های جهان باز با محدودیت هایی مثل دیوار های نامرئی و یا مناطقی که گیمر اجازه رفتن به آنها را نداره، مواجه هستن که می تونه جذابیت بازی رو کم کنه.

تبدیل یک بازی خصوصا یک بازی محبوب و پرطرفدار از حالت ویدئو و مجازی به دنیای واقعی همواره از رویاهای طراحان بازی به شمار میاد، ولی باید بپذیریم که تحقق این رویا همیشه در جهان واقعیت امکان پذیر نیست. در بعضی موارد هم با وجود تلاش بسیار زیاد تیم طراحی و گروه اجرای دکور، بازی ساخته شده اصلا تاثیر گذاری مد نظر رو نداره و نمی تونه رضایت خاطر بازیکنان را فراهم کنه. به خاطر ریسک بالای این کار، بسیاری از طراحان بازی از انجام چنین کاری سرباز می زنن و ترجیح میدن کارنامه کاری خود را با چنین مخاطراتی مواجه نکنن. 

در این بین برای اولین بار در ایران، مجموعه اتاق فرار انیگما بعد از افتتاح اتاق فرار برج میلاد بعنوان شعبه اول و اتاق فرار کرج، با دقت و بررسی فراوان در حوزه بازی های جهان باز، اتاق فرار دلاک رو مطابق این سبک طراحی کرد که اگر گیمر حرفه ای هستین و از این سبک بازی ها لذت می برین، پیشنهاد می کنم این بازی رو از دست ندین.

 



 

لوکیشن اتاق فرار دلاک کرج-کمالشهر هست. در حمامی قدیمی به مساحت هزار متر مربعه که با یه سناریوی قوی بسیار جذاب و سرگرم کننده میزبان شماست. فضای بسیار بزرگ این حمام به راحتی امکان گشت و گذار رو برای بازیکنا فراهم می کنه و به نوعی مثل بازیهای جهان باز فرصت اکتشاف رو به بازیکنا میده. هر چند که در طراحی این اتاق فرار، سرگرم کننده بودن بازی یکی از نکات مهم مورد توجه طراحان و اجرا کنندگان مجموعه بود، ولی هرگز برای رسیدن به این مهم از توجه به جزئیات و نکات مهمی که تاثیر گذاری فضا رو بیشتر می کنه، غافل نبودن. 

نتیجه تلاش تیم حرفه ای مجموعه ی انیگما، بازی نوآورانه در محیطی منحصر بفرد و خاصه که نه تنها بازیکنان را برای مدت ها سرگرم می کنه بلکه فرصتیه برای ماجراجویی و سفر به دورانی که داستان های زیادی در موردشون از زبان مادربزرگها و پدر بزرگها شنیدیم.

فضا و دکوراسیون اتاق فرار دلاک تنها نکته ی برجسته این اتاق فرار نیست و خط داستانی قوی و موسیقی خاصش، تجربه ای کم نظیر از یه بازی فوق العاده رو به ارمغان میاره. این بازی که مصداق کامل نوآوری در ساخت اتاق فرار ترسناک به شمار میاد از جمله کارهاییه که بسیار مورد توجه حرفه ایهای این حوزه قرار گرفته.

یک دست بودن همه المان ها و فاکتورهای بازی مثل 3ساعته بودن در این اتاق فرار انقدر پر رنگ و قویه که باعث شده این اتاق فرار به یه شاهکار در نوع خودش بدل باشه، به همین خاطر پیشنهاد می کنم برای داشتن یه روز بی نظیر و هیجان انگیز با دوستاتون، این اتاق فرار منحصر بفرد رو از دست ندین.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 846]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن