تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):آنگاه كه روزه مى‏گيرى بايد چشم و گوش و مو و پوست تو هم روزه‏دار باشند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817494002




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زرنگ بازی اصلاح‌طلبان برای فرار از ۲.۵ میلیون رای همتی | آخرین اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: زرنگ بازی اصلاح‌طلبان برای فرار از ۲.۵ میلیون رای همتی

زرنگ بازی اصلاح‌طلبان برای فرار از ۲.۵ میلیون رای همتی


کسانی که نزدیک به ۲.۵ میلیون رأی در انتخابات آورده و از آرای باطله هم شکست خورده اند، با هیچ حساب و کتابی نه می توانند نماینده آرای باطله باشند و نه می توانند نماینده و صدای کسانی باشند که در انتخابات شرکت نکرده اند.
این روزها شاهد این هستیم که برخی افراد اصلاح طلب و غربگرا، بعد از مواجهه با شکست تاریخی این جریان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا، به جای آنکه از مردم به دلیل عملکرد و مدیریت فاجعه بار جماعت غربگرا در این سال ها عذرخواهی کرده و از رویکردها و رفتارهای تاریخ مصرف گذشته خود درس عبرت بگیرند، در یک فرار رو به جلو در تلاش هستند تا به نمایندگی از کسانی که پای صندوق های رأی نیامده اند و یا آرای باطله به صندوق ها انداخته اند، سخن گفته و قلمفرسایی کنند.

چند نکته در این باره گفتنی است:

یک: براساس اطلاعاتی که در پرتال وزارت کشور و صفحه ستاد انتخابات کشور وجود دارد، آمار مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری سال های 88 و 92، به ترتیب حدود 85 و 73 درصد بوده است. این یعنی اینکه تا قبل از روی کارآمدن غربگرایان، در دو انتخابات قبلی، در یک دوره، رکورد درصد مشارکت جابجا شد و در یک دوره نیز درصد قابل توجهی از واجدین شرایط در انتخابات شرکت کردند. اگر امروز و در هنگام تحویل زمام امور به دولت بعدی، درصد مشارکت پایین آمده است، قطعاً حاصل سحر و جادو نیست، بلکه نتیجه طبیعی ناکارآمدی و سوء مدیریت جریانی است که در سال های گذشته با ادعاهای خود گوش فلک را پر کرده است و با بازی های سیاسی و عوام فریبی چشم بر حقایق بست.
 
دو: جالب است که بر اساس آمار، کمترین درصد مشارکت، هم در انتخابات ریاست جمهوری و هم انتخابات مجلس شورای اسلامی در طول تاریخ انقلاب، مربوط به دوران فعالیت جریان غربگرایی است که ادعای عقلانیت و تدبیر و اصلاح طلبی می کرد! حال که امید مردم را به نا امیدی تبدیل کرده است، باز هم برخی نمی خواهند دست از بازی و عوام فریبی بردارند.
 
سه: اصلاح طلبان و جماعت تدبیر و امید! باید توجه کنند که مردم دارای درک و شعور هستند. نمی توان سال ها وعده های خلاف واقع  و سرخرمن داد، دغدغه مرغ و روغن و رب گوجه و... برای مردم به وجود آورد، موجبات نابود شدن اموال آنها را در بورس فراهم کرد، معیشت آنها را به بازی و گروگان گرفت، مملکت را به سمت سوءمدیریت و ناکارآمدی سوق داد و به طور کلی جان مردم را به لب رساند و بعد انتظار داشت که آنها با درصد مشارکت بالا در انتخابات حضور داشته باشند!
 
چهار: برخی از اصلاح طلبان بهانه تراشی کرده و کاهش مشارکت را هم از دیدگاه سیاسی می نگرند و به عدم احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان ربط می دهند. بر اساس آماری که اعلام شد، آرای همتی با وجود انصراف مهرعلیزاده و با همه هنجار شکنی های صورت گرفته در جریان مناظرات و فعالیت های انتخاباتی و همچنین حمایت های پیدا و پنهانی که جریان غربگرا و اشرافی از او داشت، به 2.5 میلیون نفر هم نرسید. در حقیقت پشتوانه اصلی رأی حزبی اصلاح طلبان همین اندازه یا کمی بیشتر از  این است و  ممکن بود با جایگزین شدن برخی افراد و  تغییر شرایط کمی بر آن افزوده شود، اما اساساً قابلیت به پای صندوق رأی کشاندن و جلب نظر مردم برای اعتماد دوباره به این جریان زهی خیال باطل است.
 
پنج: طبیعی است که در همه جای دنیا در هر انتخابات، همه واجدین شرایط حضور پیدا نمی کنند. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست و چند درصد از مردم در هر صورت در معمولی ترین شرایط هم ممکن است به هر دلیلی در انتخابات شرکت نکنند. اما سؤال اینجاست که چه کسانی باعث شده اند که برخی از افرادی که در سال های گذشته پای صندوق رأی آمدند، در انتخابات 1400 ترجیح دادند که رأی ندهند؟
 
در مجموع باید گفت که قطعاً جریانات و افرادی که خود از مسبب اصلی وضع موجود هستند و یا با حمایت های پیدا و پنهان خود از دولت باعث زخم خوردن مردم و ضربه به منافع مادی و معنوی مملکت شده اند و کسانی که نزدیک به 2.5 میلیون رأی در انتخابات آورده و از آرای باطله هم شکست خورده اند، با هیچ حساب و کتابی نه می توانند نماینده آرای باطله باشند و نه می توانند نماینده و صدای کسانی باشند که در انتخابات شرکت نکرده اند. آنها نماینده و صدای رسای وضعیت فاجعه بار موجود هستند! منبع: جهان نیوز



شنبه, 05 تیر 1400 ساعت 20:00





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن