تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):منافق، نيرنگباز، زيانبار و شكّاك است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796896976




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چطور سفری معمولی را تبدیل به سفری فوق‌العاده کنیم؟


واضح آرشیو وب فارسی::


بدون شک سفر یکی از هیجان‌انگیزترین تجربه‌های ممکن است. حال چطور سفری معمولی را تبدیل به سفری فوق‌العاده کنیم؟ در این مطلب قصد داریم نکات تجربه یک سفر فوق‌العاده را با هم بررسی کنیم. سفر به دلایل مختلف در بسیاری از لیست‌های تفریحات ظاهر می‌شود. برای برخی این زمان صرفا زمانی است که انرژی خود را تجدید کنند، در حالی که برای برخی دیگر تجربه چیزهای جدید یا رهایی از استرس‌های خانه است. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چگونه می‌توان یک سفر برای رهایی از استرس را به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل کرد.

 

خود را در فرهنگ مقصد غرق کنید.

بسیاری از مردم وقتی به مقصدی خارجی می‌رسند، این اشتباه را مرتکب می‌شوند که بدون اینکه واقعاً دنیای خود را ترک کنند، از آن بازدید می‌کنند. آن‌ها مسیر گردشگر بودن را انتخاب می‌کنند که از بیرون به داخل نگاه می‌کند، اساساً در حاشیه نشسته‌اند و همه چیز را در اطراف خود می بینند، اما هرگز واقعاً مشارکت نمی‌کنند. آن‌ها تماشاگر مردم شهر هستند.

روی دیگر سکه، کسانی هستند که با غرق کردن خود در فرهنگ شهر یا کشور مقصد، درک بهتری به دست می‌آورند و تجربه عمیق تری دارند، که در واقع صرفاً ترک راحتی هتل و غرق شدن در دنیای اطراف است. عمیق‌ترین سفر زمانی اتفاق می‌افتد که با مشارکت فعال در یک جامعه ادغام می‌شوید و خود را برای تعامل با مردم محلی و درک نحوه زندگی دیگران آماده می‌کنید. این می‌تواند به آسانی شرکت فعال در آیین‌های آن‌ها، خوردن غذاهای سنتی منطقه یا یادگیری تاریخی باشد که شهر را به آنچه امروز هست تبدیل کرده است.

 

با طبیعت و حیات وحش ارتباط برقرار کنید.

بسیاری از میثاق‌ها با طبیعت، گریزهای کوتاهی از یک روز پر استرس هستند. ممکن است برای لحظه‌ای مکث کنید و از پنجره دفتر خود به رنگین کمان بعد از ظهر نگاه کنید یا یک گوزن را در مزارع روبه‌روی مدرسه فرزندتان ببینید. برای یک لحظه، برخورد تصادفی به شما انرژی می‌دهد و در همان زمان به شما آرامش می‌دهد، اما ممکن است مطمئن نباشید که چرا. ارتباط با طبیعت به معنای چیزی فراتر از دریافت کمی هوای تازه است، بلکه این پتانسیل را دارد که ما را از وجودی بزرگ‌تر از آخرین محصول اپل و احتمالاً حتی خودمان آگاه کند.

سفر به شما فرصت‌های زیادی می‌دهد تا در میان طبیعت باشید و آگاهانه با آن در محیط طبیعی‌اش ارتباط برقرار کنید، نه در باغ وحش یا پارک حیوانات. به دنبال مکان‌هایی باشید که به شما امکان می‌دهد با دلفین‌ها در طبیعت تعامل کنید، در برنامه‌های حفاظت از لاک پشت‌ها شرکت کنید یا پرندگان را در زیستگاه‌های طبیعی مشاهده کنید. از پارک‌های ملی، پناهگاه‌ها و سایت‌های میراث جهانی یونسکو بازدید کنید.

 

گرم و بخشنده باشید.




درست مانند ضرب المثل قدیمی که می‌گوید: «بخشش بهتر از دریافت کردن است». اگرچه بخشش باید یک تجربه از خودگذشتگی باشد، اما هم برای خود و هم برای گیرنده آن مفید است. تحقیقات نشان داده است که مزایای باورنکردنی برای انسان‌هایی با رفتار دوستانه وجود دارد. روابطی را ایجاد می‌کند، جوامع را تقویت می‌کند و به شما کمک می‌کند دیدگاه متفاوتی به دست آورید.

 

خواه کل یک سفر را بر کمک به دیگران متمرکز کنید یا چند جنبه داوطلبانه را به برنامه سفر خود اضافه بکنید، فرصت‌های زیادی برای خیریه در سراسر جهان وجود دارد. چندین سازمان وجود دارند که برنامه‌های سفری را ایجاد می‌کنند که می‌توانید به یک سفر پروژه توسعه ملحق شوید، مانند GVI، پروژه‌های خارج از کشور یا داوطلبان جهانی. یا Go, Eat, Give را امتحان کنید که سفرهایی را با ترکیبی عالی از فرهنگ، غذا و خدمات اجتماعی سازماندهی می‌کند. همچنین برخی پروژه‌های ساده‌تر و زمان‌برتر نیز وجود دارند، مانند Pack for a Purpose، که در آن فضای کمی در چمدان خود می‌گذارید تا وسایل مورد نیاز برای پروژه‌های اجتماعی را بسته‌بندی کنید یا از طریق Kiva به یک کارآفرین آینده پول قرض دهید.

 

از منطقه آسایش خود خارج شوید.

همانطور که اشاره کردیم یکی از مزایای سفر توانایی آن است که شما را به خارج از منطقه آسایش خود سوق می‌دهد، گسترش مرزها نیز راه دیگری برای استفاده حداکثری از تجربه سفر است. هر بار که چیزی را برای اولین بار امتحان می‌کنید، رشد می‌کنید و تکه‌ای از یک ترس ناشناخته برداشته می‌شود و با احساس قدرت جایگزین می‌شود. شما باید از سفر دور شوید و بگویید: «باورم نمی‌شود که جرات انجام این کار را داشتم».

در یک سفر بین المللی، بسیاری از چیزها شما را از منطقه آسایش خود خارج می‌کنند. برخورد با مانع زبان، گشت و گذار در خیابان‌ها و سفارش غذای خارجی. اما، انجام کاری که فقط کمی شما را می‌ترساند، مهم است. هر روز از برنامه سفر خود چیزی جدید و کمی ناراحت کننده را برنامه‌ریزی کنید. چیزی عجیب بخورید، یک فعالیت ماجراجویانه را امتحان کنید و گوشه و کنار مخفی یک شهر منحصر به فرد را کشف کنید.

 

سفر انفرادی

بیایید با آن روبه‌رو شویم، گاهی اوقات شما بهترین همراه سفر برای خود هستید. می‌توانید هر کاری را که می‌خواهید در هر زمانی که بخواهید انجام دهید و این برنامه ریزی را بسیار آسان‌تر می‌کند. به عبارتی نظرات دیگری در مورد کارهایی که باید انجام دهید وجود ندارد. همچنین، وقتی تنها هستید، برای ملاقات با افراد جدید در تور مشتاق‌تر هستید. ما تمایل داریم در غیر این صورت به همسفران خود بچسبیم.

بسیاری از مردم، رویاهای سفر خود را به حالت تعلیق در می‌آورند، زیرا همراه کاملی ندارند که زمان، پول یا تمایل مشابهی برای ماجراجویی داشته باشد. با انجام این کار، نه تنها چیزهایی را که دنیا برای عرضه دارد، از دست خواهید داد، بلکه مهم‌تر از آن احساس قدرتی را که از تکیه کردن تنها به خودتان در سفر به دست می‌آورید، از دست خواهید داد.

 

تجربه را با شخص خاصی به اشتراک بگذارید.

آیا تا به حال جایی بوده‌اید، چیزی واقعاً باورنکردنی را دیده‌اید و آرزو کرده‌اید که ای کاش کسی آنجا همراه شما بود تا آن تجربه را با او به اشتراک بگذارید؟ درست همانطور که سفر انفرادی می‌تواند یک تجربه روشنگر باشد، سفر با یک فرد خاص نیز می‌تواند خاطرات ارزشمندی را ایجاد کند. غروب آفتاب که بر روی آب در بورا بورا پخش می‌شود، پرتاب گوجه فرنگی در فستیوال La Tomatina در اسپانیا یا یک شام در آرژانتین که بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر قرار دارد، وقتی با شخص دیگری به اشتراک گذاشته شود، می‌تواند جادویی‌تر است.

سفر با یکدیگر باعث ایجاد پیوند می‌شود. سفر با هم می‌تواند با ایجاد اعتماد و ایجاد فرصتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد همراه خود، روابط شما را تقویت کند. یک بانجی جامپینگ در نیوزلند می‌تواند یک رابطه را به هم پیوند دهد. حتی یک تعطیلات آخر هفته با والدین می‌تواند خاص ترین خاطره شما بشود.

 

سخن آخر

دیدیم که مردم به دلایل مختلفی سفر می‌کنند و راه‌های مختلفی برای استفاده بیشتر از سفر وجود دارد. با این گفته، مهم‌ترین چیز این است که تجربه شما، شما را خوشحال کند. اگر سفر شما را وارد یک چارچوب ذهنی مثبت می‌کند که دیگر در فکر کار و فرزندان خود نباشید، ممکن است برای شما معنی کافی داشته باشد. همچنین همیشه امکان سفر با تورهای لحظه آخری safarmarket وجود دارد، لذا از آن‌ها غافل نشوید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 563]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن