تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817063256




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پله گرد مغازه های کوچک | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: پله گرد مغازه های کوچک






ساخت و طراحی پله پیچ در هر ابعادی چه کوچک و چه بزرگ مشکلات و سختی های خاص خودش را دارد.اگر مسیری که قرار است.توسط پله دوبلکس فلزی طی شود بسیار طولانی باشد یعنی کف پله ها با شیب و زاویه کمی مسیر را طی کند دردسرهای خاص خودش را دارد که اصلی ترین آن ها می توان به لرزش کل سازه اشاره کرد یعنی پله گرد فلزی ما باید به گونه ای طراحی شود و در ساخت آن متریال هایی با ابعادی بزرگ تر به کار برده شده باشد که در وسط راه فرد استفاده کننده از آن راه پله پیچ لرزشی در پاهای خود احساس نکند. گرفتن مهار از دیوار های جانبی راه حلی غیر منطقی و نادرست می باشد چرا این را می گویم چون سازنده پله گرد باید اصول ساخت را بلد باشد. 
آمدیم راه پله در فضای مرکزی ویلای دوبلکس قرار داشت و هیچ گونه دیواری در کنار راه پله برای مهار وجود نداشت که در اکثر مواقع هم به همین شکل است چون کارفرما هدفش علاوه بر کاربری راه پله می خواهد آن حس معلق بودن را هم به بیننده القا کند پس استفاده از ستون به هیچ وجه منطقی نیست.همین طور مهار گرفتن از دیواره های ساختمان حال برویم سراغ طراحی ها برای اجرای پله گرد مغازه های کوچک درست است که اگر پله پیچ در ابعاد کوچکتر طراحی و ساخته شود تا حد بالایی سازه از لرزش به دور است. ولی محدودیت هایی هم در سر راه طراح و سازنده وجود دارد چون هر چقدر محیط قرار گرفتن پله گرد مغازه های کوچک کم تر باشد سازه می تواند خطراتی برای فرد استفاده کننده داشته باشد.در ادامه به آن می پردازیم. 
معایب پله گرد های فلزی کوچک: 
هر چقدر فضا کوچکتر باشد احتمال سرگیر بودن کف پله های آن راه پله بیشتر خواهد شد.مثلا یک شخصی دارد در ابتدای پله در طبقه اول به بالا صعود می کند. و هنگامی که در وسط مسیر پله گرد دورلوله قرار می گیرد سرش به زیر پاگرد برخورد می کند که بسیار ضربه ای سخت و دردناک می باشد و حتی احتمال سقوط فرد از راه پله وجود خواهد داشت یا اگر سرش هم برخورد نکند احتمال اینکه سرش را بدزدد وجود دارد.یعنی اینکه راه پله ما سرترس است در بعضی از مواقع برای اینکه بازشوی سقف ما کم است. طراح مجبور خواهد شد که مقداری از مسیر پله را به زیر سقف بگستراند.تا هم ارتفاع کف پله ها کاهش یابد و به استاندارد نزدیک شود. 


 
و هم عرض کف پله ها پهن تر شود یعنی مقدار فضای پاخور سطح کف پله ها بیشتر شوند تا فرد علی الخصوص در هنگام پایین آمدن از پله گرد مغازه های کوچک پایش لیز نخورد.و به پایین سقوط نکند.ولی کسی که طراحی و اجرای انواع پله معلق را خوب بلد باشد باید این کار را قبل از رسیدن به زیر سقف در ارتفاع بیشتر از قد انسان انجام دهد.مثلا تا 3 کف پله اشکالی ندارد چون فرد در روی کف پله سوم هم که بایستد.سرش به زیر ضخامت سقف نخواهد رسید.در غیر این صورت اگر کف پله های مثلا 6 تا 7 به زیر سقف سرایت کرده باشند.احتمال اینکه در هنگام تردد شانه فرد به زیر سقف برخورد داشته باشد.زیاد است.که در بعضی از مواقع به شکستگی کتف و شانه منجر خواهد شد. پس نتیجه می گیریم که ساخت پله گرد خود را به خصوص پله گرد مغازه های کوچک را به فردی با تجربه و مهارت واگذار کنیم.که چه کسی بهتر از پله گرد نوربخش که بالای 3 دهه تجربه مستمر در زمینه ساخت انواع مدل های پله دوبلکس را بدون وقفه دارد. 
قیمت پله پیچ کوچک: 
تنوع در طرح بر روی قیمت پله مارپیچ ارزان تاثیر مستقیم خواهد داشت. یعنی هر چقدر ساخت پله گرد مغازه کوچک سخت تر باشد حال از کجا بفهمیم که سخت تر است تعداد روزهای ساخت پله دوبلکس گواه این مطلب می باشد. یعنی قیمت راه پله ای که در دو روز کاری طراحی و ساخته می شود با پله دوبلکسی که در چهار روز کاری اجرا می شود.متفاوت خواهد بود پس اولین معیار تعیین قیمت طرح و مدل راه پله انتخابی شما می باشد.حال دومین مورد هم در این زمینه وزن پله پیچ فلزی می باشداین مورد را همه می دانند که هر چقدر آهن مصرف شده برای ساخت راه پله فلزی وزنش بیشتر باشد پس به طبع قیمت محصول فلزی هم گران تر خواهد بود. 
مورد سوم تاثیر گذار بر قیمت پله گردون تزئینات آن می باشد امروزه روز با گذشت زمان مهندسین ساختمانی توجه ویژه ای به تک تک بخش های دکوراسیونی خود دارند.که راه پله گردون دوبلکس هم به عنوان اصلی ترین ستون دکوراسیونی توجه ویژه ای به آن می شود.چه از نظر کاور کف پله ها با چه مدل چوبی یا حتی سنگی این کار صورت پذیرد یا روشنایی های مخفی که در طول مسیر تعبیه خواهد شد و از همه مهم تر اجرای نرده پله گردون به چه سبک و چه متریالی ساخته شده باشد.که هم می تواند چوبی یا شیشه ای و یا سنگی و فلزی باشد.که خود همین نرده فلزی دور پله پیچ آهنی دنیایی از طرح های مختلف  دار خود جای داده است. 


 
نرده فلزی راه پله: 
اگر ساده باشد که هیچ که خود همین نرده های ساده هم طرح های متنوع زیادی دارند.حال کمی به جلوتر می رویم.و خلاقیت را چاشنی کار خود می کنیم و طرح هایی مدرن را از دل آهن سرد  و بی روح بیرون خواهیم کشید یکی از مدل های نرده فلزی از قدیم تا به حال به روی بورس می باشد و طرفداران مخصوص خودش را دارد.و آن هم نرده فرفورژه آهنی است که دو مدل اصلی دارد ابتدا می توانیم با گل های فرفورژه آماده ای که در بازار وجود دارند.راه پله خود را در قسمت نرده اش بسازیم.یا اینکه نرده فرفورژه ما دست ساز باشد.یعنی آهن های توپر خود را مانند تسمه های آهنی و چهار پهلو را در کوره آتش کنیم.و هنگامی که نرم و شکل پذیر شدند به وسیله شابلون هایی که از قبل آماده شده اند.به اصطلاح آن ها را فر دهیم.که از لحاظ قیمتی هم هر یک از این مدل های نرده پله پیچ با هم تفاوت خواهند داشت. 
پس بهتر است قبل از انتخاب مدل ابتدا به مقدار بودجه ای که قرار است صرف ساخت و اجرای پله گرد مغازه کوچک خود کنید. توجه کافی داشته باشید.تا بدون استرس و با خیال راحت آماده نصب پله خود در محل معین خودش باشید. هدف ما از این مقاله این بود که بهتر است در زمینه ساخت پله گرد قیمت را کمی کنار گذاشته و به دور از خساست مدلی که قرار است سال ها به جلوی چشم ما باشد و از دیدن آن لذت ببریم را به بهترین شکل و توسط بهترین سازندگان اجرایی کنیم. 




شنبه, 11 تیر 1401 ساعت 10:18





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن