تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):ابتداى هر كتابى كه از آسمان نازل شده، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم است. هر گاه بس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798090706




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سماور برقی بخریم یا گازی؟ | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: سماور برقی بخریم یا گازی؟



سماور یکی از مهم ترین لوازم خانگی برای ما ایرانی ها به شمار می رود. چرا که دم کردن چای یکی از کارهای روزانه ایرانی ها به شمار رفته و با سلیقه ما حسابی سازگار است! در واقع بعد از گذشت سال های طولانی هنوز هم هیچ نوشیدنی دیگری نتوانسته جایگزین چای برای ما شود و برای پذیرایی در مهمانی ها و دورهمی های مختلف هم از این نوشیدنی استفاده می کنیم.  
دم کردن چای با وسایل مختلفی امکان پذیر است، اما طعم آن با سماور بی نظیر می شود. به همین دلیل است که تمام خانواده ها به خرید یک سماور خوب اهمیت زیادی می دهند. سماورها عمدتا به دو نوع برقی و گازی تقسیم می شوند. خیلی از افراد در زمان انتخاب یکی از این دو نوع دچار تردید و سردرگمی خواهند شد. به همین دلیل در این مطلب از نوبشو تصمیم داریم اطلاعاتی در خصوص خرید این دو نوع سماور به شما ارائه داده و شما را برای انتخاب بهتر راهنمایی کنیم. همراه ما باشید! 



مشخصات و خرید سماور برقی  
ساختار سماور برقی به دو بخش اصلی تقسیم می شود: بخش خارجی سماور که همان پایه، مخزن و درپوش سماور را شامل می شود و تفاوت چندانی با سماورهای دیگر ندارد؛ بخش داخلی که به تجهیزات الکتریکی سماور مرتبط است و شامل ترموستات، عایق المنت، ترمینال چینی و لوله های عایق نسوز می شود.  
ترموستات برای کنترل حرارت سماور، عایق المنت برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی، ترمینال چینی برای اتصال دو سر المنت و لوله های عایق نسوز هم برای جلوگیری از انتقال حرارت به بدنه کاربرد دارند. در یک سماور برقی استاندارد باید تمام این بخش ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و به صورت کاملا استاندارد طراحی شده باشند.  
در زمان خرید سماور برقی حتما به مصرف برق دستگاه و برچسب مصرف انرژی توجه داشته باشید و یک سماور کم مصرف خریداری نمایید.  


 
مشخصات و خرید سماور گازی 
خرید کتری و سماور یکی دیگر از انتخاب های افراد در زمان خرید سماور می باشد. این سماورها از بخش های اصلی فندک، ترموکوپل و شلنگ گاز تشکیل شده اند و همانطور که از نامشان پیداست از طریق شلنگ مخصوص به گاز وصل می شوند. بنابراین در زمان خرید این نوع سماورها باید به اتصالات مربوط به تامین گاز آن ها دقت نمایید.  
وظیفه ترموکوپل در این سماورها این است که در زمان قطع ناگهانی و وصل شدن مجدد گاز، سماور را غیر فعال کرده و از نشت گاز جلوگیری کنند. بنابراین اگر یک سماور گازی استاندارد خریداری کنید نیازی نیست نگران ایمنی آن باشید.  


 
کدام مورد را خریداری کنیم؟ سماور برقی یا گازی؟  
هر کدام از انواع سماور، چه برقی و چه گازی از ویژگی ها و مزایای خاص خود برخوردارند. به همین دلیل اگر نمی دانید که دقیقا باید کدام مورد را خریداری کنید، بهتر است ابتدا نیازها و خواسته های خود را مشخص نمایید. سپس با توجه به نیاز خود یکی را انتخاب نمایید. مهم ترین مواردی که برای مقایسه این دو نوع سماور و انتخاب یکی از آن ها باید در نظر بگیرید عبارتند از:  1. میزان مصرف انرژی:  
همانطور که می دانید انرژی برق نسبت به گاز گران تر است. بنابراین در صورتی که قرار باشد سماور شما مدت زمان زیادی در طول روز روشن باشد، خرید سماور گازی برای شما مقرون به صرفه تر خواهد بود. اگر هم قصد خرید سماور برقی را دارید، حتما در زمان خرید به برچسب انرژی آن دقت کنید و از کم مصرف بودن سماور مطمئن شوید.   2. قیمت سماور:  
هر دو نوع سماور رنج قیمت های مختلفی دارند، اما به طور کلی می توان گفت سماورهای برقی نسبت به سماورهای گازی گران تر هستند. بنابراین اگر بودجه زیادی در اختیار ندارید بهتر است از میان مدل های گازی یکی را به دلخواه انتخاب کنید.   3. دسترسی به گاز یا برق: 

قبل از خرید سماور حتما باید دسترسی خود به انرژی تامین کننده آن را مشخص نمایید. برای مثال اگر در اشپزخانه خود به اندازه کافی پریز برق ندارید، مجبورید سماور گازی بخرید. و یا اگر دسترسی شما به لوله های گاز محدود باشد ناچارید یکی از مدل های سماور برقی را انتخاب نمایید. علاوه بر این، شما باید به فضایی که قرار است سماور را در آن قرار بدهید هم توجه داشته باشید. در این صورت متوجه می شوید که دسترسی سماور به برق نزدیک تر است یا به گاز و طبق این مورد سماور مناسبی خریداری کنید.   4. سرعت مورد انتظار برای دم کردن چای:  
سماورهای برقی از توان بالایی برخوردار بوده و در مدت زمان بسیار کوتاهی چای را آماده می کنند. بنابراین اگر نیاز دارید که خیلی سریع چای خود را دم کنید، این سماورها انتخاب مناسبی برای شما هستند. البته این نکته را فراموش نکنید که سماورهای برقی به ترموستات مجهز بوده و به طور مرتب قطع و وصل می شوند. به همین دلیل نمی توانند به طور دائم چای شما را گرم نگه دارند.  
با در نظر گرفتن و سنجیدن این موارد و مقایسه سماورهای گازی و برقی، می توانید متناسب با نیاز و کاربرد مورد انتظار خود یکی را به دلخواه انتخاب کنید. فرقی نمی کند که انتخاب شما کدام نوع باشد، در هر صورت می توانید بهترین مدل ها و برندهای سماور برقی و یا گازی را در نوبشو موتور جستجوی کالا مشاهده نمایید. 
 

نکات مهم در زمان خرید سماور 
در زمان خرید سماور (چه گازی و چه برقی) حتما باید فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید: 
ظرفیت سماور  جنس و پوشش بدنه  جنس دسته سماور 

جنس کف سماور  توجه به تجهیزات برق در سماورهای برقی و تجهیزات اتصال به گاز در سماورهای گازی  نشان استاندارد 
 
خرید لوازم خانگی از نوبشو 

نوبشو یکی از بزرگ ترین موتور جستجوهای ایران به شمار می رود و اطلاعات بیش از 4 میلیون کالا و خدمات مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. بنابراین شما می توانید برای خرید لوازم خانگی مختلف به این سایت مراجعه کرده و با مقایسه مشخصات و قیمت کالاها، بهترین آن ها را برای خود انتخاب کنید.  
در واقع می توان گفت خرید لوازم خانگی از نوبشو یکی از راحت ترین روش هایی است که شما می توانید تمام محصولات مورد نیاز خود را در مدت کوتاهی تهیه نمایید. چرا که تمام این محصولات در وب سایت نوبشو توسط فروشندگان مختلف عرضه خواهد شد.  




سه شنبه, 30 فروردين 1401 ساعت 07:46





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن