تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا! حسن و حسين را دوست بدار و دوستداران آن دو را نيز دوست بدار.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817472225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شبهه پراکنی در میانه درگیری مردم با کرونا؛ تقلای پر حجم ضد انقلاب برای گسترش یک شایعه/ ماجرای مجوز مکتوب رهبر معظم انقلاب برای واردات واکسن + تصاویر | akharinnews


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: شبهه پراکنی در میانه درگیری مردم با کرونا؛ تقلای پر حجم ضد انقلاب برای گسترش یک شایعه/ ماجرای مجوز مکتوب رهبر معظم انقلاب برای واردات واکسن + تصاویر

 رهبر معظم انقلاب


مجوز ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی کرونا که در سایر کشورها تولید شده باشد، توسط رهبر معظم انقلاب دی‌ماه 99 کتبا به مسئولان ذی‌ربط اعلام شده بود.
 یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اعلام کرد: واردات واکسن‌های کرونا با برند انگلیسی، آمریکایی و فرانسوی که در کشور دیگری تولید شده باشد، هیچ‌گاه ممنوع نبوده و این موضوع طی نامه رسمی از سوی رهبری به مسئولان دولت اعلام شده بود.

این منبع آگاه افزود: هرچند مقام‌معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی ۱۹ دی ۱۳۹۹ صراحتا مجوز واردات هرنوع واکسن از کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس و فرانسه را ارائه کردند اما همان زمان این موضوع را به‌صورت مکتوب نیز به دولت اعلام کرده و صراحتا خرید واکسن از کشور ثالث را مجاز اعلام کردند.

این مقام مسئول اعلام کرد: در این‌خصوص هیچ‌گاه اختلاف نظر یا شبهه‌ای در دولت، ستاد ملی کرونا یا سایر نهادهای تصمیم‌گیر وجود نداشته است. به‌عبارتی، منع واردات ربطی به برند واکسن نداشته و صرفا مربوط به کشور تولیدکننده بوده است.
 


سخنگوی سازمان غذا و دارو: واردات واکسن‌های آمریکایی و انگلیسی از کشور ثالث ممنوع نبوده و نیست
 
مقام معظم رهبری در سخنرانی تلویزیونی خود در ۱۹ دی ۱۳۹۹ با اشاره به عدم اعتماد به آمریکا، انگلیس و فرانسه دستور داده بودند: «ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی به کشور ممنوع است.» ایشان در همان سخنرانی اعلام کردند که این موضوع به مسئولان هم ابلاغ شده است. اما بخش مهمی از سخنان ایشان که توسط رسانه‌های ضدانقلاب سانسور شد، مربوط به مجوز واردات از سایر کشورها بود. ایشان در همان سخنرانی و بلافاصله پس از اعلام ممنوعیت ورود واکسن از آمریکا و انگلیس، فرموده بودند: «از جاهای دیگر اگر بخواهند واکسن تهیّه کنند -که جای مطمئنّی باشد- هیچ اشکالی ندارد.»

هرچند رسانه‌های ضدانقلاب سعی کردند با تحریف بیانات رهبری، عدم ورود واکسن به کشور را به دستور ایشان مرتبط کنند اما شواهد از واقعیت‌های دیگری خبر می‌دهد. موارد متعدد واردات واکسن آسترازنکای تولید شده در کشورهای دیگر، به‌وضوح موید آن است که روند واردات این واکسن‌ها هیچ تفاوتی با سایر واکسن‌ها نداشته است. در واقع، مهمترین مانع در‌ واردات این واکسن‌ها تحریم‌های ظالمانه آمریکا بود که باعث می‌شد کشورها جرات فروش عمده این محصول دارویی استراتژیک به ایران را نداشته باشند.
 


عضو دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کرده بود که طبق دستور مقام معظم رهبری، واردات واکسن از کشورهایی غیر از آمریکا، انگلیس و فرانسه مجاز است

البته موضوع اجازه ورود واکسن از کشور ثالث، پیش‌تر هم بارها از زبان مقامات مسئول بیان شده بود. به عنوان مثال، مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و  نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای رسما اعلام کرده بود که منع واردات واکسن صرفا مربوط به واردات از مبدا آمریکا و انگلیس و فرانسه است و نه مطلق واکسن خارجی و حتی واکسن غربی.

کیانوش جهانپور، سخنگوی سازمان غذا و دارو نیز این موضوع را صراحتا اعلام کرده بود اما رسانه‌های ضدانقلاب تلاش کردند که این موضوع را به صحبت‌های اخیر رهبری در ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ مربوط کنند که فرموده بودند: «واکسن چه از راه واردات و چه با تولید داخلی باید با تلاش مضاعف و به هر شکل ممکن تأمین شود و در اختیار همه مردم قرار بگیرد.»
 


رسانه‌های ضدانقلاب تلاش می‌کنند عدم واردات واکسن را به دستور رهبری منتسب کنند
 
این در حالی است که مسئولان مربوطه بارها اعلام کرده‌اند که چنین منعی هیچ‌گاه وجود نداشته است. کیانوش جهانپور نیز صراحتا تاکید کرده است که این منع «وجود نداشته و ندارد». او تاکید کرده که واردات برند انگلیسی آسترازنکا تاکنون تحقق یافته و در خصوص سایر واکسن‌ها نیز در صورت امکان تهیه از منابع مورد تایید، واردات انجام خواهد شد.



چهارشنبه, 03 شهریور 1400 ساعت 10:08





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن