تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817065526




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشخصات و معرفی بهترین کولر گازی ایرانی


واضح آرشیو وب فارسی::

بهترین کولر گازی ایرانی کدام است؟بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی کدام است؟ قیمت انواع کولر گازی ایرانی چقدر است؟ این سوالات شاید برای شما هم پیش آمده باشد ما قصد داریم در این پست همه این سوالات را به صورت کامل و جامع پاسخ بدیم تا شما برای خرید کولر گازی ایرانی دغدغه کمتری داشته باشید. 

بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی 

برای اینکه بتوانید بهترین کولر گازی کم مصرف ایرانی را بشناسید باید ویژگی های بهترین کولر گازی ایرانی را بدانید در غیر این صورت احتمالاً انتخاب اشتباهی خواهید داشت. یک کولر گازی خوب دارای ویژگی های منحصر به فرد است که در ادامه بررسی می کنیم.

  • داشتن ظرفیت های متنوع و مناسب با آب و هوای محیط شما 

همانطور که می دانید مناطق ایران از نظر آب و هوایی بسیار متنوع است. انتخاب درست کولر گازی مناسب شرایط آب و هوایی محیط خودتان و متناسب با متراژ یکی از فاکتور های مهم برای انتخاب کولر گازی است.  علاوه بر متراژ باید خود فضای مورد نظر را از نظر آفتاب و تابش نور مستقیم ، پرتی حرارتی و ... مورد ارزیابی قرار دهید. به عنوان مثال برای فضای 30 تا 15 متر مربع معمولاً کولر گازی 12000 کافی است این در حالی است که علاوه بر این مساله باید در مورد میزان تابش نور، گرما، هدر رفت انرژی این فضا هم بررسی داشته باشید و اگر لازم باشد کمی بیشتر از حد معمول یک کولر گازی در نظر بگیرید.

  • دارا بودن کولر گازی به سیستم اینورتر

داشتن سیستم اینورتر به مصرف بهینه برق کمک خواهد کرد. به بیان ساده تر مصرف انرژی را تا 60 درصد کاهش می دهد. با استفاده از این سیستم تعداد خاموش و روشن شدن کمپرسور به حداقل می رسد زیرا وقتی ترموستات کولر گازی به دمای تنظیم شده بر روی دستگاه رسید دور موتور را کاهش می دهد و از احتمال شوک الکتریکی به کولر گازی جلوگیری میکند. 

  • مصرف انرژی و برق کولر گازی 

با افزایش هزینه های انرژی مصرف پایین انرژی در کولر گازی برای همه مهم است. کولرهای گازی با مصرف انرژی A جز بهترین کولر گازی ایرانی هستند.

  • داشتن فیلتر های هوای خوب 

دارا بودن فیلتر های هوای پیشرفته بر روی اسپلیت یکی از گزینه های مهم است. فیلترهایی که از نوع آنتی باکنتریال باشند و بتوانند مواد آلرژی زا و گردو غبار موجود در هوای داخل ساختمان را دفع کنند بسیار بهتر از سایر فیلتر ها می باشد.

  • خاصیت سلف کلین 

همانطور که می دانید دستگاه کولر گازی هم همانند دیگر دستگاه ها نیازمند سرویس و تعمیر هستند. کولرهای گازی با خاصیت سلف کلین به راحتی می توانند خودشان را تمیز کنند و نیازی به سرویس کار ندارند. 

  • انتخاب کمپرسور مناسب 

کمپرسورهای کولر گازی بر اساس نوع عملکرد، شرایط آب و هوایی و نوع گاز مدل های متنوعی دارند. در واقع ما سه نوع کمپرسور کولر گازی داریم که عبارتند از:

  1. کمپرسور پیستونی 
  2. کمپرسور اسکرول یا اسکرال
  3. کمپرسور روتاری یا دوار

کمپرسور پیستونی کولر گازی اسپلیت

این نوع کمپرسور عملکردی شبیه سیلندر و پیستون داشته و با هر بار رفت و برگشت، مقداری از گاز را از محفظه کمپرسور وارد سیلندر می کند، این مساله همراه با تراکم و فشار می باشد. به همین دلیل کمپرسور پیستونی از کولرهای پرقدرت است و بیشتر برای دماهای بالا مانند جنوب و غرب و شرق کشور استفاده می‌شود.

کمپرسور اسکرول کولر گازی اسپلیت 

عملکرد این مدل کمپرسور به گونه ای است که دارای دو صفحه مارپیچ یکی ثابت و دیگری متحرک است؛ زمانی که گاز از دریچه ورودی به داخل محفظه میرود صفحه مارپیچ متحرک با چرخش ۳۶۰ درجه گاز را فشرده می‌کند به همین دلیل کمپرسور اسکرول نسبت به سایرکمپرسورها از بازدهی بیشتری برخوردار است اما در عین حال بسیار گران تر هستند و هزینه تعمیر و نگهداری بالاتری نسبت به پیشتونی و روتاری دارند.

کمپرسور روتاری کولر گازی اسپلیت 

این نوع کمپرسور با گردش عمل مکش را انجام می دهد و گاز بر اثر گردش تیغه ها با فشار به سمت لوله خروجی هدایت می شود. کمپرسورهای روتاری مصرف کمتری دارند اما در عوض مشکلات دیگری هم دارند از جمله اینکه: ظرفیت پایین‌تری دارند و حداکثر ۱۸ کیلووات می توانند داشته باشند و این مساله به علت ساختار کمپرسور است
قابلیت اطمینان پایینتری نسبت به پیستونی دارند به علت تعداد بالای قطعات، بازدهی انرژی پایین تر به علت وجود کلیرانس و مقاومت شیر تخلیه که این مسئله در کمپرسور پیستونی وجود ندارد. 

  • داشتن گاز مبرد سازگار با محیط زیست
  • امکان فعالیت در تمام حالت ها و تنظیم سرعت فن دستگاه 
  • کم صدا بدون دستگاه کولر گازی 

همه این موارد در کنار قیمت مناسب می تواند بهترین کولر گازی ایرانی را رقم بزند. 

معرفی بهترین و کم مصرف ترین کولر گازی ایرانی 

با توجه به نکات گفته شده یکی از بهترین و کم مصرف ترین کولر گازی ایرانی که توانسته در بین برند های ایرانی عملکرد خوبی داشته باشد برند فادر است. قیمت کولر گازی ایرانی فادر نسبت به عملکرد، ویژگی ها ، امکانات آن بسیار مقرون به صرفه و مناسب است. کولرهای گازی فادر عملکردی مشابه به کولرهای گازی خارجی گری دارند و خدمات پس از فروش آن نیز بسیار خوب عمل کرده اند. 

این برند در طرح های متنوعی اسپلیت برای متراژ های مختلف دارد. 



  • کولر گازی اسپلیت 24000 فادر 

کولر گازی اسپلیت 24000 فادر یکی از بهترین کولر گاز های ایرانی است که برای متراژ های متوسط مقروت به صرفه است. شاید گفت کم مصرف ترین کولر گازی 24000 اینورتر دار از برندهای ایرانی می باشد. 

  • کولر گازی اسپلیت  12000 فادر 

اگر به دنبال کولر گازی کم مصرف کوچکهستید این مدل می تواند انتخاب خوبی باشد. چون علاوه بر عملکرد فوق العاده مصرف برق کمی دارد. 

  • کولر گازی اسپلیت 300000 فادر

این مدل بیشتر برای متراژهای بزرگ مناسب است و دارای اینورتر و برچسب انرژی A  می باشد.

بهترین مارک های کولر گازی ایرانی بعد از برند فادر می توان به ایران رادیاتور،  تهویه، تک الکتریک، ایساتیس اشاره کرد.

انواع کولر گازی ایرانی 

کولر گازی پنجره ای 

این مدل کولر گازی که دارای یک عدد یونیت می باشد بیشتر برای مکان های باز مورد استفاده قرار می گیرد و حداکثر می تواند تا متراژ 50 متر مکعب را پوشش دهد. مزیت این مدل کولر قیمت، قابلیت جابه جایی و نصب راحت آن است.

کولر گازی پرتابل

برای نصب کولر گازی پرتابل حتما لازم است از داکت استفاده کنید. در واقع داکت را می توان به یک پنجره متصل کرد تا گرمای داخل ساختمان را به بیرون هدایت کند. یکی از مشکلات این مدل بازدهی کمتر و قدرت پرتاب باد آن است.

کولر گازی ایستاده

این مدل کولر گازی بیشتر مناسب فضاهای بزرگی مانند ورزشگاه ها، هتل ها، مساجد، منازل مسکونی با متراژ زیاد می باشد زیرا قدرت سرمادهی فوق العاده بالایی دارد و امکان پخش کردن باد در زاویه های مختلف در این مدل بهتر می باشد. در نظر داشته باشید در مقایسه با کولر گازی اسپلیت سرعت فن کولر گازی ایستاده 3 تا 6 برابر است. مهم ترین مشکل این مدل میزان فضای اشغالی است. 

حالت های متنوع در کولرگازی اسپلیت

یکی از مهم ترین امکانات کولرهای گازی داشتن حالت های متنوع تنظیم دما برای شرایط مختلف است که هم صرفه جویی انرژی دارد و هم در متعادل کردن دما نقش مهمی ایفا می کند.

حالت خودکار

در حالت خودکار، دستگاه به صورت اتوماتیک حالت مورد نیاز برای دسترسی به دمای مناسب را انتخاب می کند و نیازی به تغییر از جانب شما نیست. 

حالت سرمایش:

حالت سرمایش کولر گازی که در این حالت دستگاه باعث انتقال گرمای اتاق به یونیت خارجی می گردد و فضای داخلی را خنک تر می کند.

حالت گرمایش:

با انتخاب این حالت، کولر گازی گرمای مورد نیاز ساختمان را از یونیت خارجی می گیرد و به داخل منتقل می کند.

حالت خشک:

اگر کولر گازی در حالت خشک تنظیم شود، دستگاه شروع به رطوبت گیری محیط کرده و تغییر محسوسی در میزان دما صورت نمی گیرد. این کار فقط به منظور کاهش رطوبت ساختمان استفاده می شود.

حالت فن:
در صورت استفاده از حالت فن کولر گازی فقط هوا بدون هیچ گرما یا سرمایی در اتاق دمیده می شود، در این حالت نسیم خنک در فضا جریان می یابد.

حالت بهینه:

در حالت بهینه کولر گازی به صورت خودکار اقدام به صرفه جویی در میزان انرژی مصرفی خود می کند که این حالت هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سرمادهی بهترین حالت است.

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 171]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن