تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وقتى جبرئيل با وحى به نزدم مى‏آمد، نخستين چيزى كه به من القا مى‏كرد، بسم اللّه‏...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817036411




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهترین یونولیت موجود در بازار ایران


واضح آرشیو وب فارسی::

یونولیت‌ها از جمله موادی هستند که امروزه در صنایع مختلف استفاده‌های متعددی دارند و بیشترین کاربرد آنها در صنایع ساختمان‌سازی و بسته‌بندی است. در حقیقت یونولیت‌ها به سبب ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون وزن کم، مقاومت بالا در برابر فشار و ضربه، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر رطوبت، صوت و حرارت، طول عمر بالا، عدم آسیب به محیط‌زیست، قابلیت بازیافت و ... جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلف دارند.



امروزه انواع مختلفی از یونولیت‌ها در بازار وجود دارند که هر کدام می‌توانند استفاده و کاربردهای متعددی داشته باشند. در ادامه به بررسی انواع یونولیت‌ها و بهترین نوع یونولیت موجود در بازارهای ایران پرداخته می‌شود.

یونولیت چیست و چند نوع دارد؟

یونولیت در اصل نوعی ماده متخلخل است که از وزن کمی برخوردار بوده و کاملاً خنثی می‌باشند و هیچ واکنشی انجام نمی‌دهد. یونولیت‌ها از نوعی پلاستیک تهیه شده از استایرن مونومر تولید می‌شوند. این ماده اولین بار به صورت کاملاً اتفاقی توسط دانشمندی به نام ادوارد سیمون در سال 1839 کشف شد و در سال 1959 توسط یک شرکت آلمانی به تولید انبوه رسید. یونولیت با نام‌های دیگری همچون پلی استایرن انبساطی یا EPS، آکاسیف، پلاستوفوم و استایروفوم نیز شناخته می‌شود.

یونولیت‌ها امروزه می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند و بر اساس فاکتورهای مختلفی تقسیم شوند. از نظر مقاومت در برابر آتش این مواد به دو دسته شامل یونولیت‌های کندسوز و قابل اشتعال تقسیم می‌شوند. فرق یونولیت کندسوز و بسوز در نوع مواد اولیه، نحوه پخت و میزان مقاومت در برابر آتش است. از نظر نوع کاربرد نیز یونولیت‌ها انواع مختلفی دارند که به شرح زیر هستند:

یونولیت‌های فشرده

این نوع از یونولیت‌ها تحت‌فشارهای بسیار زیادی تولید شده و میزان هوای داخل آنها بسیار کمتر از سایر یونولیت‌ها است و این باعث می‌شود که چگالی بالایی داشته و از وزن بیشتری برخوردار باشند. چگالی این یونولیت‌ها معمولاً بیشتر از 40 است و کاربردهای منحصربه‌فردی در صنایع مختلف دارد

یونولیت‌های سقفی

یونولیت‌های سقفی که اصلی مصالح سقف تیرچه یونولیت به شمار می‌روند پرمصرف‌ترین نوع یونولیت‌ها در صنعت ساختمان‌سازی هستند. این یونولیت‌ها معمولاً دارای چگالی 12 بوده و وزن آنها می‌تواند 7 تا 8 کیلوگرم باشد. این یونولیت‌ها بعد از تولید بلوک‌های یونولیت مادر و توسط دستگاه‌های CNC یا المنت‌های برقی تولید می‌شوند. این یونولیت‌ها در اندازه‌های استانداردی تولید می‌شوند و به راحتی قابلیت تغییر ابعاد و اندازه را دارند. یونولیت‌های تیرچه کرومیت نیز از انواع یونولیت‌ها هستند که به‌عنوان تیرچه کرومیت در سقف استفاده می‌شوند.

یونولیت دیواری

یونولیت‌های دیواری نیز از جمله بهترین نوع یونولیت هستند که می‌توانند انواع مختلفی همچون یونولیت‌های دیوار پوش فوم، فوم دیواری تزیینی، فوم دیوارپوش و یونولیت دیواری 3D Panel داشته باشند. این یونولیت‌ها می‌توانند در درزگیری، دکوراسیون داخلی، عایق‌بندی و ... نیز استفاده شوند و از قابلیت شستشو و آنتی باکتریالی برخوردارند.

یونولیت‌های بسته‌بندی

همان‌گونه که از نام آنها مشخص است یونولیت‌های بسته‌بندی در صنعت بسته‌بندی استفاده می‌شوند و می‌توانند انواع مختلفی داشته باشند.

ویژگی‌های بهترین نوع یونولیت

به دلیل محبوبیت و جایگاه ویژه یونولیت‌ها در صنایع مختلفی همچون خودروسازی، ساختمان‌سازی، بسته‌بندی، تولید درب و پنجره، پزشکی، غذا و دارو و ... امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه تولید انواع یونولیت‌ها فعالیت دارند به همین دلیل انتخاب بهترین و باکیفیت‌ترین یونولیت‌ها برای افراد می‌تواند چالش‌های متعددی به همراه داشته باشد. در حقیقت بهترین نوع یونولیت به یونولیتی گفته می‌شود که از ویژگی‌های مشخص و منحصربه‌فردی برخوردار باشد که مهم‌ترین آنها به شرح زیر هستند:



دانسیته یونولیت‌ها

دانسیته یونولیت‌ها در حقیقت مهم‌ترین و اصلی‌ترین ویژگی آنها به شمار می‌روند و تعیین‌کننده نوع کاربرد، میزان مقاومت در برابر فشار، وزن و ... هستند. هر کدام از یونولیت‌ها با توجه به نوع کاربردی که دارند می‌توانند دانسیته‌های مشخصی داشته باشند.

نوع مواد اولیه

نوع مواد اولیه نیز تأثیر بسیار زیادی در کیفیت یونولیت‌ها دارد و تعدادی از شرکت‌ها از مواد اولیه نامرغوب و حتی مواد بازیافتی استفاده می‌کنند به همین دلیل محصولات آنها نمی‌تواند کیفیت مناسبی داشته باشد.

ویژگی‌های فیزیکی

ویژگی هلی فیزیکی یونولیت‌ها نیز می‌توانند در تعیین بهترین بودن آنها مؤثر باشند. میزان مقاومت یونولیت در برابر فشار و ضربه، میزان مقاومت در برابر نفوذ رطوبت، مقاومت در برابر حرارت، عایق صوتی و ... از مهم‌ترین ویژگی‌هایی هستند که در تولید یونولیت‌ها اهمیت دارند.

ابعاد و اندازه‌های یونولیت

همان‌طور که گفته شده اندازه یونولیت‌ها معمولاً بر اساس استانداردهای خاصی تعیین می‌شوند و بهترین نوع یونولیت، یونولیتی است که از اندازه‌های استاندارد برخوردار باشد.

میزان اشتعال‌پذیری

میزان اشتعال‌پذیری یونولیت‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌های آنها به شمار می‌روند و امروزه یونولیت‌ها در دو نوع کندسوز و بسوز تولید می‌شوند که از نظر مواد اولیه، نحوه تولید، کاربردها و ...باهم متفاوت هستند.

ظاهر و ساختار یونولیت

ظاهر یونولیت‌ها می‌تواند اهمیت بسیار زیادی داشته باشد چرا که یونولیت‌های باکیفیت و مرغوب نحوه پخت مناسبی داشته و از ظاهر و سطح کاملاً یکپارچه و سالمی برخوردارند و هرگونه فاصله نامتقارن در بین دانه‌های آن وجود ندارد.

استاندارد بودن یونولیت

یونولیت‌ها امروزه کاربردهای متعددی دارند و شرکت‌های مختلفی در زمینه تولید آنها فعال هستند و این باعث می‌شود که افراد سودجویی نیز در این زمینه فعال باشند و محصولات نامرغوبی تولید کنند بنابراین یونولیت‌ها حتماً باید توسط مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن تائید شده باشند.

بهترین نوع یونولیت موجود در بازارهای ایران

تولید یونولیت فرآیند پیچیده‌ای نیست و در مقایسه با بسیاری از محصولات دیگر به سرمایه زیادی نیاز ندارد به همین دلیل شرکت‌های متعددی در سراسر جهان و کشور در این زمینه فعالیت دارند. می‌توان گفت شرکت مادفوم به عنوان بهترین و معتبرترین شرکت تولید کننده انواع یونولیت در ایران شناخته می‌شود که از سال 1386 فعالیت خود را شروع کرده است.

  • این شرکت انواع یونولیت‌های سقفی، دیواری، بسته‌بندی و فشرده را با بالاترین کیفیت ممکن تولید می‌کند.
  • در تولید محصولات مادفوم از بهترین و مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده می‌شود.
  • تمامی مراحل تولید یونولیت توسط دستگاه‌های مجهز و پیشرفته انجام می‌شود.
  • انواع محصولات مادفوم بر اساس استاندارد ASTM با کد E2430 تولید می‌شوند و کاملاً مورد تائید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن هستند.
  • دانسیته یونولیت‌های مادفوم کاملاً استاندارد هستند.

قیمت یونولیت‌ مادفوم

شرکت مادفوم به عنوان بهترین و معتبرترین تولید کننده انواع یونولیت در ایران شناخته می‌شود و سابقه بلندمدتی در تولید انواع محصولات یونولیتی دارد. قیمت یونولیت‌ها همانند انواع محصولات دیگر می‌تواند تحت تأثیر فاکتورهای مختلفی قرار داشته باشد که مهم‌ترین آنها شامل مواردی همچون نوع مواد اولیه، دستگاه‌ها و تجهیزات تولید کننده، نحوه تولید، میزان جذب رطوبت، ترکیب ضایعات در بلوک یونولیت، هزینه‌های حمل‌ونقل، برند و شرکت سازنده، میزان دانسیته یونولیت، میزان مقاومت در برابر آتش، سایز و ابعاد استاندارد، میزان ضریب انتقال حرارت، میزان مقاومت در برابر سروصدا و ... هستند.

جمع‌بندی نهایی

یونولیت‌ها امروزه کاربردهای متعددی دارند و جایگاه ویژه‌ای در صنایع مختلفی دارند و می‌توانند انواع مختلفی همچون یونولیت دیواری، فشرده، سقفی و بسته‌بندی داشته باشند. از جمله ویژگی‌های بهترین نوع یونولیت می‌توان به دانسیته مناسب، مقاومت عالی در برابر رطوبت، حرارت و صوت، وزن مناسب، استاندارد بودن و ... اشاره کرد. محصولات مادفوم را می‌توان به عنوان بهترین نوع یونولیت‌ها شناخت چرا که از ویژگی‌ها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی برخوردارند.

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن