تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرگاه دیدید که بنده ای گناهان مردمان را جستجو می کند و گناهان خویش را فراموش کرده...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817223857




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت و ساز سریع تر و آسان تر با سقف عرشه فولادی


واضح آرشیو وب فارسی::

از جمله سریع ترین، اقتصادی ترین و سبک ترین روش ها برای اجرای سقف در ساختمان ها اسکلت های فولادی بتنی و سقف کامپوزیت عرشه فولادی شناخته شده است. تاریخچه ی سقف مرکب عرشه فولادی در سال ۱۸۲۰ بود که توسط مهندسی به نام هنری پالمر و به وسیله کنگره ای کردن ورق گالوانیزه در ساختمان به کار رفت. این سیستم اجرایی سقف در سال ۱۹۳۹ بود که به با تدوین یک استاندارد صنعتی به جهت طراحی، اجرا و بهره‌ وری به صورت رسمی وارد صنعت ساختمانی شد و با مرور زمان و با ایجاد تغییرات زیاد در روش های سقف های عرشه فولادی در سال ۱۹۸۰ بود که این سیستم توسط شرک های معتبر آمریکایی و اروپایی به عنوان یک سیستم جدید مورد استفاده قرار گرفت. در ایران نیز شرکت آسمان خراش در اجرای این طرح از جمله مجریانی بوده که در این زمینه بسیار قدرتمند عمل کرده است.

موارد استفاده از سقف عرشه فولادی:

در این مدل سقف ها، ساختمان ها و با کاربری ‌های گوناگون مانند مجتمع های تجاری و اداری، هتل ها، سوله ها، برج های مسکونی، شهرک سازی و غیره قابل اجرا می باشد.


سقف عرشه فولادی

مزیت های اصلی سیستم سقف عرشه فولادی را بشناسید:

اول، حذف مرحله ی قالب بندی، شمع گذاری و افزایش سرعت اجرا:

سقف های MCD یا CDS، قالب خود نگهدارنده معروفی هستند که این سقف ها با امکان برش آسان و همچنین چیدمان سریع ورق های گالوانیزه، فرمینگ شده و موجب افزایش سرعت در زمان اجرای سازه می شوند.

دوم، بهینه سازی عملکرد:

در زمان زلزله، سقف های عرشه ی فولادی مرکب، یکپارچگی بیشتری میان المان های سازه ای ایجاد خواهند کرد و در نتیجه در این سیستم صلبیت سقف در برابر نیرو های جانبی زلزله بالا می ‌رود و توزیع نیروهای زلزله میان المان های مقاوم باربری جانبی نیز به درستی اجرا خواهد شد.

سوم، کاهش خسارت جانی و مالی در زمان وقوع زلزله و آتش‌ سوزی:

از جمله خسارت هایی که در زمان زلزله به وجود می ‌آید؛ سقوط اجزای غیر سازه ای می باشد که در سقف مرکب عرشه فولادی این خسارت ها وجود ندارد. همچنین در سازه هایی که از مصالح پلاستوفوم استفاده شده، در هنگام آتش سوزی و با ایجاد گاز درصد تلفات جانی افزایش می یابد.

چهارم، ایجاد یک سکوی کار ایمن در هنگام اجرای سازه:

قرار گرفتن سیستم سقف عرشه ی فولادی سبب ایجاد یک سکوی کار دائمی شده و در نتیجه می ‌تواند خطرات زمان اجرا را به حداقل برساند.

اجزای تشکیل دهنده ی سقف عرشه فولادی را بشناسید:

ورق فولادی گالوانیزه:

ورق های فولادی از جمله شاخص ترین مصالح سقف های عرشه ی فولادی شناخته شده اند که جهت ساخت آن هر دو طرف ورق با ضخامت های شش دهم تا یک و دو دهم میلیمتر به کمک دستگاه های Roll Forming و به روش نورد سرد با حالت موجدار شکل ‌دهی می‌ شوند. به شیوه ‌ای که در مقطع حاصله هر موج به صورت ذوزنقه ای شکل دیده می شود.این ورق ها باید در قسمت شیب دار دارای فرورفتگی و برجستگی هایی باشند تا با این فولاد و بتن درگیری ایجاد کنند. در زمان مرحله ی بارگیری نیز حمل پایین ورقه ها باید با دقت انجام شود تا از تغییر شکل در آن ها جلوگیری گردد. این ورق ها برای مصارفی مناسب است که ویژگی مقاومت در برابر خوردگی از اهمیت بالایی برخوردار باشد. حفاظت در برابر خوردگی با مقدار جرم پوشش روی با عدد ۱۰۰ ارتباط مستقیم داشته و همچنین اگر روش های جوشکاری با توجه به نوع پوشش به کار رود، محصول برای جوشکاری نیز مناسب خواهد بود.

جالب است بدانید که ورق های گالوانیزه با آزمون هایی که دارد، ارزیابی می شود. در ادامه شما را به اختصار با این آزمون ها آشنا خواهیم نمود.

  • اول، آزمون خمش:

برای انجام این آزمون، نمونه ای دارای پوشش گالوانیزه تحت خمش ۱۸۰ درجه در هر جهت دلخواه قرار خواهد گرفت و پس از آن نباید از پوسته شدن، ترک و یا پارگی ورق ها در قسمت خارجی آثاری مشاهده شود.

  • دوم، آزمون ضربه:

در این آزمون، وزنه ‌ای با وزن ۱ کیلوگرم و از فاصله ای مشخص و بدون اعمال هیچ  نیرویی بر روی ورق پرتاب شده که نباید پس از اعمال این ضربه اثری از پوسته شدن بر سطح ورق ظاهر گردد. در غیر این صورت ورق برای انجام عملیات فرمینگ یا پرس مناسب نخواهد بود.


اجرای سقف عرشه فولادی

درباره ی مراحل ساخت تولید و اجرای سقف عرشه ی فولادی چه می دانید؟

اول، رول فرمینگ:

اولین مرحله در اجرای سقف عرشه ی فولادی فرمینگ یا پرس نام دارد که در این مرحله فرمینگ ورق توسط دستگاه رول فرمینگ  مطابق با نقشه های شاپ و لیست تعداد و اندازه مورد نیاز به وسیله ی مهندسین شرکت مربوطه تهیه، تنظیم و پس از تایید نهایی توسط کارفرما تولید و بسته بندی و کد گذاری خواهد شد و در نتیجه آماده می شود تا به محل پروژه منتقل می شود.

دوم، حمل و نقل بر روی اسکلت:

در این مرحله به جهت جا به جایی و حمل و نقل بر روی اسکلت از جرثقیل یا تاور استفاده می ‌کنند که باید مطابق با نقشه های شاپ و کد محل تخلیه بر روی هر بندیل درج گردد و در محل مورد نظر تغذیه شود.

سوم، نصب ورق عرشه ی فولادی:


پروژه راک مشبک آسمان خراش سقف عرشه فولادی

پس از حمل ورق ها عرشه ی فولادی بر روی اسکلت باید ورق های فولادی مطابق با جزئیات اجرایی و ضوابط عمومی نصب گردد که در زیر به آن ها اشاره خواهیم کردیم:  

  • اول، حمل و نصب عرشه ها باید به صورتی انجام شود که در زمان حمل آسیب دیدگی بر روی آن ها به وجود نیاید.
  • دوم، دپوی عرشه ها باید به نحوی انجام شود که بر اثر دپو شدن عرشه ها بر روی یکدیگر تغییر شکل ایجاد نشود.
  • سوم، در صورت مغایرت فواصل تیر های اصلی و فرعی با نقشه های سازه یا شاپ، اجرای عرشه ها با طول بیشتر از ۳ متر بدون جای گذاری تیر فرعی اضافی یا شمع بندی به هیچ عنوان مجاز نیست.
  • چهارم، عرض نشیمن عرشه های فولادی بر روی تیر های اصلی و تیر های لبه با نصف عرض بال تیر برابر باشد. در نتیجه این مقدار نباید کمتر از ۵۰ میلیمتر باشد.
  • پنجم، وصله عرشه های فولادی بر روی تیر های اصلی مجاز است و در این حالت باید دو عرشه به یکدیگر وصل گشته؛ به طوری که حداقل برابر با ۵۰ میلیمتر باشد.
  • ششم، باید از اجرای عرشه ی فولادی که دچار تغییر شکل ‌های ماندگار می گردد جلوگیری نمود. این تغییر شکل ممکن است در هر یک از جهات ایجاد گردد.  
  • هفتم، بعد از پخش عرشه های فولادی بر روی اسکلت سازه و پیش از اجرای گلمیخ، عرشه فولادی باید به شیوه ی درستی با میخ های اصلی و فرعی مهار گردند.
  • هشتم، پس از پخش عرشه ی فولادی بر روی اسکلت، از پرتاب ابزارآلات، حرکت ماشین آلات و تجهیزات اجرایی به روی عرشه فولادی که باعث تغییر شکل های ماندگار بر روی آن می شود، خودداری کرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن