تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 31 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزّوجلّ به موسى عليه‏السلام وحى كرد: اى موسى! به زيادى ثروت شاد مشو و در هيچ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796903998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آشنایی بیشتر با بیت کوین و اتریوم


واضح آرشیو وب فارسی::

 

 



در مقاله قبل در خصوص وب مانی و پرفکت مانی توضیحات کاملی را دادیم، در این مقاله قصد داریم در خصوص دو ارز محبوب رمزنگاری شده، شامل بیت کوین و اتریوم بپردازیم، لازم به ذکر است، اگر نیاز به شارژ وب مانی دارید، برای خرید وب مانی اینجا را کلیک کنید.

 

1- بیت کوین

معروف‌ترین ارز دیجیتال است که برای اولین بار توسط فردی ناشناس در سال 2009 ارائه شد. قیمت بیت کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتال در چند سال گذشته رشد بسیار زیادی داشته است. به صورتی که از هر بیت کوین 500 دلار به هر بیت کوین 60.000 دلار رسیده است. 

 

2- اتریم 

اتریم نیز از جمله ارزهای دیجیتال است که هرچند به‌اندازه‌ی بین کوین محبوبیت ندارد اما رشد قیمت آن در طی 5 سال گذشته از بین کوین بیشتر بوده است. به صورتی که قیمت آن از هر اتریم 11 دلار به بیش از 3000 دلار رسیده است. اتریم یک ارز بسیار کاربردی است که بر مبنای توکن کار می‌کند. در ادامه مفهوم توکن و انواع آن را بیشتر توضیح خواهیم داد. 

 

توکن چه فرقی با کوین (سکه) دارد؟

 



 

در دنیای رمز ارزها استفاده از واژه‌هایی مانند بلاک چین، کوین و توکن بسیار رایج است. اگر به تازگی قدم در این وادی گذاشته باشید باید با این مفاهیم حداقل آشنایی مختصری پیدا کنید.

اگر بخواهیم تعریف ساده‌ای از بلاک چین (block chain) ارائه بدهیم، می‌توان گفت که بلاک چین نوعی سیستم ثبت اطلاعات و گزارش‌ها است. برخلاف سایر روش‌های ثبت اطلاعات، در بلاک چین اطلاعات به صورت زنجیروار در میان همه مشترکان شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود. در بلاک چین به کمک کدگذاری‌ها و توزیع داده‌ها هرگونه احتمال حذف، دست‌کاری یا هک اطلاعات از بین می‌رود. در امکان ثبت هر نوع اطلاعات در بلاک چین وجود دارد. اطلاعات در تعداد زیادی بلوک که می‌تواند به تعداد کاربران شبکه باشد، ثبت می‌شوند و با الگوریتم‌های خاص به صورت زنجیره‌ای از اطلاعات غیرقابل هک به یکدیگر متصل می‌شوند. 

اکنون که تا حدودی با مفهوم بلاک چین آشنا شده‌اید می‌توانیم به بررسی تفاوت کوین و توکن بپردازیم. مهم‌ترین تفاوتی که بین توکن و کوین وجود دارد این است که کوین، بلاک چین اختصاصی خود را دارد و این در حالی است که توکن یک ارز دیجیتال و فاقد بلاک چین مستقل است. به همین دلیل توکن­ها از بلاک چین کوین‌های دیگر استفاده می‌کنند. معروف‌ترین کوین‌ها، بیت کوین و اتریوم هستند. توکن‌های معروف همچون icp از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کنند. 

 

چند نوع توکن وجود دارد و توکن icp از کدام نوع است؟

 

توکن‌ها انواع مختلفی دارند. یک توکن می‌تواند کارایی مخصوص خود را داشته باشد و ما انواع مختلف توکن داریم. برخی از رایج‌ترین انواع توکن‌ها عبارت‌اند از:

توکن ارزی

 

این نوع توکن رایج‌ترین توکن­های موجود است. از این توکن‌ها به منظور پرداخت‌های مالی استفاده می‌شود. در صورتی‌که تصمیم دارید ارز خود را ذخیره کنید، می‌توانید از توکن ارزی استفاده ببرید. در واقع توکن ارزی بسیار شبیه به ارزهای دیجیتال است. به این صورت که همانند ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین و اتریوم، توکن‌های ارزی نیز قابلیت خرید و فروش دارند و به سادگی قابل داد و ستد هستند.

 

توکن دارایی

 

این توکن را می‌توان به‌عنوان یک سند مالکیت و دارایی تلقی کرد. از توکن دارایی می‌توان به‌عنوان یک سند برای اثبات یک دارایی در یک سازمان و یا پلتفرم استفاده کرد. توکن‌های دارایی با نام Asset tokens نیز شناخته می‌شوند.

 

توکن جایزه Reward tokens))

توکن جایزه یکی از جالب‌ترین انواع توکن‌های موجود است. این توکن را می‌توان به‌عنوان پاداشی برای مشتریان وفادار به یک کسب‌وکار استفاده کرد. 

 

توکن بهادار (Securities tokens)

 

این توکن‌ها را می‌توان به منزله اوراق بهادار دانست. توکن بهادار می‌تواند گزینه بسیار خوبی برای افرادی باشد که علاقه‌ای به فعالیت‌های روزانه در بازار رمز ارزها ندارند و مایل هستند که سرمایه‌گذاری طولانی مدت انجام دهند و دید بلند مدتی دارند. 

 

توکن کاربردی (Utility tokens)

 

این نوع توکن از بلاک چین اتریوم استفاده می‌کند و به همین دلیل می‌توان گفت که حیات خود را مدیون اتریوم است. توکن کاربردی به کاربران خود امکان دسترسی به یک سرویس خاص را می‌دهد.

 

ICP یک توکن از نوع توکن‌های کاربردی است. توکن icp به کاربران این امکان را می‌دهد که در شبکه بلاک چین تصمیم‌گیری کنند. توکن icp اولین توکنی است که می‌تواند میزبان دستگاه‌ها، خدمات اینترنتی، وب‌سایت‌ها و همچنین تمامی سامانه‌های مالی باشد. همه این خدمات و کاربردها توسط قراردادهایی هوشمند و غیر انحصاری نوشته شده‌اند و در اختیار سیستم‌های خصوصی قرار ندارند. 



به‌عنوان نمونه در صورتی‌که مایل باشید به کمک icp یک وب‌سایت بسازید، نیازی نیست که هزینه‌ای را برای دریافت خدمات هاستینگ پرداخت نمایید. با کمک توکن icp می‌توانید این نوع خدمات را در داخل خود بلاک چین دریافت نمایید. این نوع خدمات، توکن icp را به یکی از ارزنده‌ترین توکن‌های موجود در بازار رمز ازرهای دیجیتال تبدیل کرده است. 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1697]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


سرگرمی
uyt


پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن