تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس در مقابل ثروتمند به خاطر ثروتش تواضع كند دو سوم دينش از بين برود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817372432




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

معنای رجس در قرآن/ ویروس کرونا رجس است؟ | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: معنای رجس در قرآن/ ویروس کرونا رجس است؟

معنای رجس در قرآن/ ویروس کرونا رجس است؟


حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی از لزوم رعایت حرمت ضریح امام رضا گفت و اینکه حتی ائمه اطهار نیز مانند سایر مردم، بیمار می شدند.


حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، کارشناس مذهبی در در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره کلمه "رجس" توضیح داد: آیه شریفه قرآن" إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذهِبَ عَنكُمُ الرِّجسَ أَهلَ البَيتِ وَيُطَهِّرَكُم تَطهيرًا " درباره اثبات طهارت ظاهری و باطنی برای اماکن مقدسه معصومان است. معنای این آیه شریفه این است که خداوند متعال اراده فرمود که هرگونه پلیدی، نجاست، پلشتی، رِجس و کثافت چه در ظاهر و باطن یعنی روح و جسم حضرات معصومان از میان ببرد، لذا هیچ گونه پلیدی، پلشتی و نجاست به وجود مبارک حضرات معصومان راه ندارد. یعنی اینان که واسطه فیض خداوند با موجودات هستند پاک ترین، مطهرترین و نازنین ترین عناصری هستند که خداوند به آنان اطمینان صد در صدی برای انتقال پیام های الهی دارد . در راس آن پیامبر اکرم (ص)، امام علی(ع)، حضرت زهرا (س) و سایر امامان معصوم است. وی در ادامه درباره حضرت زهرا افزود: یکی از القاب حضرت زهرا (س) بتول است. بتول به معنای این است که زنی که در طول عمرش به خودش خون ندیده یعنی حضرت زهرا عادت ماهیانه و سایر خونریزی های مربوط به زنان را نداشتند و پاک بودند. سایر ائمه نیز به وجود مقدسشان پلشتی و نجاست راه نداشته است. مقصود از کلمه " رِجس" در قرآن بیماری نیست زیرا بیماری در معصومان اثر داشته است این کارشناس مذهبی درباره بیمار شدن ائمه اطهار گفت: این طور نیست که ما گمان کنیم " رِجس "به معنای مطلق بیماری است و بیماری به حضرات معصوم راه ندارد، اتفاقا رسول خدا اول بیمار شدند و سپس از دنیا رفتند. حضرت صدیقه طاهره درست است که بر اثر لطمات وارده بیمار شدند و از دنیا رفتند اما در بستر بیماری از دنیا رفتند. همان طور حضرت سجاد (ع) بیمار شدند و سایر معصومان هم بیمار می شدند و بیماری از بین می رفت. رجسی که خداوند در قرآن به آن اشاره می کند مقصود بیماری نیست که اگر این گونه نبود خنجر نباید گلوی سالار شهیدان را می برید و شمشیر به فرق حصرت علی اثر می کرد، در حالی که می بینیم زندگی ائمه ما در عین حال که معصوم هستند مانند سایر مردم زندگی طبیعی است. پس زدودن هر گونه بیماری از ساحت معصومان سند درستی ندارد. حجت الاسلام ادیب یزدی درباره تلاش برخی زائران برای تماس با ضریح در روزهای اخیر گفت: در سوره حجرات درباره پیامبر اکرم آمده است که " لا تَرْفَعُوا أَصْوَاتَكُمْ فَوْقَ صَوْتِ النَّبِيِّ " یعنی در محضر پیامبر صدایتان را بالا نبرید و وجود امام رضا هم همانند پیامبر است، در محضر امام معصوم نمی توان به کسی طعنه زد و بی ادبی نمود و به هر طریقی خود را به ضریح رساند. وی در ادامه افزود: امام معصوم زنده و مرده ندارد، امام رضا (ع) ما را می شناسد و این که با عربده کشی خود را به ضریح رساند، روش منطقی و شیعه مبادی آداب نیست. این رفتار خلاف شان یک شیعه مقبول است، حضرات معصومان این موقر بودن و متین بودن ما را می بینند.



شنبه, 17 مهر 1400 ساعت 00:07





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن