تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816966176




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل جامع قیمت ورق سیاه کارخانه های معروف طی مهر ماه


واضح آرشیو وب فارسی::


قیمت ورق سیاه در اولین ماه پاییز روندی پرتلاطم را طی کرد؛ اما نرخ فروش آن در آخر مهر ماه با ابتدای آن تفاوت چندانی نداشت. از همان روزهای ابتدایی مهر، رفته رفته قیمت این محصول شروع به افزایش کرد و روند صعودی تا اواسط مهر هم ادامه داشت. با این حال، افزایش قیمت همین جا به پایان رسید و روند حرکتی آن معکوس شد. به این ترتیب که از اواسط مهر ماه تا آخرین روزهای آن، شاهد افت قیمت فروش ورق های سیاه بودیم. دلیل اصلی نوسانات قیمت این محصول در اولین ماه پاییز را می‌توان تاثیر کلی بازار فولاد بر آن دانست. چرا که از همان روزهای اول ماه مهر، نرخ ارز به صورت ناگهانی شروع به افزایش کرد و این موضوع منجر به یک جهش کلی در بازار فولاد شد. از این رو، صفحات سیاه فولادی هم مانند سایر محصولات فولادی، نیمه اول این ماه را با افزایش پشت سر گذاشتند. اما در ادامه، با فروکش کردن جوّ ناشی از افزیش قیمت ارز، نرخ فروش محصولات فولادی از جمله صفحات فولادی هم کاهش پیدا کرد.

قیمت ورق سیاه کارخانه های مختلف

روند تغییرات قیمتی این محصول پایه تقریبا در تمام شرکت ها یکسان بود. یعنی نرخ فروش ورق های تولید شده در اکثر این شرکت ها، نیمه اول مهر ماه افزایش و نیمه دوم این ماه کاهش یافتند؛ اگر چه تغییرات قیمت ورق سیاه در همه این شرکت ها کاملا نبود. بیشتر شرکت ها با وجود روند پرنوسان خود در مهر ماه، با افزایش قیمت مواجه بودند؛ اما تعداد محدودی از کارخانه های تولید ورق سیاه هم تغییر خاصی را در قیمت محصول خود شاهد نبودند. به عبارت دیگر، افزایش و کاهش قیمتی ایجاد شده در طول مهر ماه برای آن ها، یکدیگر را خنثی کردند.

نرخ فروش ورق سیاه فولاد مبارکه

ورق های نورد گرم تولیدی شرکت فولاد مبارکه اصفهان، اولین ماه پاییز را با افزایش قیمت جزئی پشت سر گذاشتند. این شرایط هم بر ورق های رول و هم برای شیت های برش خورده این شرکت حاکم بود. برای مثال، نرخ فروش ورق سیاه برش خورده با ضخامت ۲ و سایز ۱۰۰۰ * ۲۰۰۰ این شرکت که در اوایل ماه با قیمت ۱۹ هزار و ۴۹۶ تومان معامله می‌شد، پس از افزایش تا ۲۰ هزار و ۷۸۰ تومان هم رسید. با این حال مجددا روند کاهشی را طی کرد و در انتهای ماه با قیمت ۱۹ هزار و ۶۷۹ تومان معامله شد تا تنها حدود ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را ثبت کرده باشد.

قیمت رول ورق فولادی St37 این شرکت هم شرایطی مشابه داشت. ورق فولاد مبارکه با ضخامت ۳ و سایز ۱۲۵۰ در اولین روزهای مهر با قیمت ۱۹ هزار و ۱۲۹ تومان به فروش می‌رسید. با افزایش قیمت ها در بازار آهن، قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه هم افزایش پیدا کرد و تا ۲۰ هزار و ۶۸۹ تومان هم بالا رفت. اما مجددا روند رو به پایین را به تدریج طی کرده تا در اواخر این با قیمت ۱۹ هزار و ۷۷۱ تومان به فروش برسد. یعنی نرخ فروش آن به طور کلی حدود ۶۵۰ تومان در طول ماه مهر افزایش داشت.



قیمت ورق سیاه گیلان

ورق سیاه تولیدی کارخانه فولاد گیلان هم در اولین ماه پاییز شرایطی مشابه با شرکت فولاد مبارکه داشتند. به این شکل که در نیمه ابتدایی ماه تا حدودی با افزایش قیمت و سپس مجددا با کاهش رو به رو شد. قیمت ورق سیاه برش خورده با ضخامت ۱۰ این شرکت که در اوایل مهر ماه حدود ۱۹ هزار و ۳۵۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بود، در اواخر ماه به ۱۹ هزار و ۵۵۰ تومان رسید تا افزایش ۲۰۰ تومانی را ثبت کرده باشد. البته ذکر این نکته هم الزامی است که نرخ فروش این ورق در میانه های مهر تا ۲۰ هزار و ۵۰ تومان هم رسید.



 

ورق سیاه فولاد کاویان

کارخانه فولاد کاویان از جمله شرکت هایی بود که در اعلام قیمت برخی سایزهای خاص ورق سیاه خود در مهر ماه، با سایر شرکت ها و کلیت بازار تطابق نداشت. البته در برخی دیگر هم مشابه کلیت بازار عمل کرد. برای مثال، نرخ فروش ورق سیاه شیت فابریک کاویان با ضخامت ۲۰، از ۲۱ هزار و ۴۵۰ تومان در ابتدای مهر آغاز شد و پس از افزایش تا ۲۱ هزار و ۹۵۰ تومان، روزهای آخر این ماه مجددا به ۲۱ هزار و ۵۵۰ تومان رسید تا ۱۰۰ تومان افزایش را در طول این ماه تجربه کرده باشد. البته قیمت ورق کاویان در برخی سایزها کاملا ثابت بوده یا حتی کاهش داشتند. مثلا ورق شیت فابریک با ضخامت ۱۵ این شرکت حدود ۱۰۰ تومان کاهش قیمتی را در این ماه تجربه کرد.



ورق اکسین اهواز

این کارخانه مشهور تولید ورق سیاه هم در کل روندی مشابه با کلیت بازار و اکثر شرکت های تولیدکننده داشت. اما قیمت ابتدایی و انتهایی اکثر محصولات آن در ابتدا و انتهای مهر ماه مشابه بودند. ورق شیت فابریک با ضخامت ۱۰ این شرکت که در ابتدای ماه با قیمت حدود ۲۵ هزار و ۳۵۰ تومان به فروش می‌رسید، در‌آخرین روزهای مهر هم با همین قیمت معامله شد. اگر چه در اواسط این ماه و همراه با روند صعودی کل بازار، نرخ فروش این ورق ها هم تا ۲۵ هزار و ۵۵۰ تومان بالا رفته بود.



استعلام قیمت ورق

جهت استعلام قیمت روز انواع آهن آلات صنعتی و ساختمانی، از جمله صفحات فولادی، با ما در شرکت مهندسی آنلاین سازه تماس بگیرید؛ تماس رایگان با خط 90000011

شرکت آنلاین سازه تأمین کنندۀ مستقیم ورق های فولادی، در اسرع وقت محصول مورد نیاز شما را به دست تان می‌رساند؛ محصولی درجه یک، بدون تاب و مشکی، از بهترین برندهای کارخانه های داخل.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 842]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


اقتصادی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن