تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را با غیر زبانتان بخوانید تا از شما پارسایی و کوشش و نماز و خوبی را ببینند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817285054




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارتن سازی و نحوه ی استفاده آن ها در بسته بندی


واضح آرشیو وب فارسی::

 



کارتن ها امروزه یکی از ابزاری هستند که در دسترس همگان قرار دارند؛ کارتن سازی نیز به تبع یکی از صنایعی است که نه تنها در کشور ما بلکه در تمامی کشور های جهان از طرفداران بالایی برخوردار است.

دلیل محبوبیت کارتن سازی وجود سود خوب و به صرفه بودن این صنعت است. مخصوصا با توجه به بالا رفتن تقاضای مشتریان برای بسته بندی کالا ها اهمیت کارتن سازی بسیار بالا رفته است. با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و رواج استفاده از دستگاه های مکانیکی، کارتن سازی نیز امروزه با استفاده از ماشین ها و دستگاه های مخصوص به خود انجم می شود.

این دستگاه ها انواع مختلفی دارند و هر کدام به منظور استفاده در بخش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

در ادامه به نقد و بررسی کامل کارتن سازی، دستگاه های مورد استفاده در صنعت کارتن سازی و همچنین مزایای ورود به این حوزه می پردازیم.

نحوه تولید انواع کارتن

شناخت انواع کارتن ها باعث تصمیم گیری بهتر برای راه اندازی خط تولید کارتن سازی می شود. کارتن سازی به منظور بسته بندی بهتر محصولات و ابزار آلات می بایست با تحقیق و شناخت نیاز مشتریان خود به نتیجه گیری مناسب دست پیدا کند.

این نتیجه گیری و شناخت و درک نیاز مشتری می تواند به خوبی در جهت ارائه ی خدمات بهتر در امر کارتن سازی به شما کمک کند. کارتن سازی از مشاغلی است که ارتباط مستقیمی با سایر صنایع دارد. کارتن سازان برای درک بهتر نیاز مشتریان خود می بایست با استفاده از دستگاه های مختلفی که به منظور کارتن سازی ساخته شده اند، کارتن مورد نظر مشتری را بسازند.

 

کارتن های دایکات در کارتن سازی 

این دسته از کارتن های مقوایی با توجه به نحوه ی برشی که با استفاده از دستگاه دای کاتینگ بر روی آن ها ایجاد می شود به این صورت نمگذاری شده اند. شکل منحصر به فردی ندارند و از محبوبیت بالایی در نزد مشتریان کارتن سازی برخوردارند.

کارتن سازی دارای رشته های مختلف و انواع و اقسام است که ساخت کارتن های دایکات نیز یکی از این قبیل رشته هاست. از کارتن های دایکات در بسته بندی کفش ها استفاده می شودو از این رو به این نوع کارتن ها اصطلاحا کارتن کفش و ا جعبه کفش نیز می گویند. این کارتن ها به صورت در دار طراحی می شوند و کارتن سازی در زمینه ی طراحی کارتن های دایکات زحمات زیادی متحمل می شود.

همواره در اطرافمان به وفور دیده می شوند. و علت نامگذاری آن ها نحوه ی برش آن ها با استفاده از دستگاه دایکات می باشد. این دستگاه در بین دستگاه های کارتن سازی و تولید ورقه های کارتن از محبوبیت بالایی برخوردار است.

دایکاتینگ فرآیندی است که نخستین بار در کارتن سازی به منظور ساخت جعبه های کفش مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به استقبال مردم از این نوع جعبه ها به جعبه ی دایکات یا جعبه ی کفش معروف شد.

از این دستگاه علاوه بر کارتن سازی در سایر صنایع و کارها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال برای چاپ و طراحی انواع برند و لوگو نیز استفاده می کنند.

 

اهمیت کارتن لمینت در کارتن سازی

لمینت در لغت به معنای استفاده و چسباندن لایه ای به روی لایه ی دیگر است؛ به عبارتی با توجه به چسباندن یک لایه ی خاص به روی لایه ی دیگر در کارتن سازی به این نوع جعبه ها کارتن های لمینتی می گویند. کارتن ساز ها برای چاپ بهتر بر روی سطح کارتن های مقوایی، روی آن ها را با استفاده از یک لایه ی مسطح می پوشانند که به راحتی بتوان بسته بندی و چاپ را انجام داد. 

با توجه به استفاده از ورقه ی فلوت در ساخت کارتن و کارتن سازی، بهتر است برای چاپ بر روی کارتن های مقاوم از یک لایه بر روی آن ها استفاده شود. ورقه ی فلوت ورقه ای است شیاردار که به منظور بالا بردن سطح استحکام و مقاومت کارتن تعبیه می شود.

کارتن سازی و ساخات کارتن های 3 و 5 لایه 

کارتن های مقوایی بسیار مقاومی هستند که برای استفاده در بسته بندی کالا های غول پیکر و حساسی نظیر یخچال و فریزر مورد استفاده قرار می گیرند. کارتن سازی و ساخت کارتن های مقاوم نقش به سزایی در بسته بندی و پیشرفت بسته بندی کالا های خانگی شد.

این نوع از کارتن ها مقاومت خوبی در برابر ضربه و استحکام خوبی در هنگام جابه جایی وسایل دارند. کارتن های لوازم خانگی معمولا در کارتن سازی با استفاده از مواد بازیافتی و بعضا از مواد اولیه ی مرغوب ساخته می شوند.

کارتن های آسپتیک انقلابی در کارتن سازی

برای بسته بندی برخی از مواد آشامیدنی و فاسد شدنی، صنعت کارتن سازی تصمیم بر آن گرفت با استفاده از ابداع یک نوع بسته بندی خاص مشکل فاسد شدن و ریختن این محصولات را برطرف سازد.

ساختار این کارتن ها به نوعی است که مایعات درون آن ها به بیرون ریخته نشود. این لایه ای که درون کارتن مقوایی تعبیه می شود از جنس فویل و یا پلی اتیلن ساخته شده است.

این لایه علاوه بر عدم اجازه ورود میکروب و باکتری به داخل بسته بندی باعث نریختن و خیس نشدن کارتن بسته بندی نیز می شود.

در این نوع ازز کارتن ها 6 لایه ی حفاظتی به کار می رود که همین باعث گرانتر بودن این بسته بندی به نسبت سایر بسته بندی ها است.



کارتن های مقوایی تاشو

این نوع از کارتن ها را حتما تا به حال چندین بار هنگامی که پیتزایتان را درب منزل تحویل گرفته اید، دیده اید. این نوع کارتن ها از انعطاف پذیری خوبی برخوردارند و برای جابه جایی اجسام و وسایل نسبتا کوچک و سبک نیز مناسب می باشند. به راحتی می توانید درب این کارتن ها را ببندید و از سرد شدن غذایتان جلوگیری کنید.

امروزه با پیشرفت کارتن سازی پهنای خدمات این صنعت بسیار گسترده شده است و درر تمامی مکان ها انواع کارتن ها را می توان مشاهده کرد. 

ورود سایر مواد اولیه به عرصه ی کارتن سازی

پس از احساس نیاز در سایر صنایع برای ارتقای کارتن سازی متخصصان این حوزه تصمیم بر آن گرفتند که با اضافه نمودن انواع مختلف مواد اولیه ی پلیمری مشکلات متعدد را حذف نموده و کارتن های بهتری برای بسته بندی بسازند.

یکی از این کارتن ها که با استفاده از مواد اولیه ی پلیمری ساخته می شودف کارتن پلاست است که به صورت ترکیبی از پلاستیک و سایر مواد پلیمری ساخته می شود. این نوع کاتن ها برای بسته بندی لوازم و اجناسی که در برابر آب خوردگی احتمال خراب شدن دارند بسیار مناسب می باشد.

از این کارتن ها برای بسته بندی کتاب ها و لوازم التحریر و همچنین ساخت استند های مخصوص نگهداری کالا استفاده می شود. اگر در داروخانه و یا فروشگاه ها دقت کرده باشید استند برخی از لوازم بهداشتی از این جنس می باشد.

سفارش پاکت پستی در ابعاد مختلف

مهم ترین خاصیت و مزیت این مدل از کارتن ها مقاومت در برابر نوسانات دمایی بین 20 تا 80 درجه سانتی گراد است. این مزیت باعث آن است که در برابر گرما کارتن پلاست تغییر شکل ندهد.

همچنین قابل بازیافت بودن این نوع از کارتن ها یکی دیگر از مزایای انحصاری کارتن پلاست ها می باشد.

نگهداری از محیط زیست یکی از وظایف انسانی ماست و کارتن سازی نیز جزو آن دسته از صنایع است که با وجه به تامین بشتر مواد اولیه سلولزی خود از طبیعت همواره مدیون آن بوده و هست؛ بنابراین بیشتر سهم را در حفظ و پاسبانی از طبیعت کره ی زمین را دارد.

فرآیند تولید کارتن های مقوایی

امروزه با توجه به اهمیت بالای بسته بندی همه ی صنعت گران به دنبال تهیه ی کارتن مورد نظر خود به منظور بسته بندی و ارائه ی محصول نهایی به بهترین شکل به دست مشتری هستند. بنابراین نقش کارتن سازی در این زمینه بسیار پر رنگ است. 

ممکن است محصولی از لحاظ کیفیتی از سطح بالایی برخوردار باشد ولی با توجه به بسته بندی نامناسب آن فروش کمی داشته باشد. این اتفاق ممکن است برای هر کالایی پیش بیاید. بی شک توجه به نوع و مدل کارتن بسته بندی به عهده ی طراح آن می باشد ولی شناخت نیاز مشتری نیز یکی از وظایف اصلی اوست. طراح پس از شناسایی نیاز مشتری کارتن مناسب با جنس او را برایش طراحی کرده و در اختیارش قرار می دهد. انتخاب طرح با توجه به جنس و نحوه قرار گیری همچنین استحکام مد نظر برای مشتری تعیین می شود.

در مرحله ی دوم طراح کار خود را تمام کرده و کارتن سازی به مرحله ی برش کاغذ ها می رود. کاغذ های کارتن را به نسبت طراحی که قبلا طراح انجام داده است، می برند.

اهمیت کارتن سازی برای بسته بندی

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، بسته بندیاز مهم ترین بخش های عرضه ی کالا می باشد؛ تا جایی که بسته بندی به عنوان فروشنده ی اولیه ی کالا معرفی می شود. این بدان معناست که اهمیت بسته بندی محصول به همان اندازه که فروشنده برای فروش کالا انرژی صرف می کند، مهم است.

پس از انتخاب نوع کارتن متناسب با محصول کارهای ساخت کارتن شروع می شود. ساخت کارتن مناسب یکی از چالش های تولیدگران و تولیدکنندگان است.

سهولت در باز شدن درب بسته بندی یکی دیگر از فاکتور هایی است که می بایست به آن دقت نمود. بسته بندی کالاباید طوری باشد که مشتری و خریدار به راحتی بتواند با یک حرکت درب جعبه را باز نماید. یکی دیگر از نکاتی که تولید کننده باید به آن توجه داشته باشد، مقاومت بسته بندی است. در صورتی که بسته بندی قبل از رسیدن به دست مشتری آسیب ببیند و جنس داخل آن از کار بیوفتد، این باعث می شود کالا به صورت آسیب دیده به دست مشتری برسد. نارضایتی مشتری از بسته بندی به معنای اشتباه در امر کارتن سازی است.

کارتن سازی در ایران



صنعت کارتن سازی در ایران با توجه به داشتن منابع و مواد اولیه ی زیادی که در اختیار کارتن سازان قرار دارد، یکی از پر طرفدار ترین صنایع می باشد. از طرفی با توجه به بالا بودن تقاضا در این مورد از محصول، کارتن های مقوایی می توانند برای اقتصاد کشور بسیار پول ساز باشند.

البته برای ورود به این عرصه اشخاص می بایست از سرمایه ی قابل توجهی در شروع کار برخوردار باشند. چراکه راه انداز خط تولید کارتن سازی کاری نسبتا هزینه بر و گران تلقی می شود. 

برخی از دستگاه های کارتن سازی با هزینه های زیادی خریداری می شوند. دستگاه هایی که مربوط به برش، چسباندن و شکل دهی به ورقه های کارتن است.

در نتیجه ورود به عرصه ی کارتن سازی علاوه بر داشتن دانش فنی لازم در این زمینه به دید مناسب به بازار تقاضا و شناخت نیاز بازار دارد. همچنین داشتن سرمایه و پول اولیه نیز بسیار نکته ی حائز اهمیتیی است. 

 

 

 

 

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن