تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 7 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798151478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

با انواع درب اتوماتیک آشنا شویم


واضح آرشیو وب فارسی::

به طور قطع جهت عبور و مرور یا ورود به مکان‌های مختلف از قبیل ادارات، بانک‌ها، برخی خانه‌ها با درب‌ اتوماتیک شیشه‌‌ ای و همچنین دیگر انواع این نوع درب‌ها مواجه شده‌اید. در پی پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های نوین، زندگی انسان‌ها از دوره سنتی گذر کرده و وارد فاز مدرن و پیشرفته شد. روند طی کردن مسیر رو به پیشرفت و صعودی به گونه‌ای پیش رفته و می‌رود که بسیاری از ابعاد زندگی انسان‌ها علی الخصوص ابزار و لوازمی که در طول زندگی روزمره خود با آن‌ها برخورد دارند، رو به صنعتی شدن رفتند. درب اتوماتیک‌‌ شیشه‌ ای و انواع درب‌های اتوماتیک که در جنس‌ها و کاربردهای دیگر توسط کمپانی‌های فعال در صنعت درب‌سازی تولید و به بازار هدف عرضه شدند نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به نوعی محصولات پیشرفته‌تر و کارآتر درب‌های سنتی هستند.



درب‌ اتوماتیک شیشه‌ ای و انواع مشابه‌اش به طور معمول با توجه به دو ویژگی دسته بندی و معرفی می‌شوند. این دو ویژگی را می‌توان کاربرد آن در مکان‌های مشخص و همچنین نوع کاربرد درب‌های اتوماتیک‌ دانست.

انواع درب‌های اتوماتیک شیشه ای با توجه به نوع ساختار :

همان طور که می‌دانید درب اتوماتیک ‌شیشه ‌ای و به طور کلی همه‌ی انواع درب‌های اتوماتیک و غیراتوماتیک‌ با توجه به نوع خدماتی که مصرف‌کننده انتظار دارد ساخته می‌شوند. با توجه به این که در طی سالیان اخیر، میزان محبوبیت درب‌های اتوماتیک به میزان قابل توجهی رشد داشته و افراد بسیاری به منظور استفاده در موقعیت‌ها و مکان‌های مختلف اقدام به خرید درب اتوماتیک می‌کنند، میزان تنوعی که در این نوع درب‌ها مشاهده میشود بسیار گسترده‌تر از دیگر انواع درب همچون درب‌های سنتی و قدیمی است. به طور مثال برای درب اتوماتیک مغازه‌ای که معمولاً برای فروشگاه‌های متوسط و بزرگ نصب می‌شود درب اتوماتیک کشویی تعبیه می‌شود، اما ممکن است این درب اتوماتیک‌ شیشه‌ ای برای مغازه‌هایی با ابعاد و خدمات متفاوت دچار تغییراتی شود.

از جمله انواع درب‌های اتوماتیک در مدل‌های مختلف ظاهری می‌توان به موارد مختلفی چون درب اتوماتیک مدل تلسکوپی، درب اتوماتیک لولایی و کشویی، درب‌های قوسی، گردان، مثلثی ساخته شده با کارکرد اتوماتیک، درب‌های تاشو (این درب‌ها با ایده از قدیمی‌ترین نوع درب‌های ساخته شده، طراحی و تولید شدند)، درب‌های خودکار و برقی خروج اضطراری و ..... اشاره نمود.

انواع درب اتومانیک شیشه ای از نظر محل کاربرد:

درب اتوماتیک مغازه

از آن‌جا که درب اتوماتیک مغازه معمولاً در قسمت ورودی و ویترین نصب می‌شود و یکی از الزامات فروش خوب یا مشتری مداری، امکان مشاهده محصولات و خدمات از سمت خارج یا بیرون فروشگاه است، از این رو مغازه داران اقدام به نصب درب اتوماتیک شیشه‌ ای به عنوان جدا کننده محیط داخلی فروشگاه یا مغازه‌ی خود از محیط خارجی می‌کنند. اغلب، درب اتوماتیک شیشه ‌ای مورد استفاده برای محل رفت و آمد به یک مغازه یا فروشگاه به صورت لولایی و ریلی نصب یا اجرا می‌شوند.



درب ریلی به دربی گفته می‌شود که بر روی ریل حرکت کرده و در این روند حرکت، جهت حرکت به هر دو جهت چپ و راست می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. البته بدیهی است حرکت درب اتوماتیک ریلی به دو جهت به صورت همزمان است و جهت انتخاب عملکرد دائمی درب، کارشناس مربوطه با توجه به محیط و دکوراسیون محل مورد نظر و همچنین سلیقه مشتری، یکی از این دو جهت را به عنوان جهت باز شدن درب مورد نظر انتخاب می‌کند. درب لولایی نیز دربی است که توسط لولا و مهره‌ها کنترل می‌شود، دارای دو لنگه است و همچنان قادر به باز شدن در دو سمت چپ یا راست می‌باشد.

درب اتوماتیک شیشه‌ ای مورد استفاده برای مغازه‌ها و فروشگاه‌ها علاوه بر وجه‌های زیبایی بخشی و جدا کنندگی، معمولاً برای حفظ امنیت محیط نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ از این رو می‌بایست جنس‌های خوب و قابل اطمینان ساخته شود. درب سکوریت اتوماتیک، درب انتخابی متداول کارشناسان این حوزه است. علت این امر را می‌توان در مزایای جنس سکوریت جستجو نمود. از جمله مزایایی که این جنس به درب سکوریت اتوماتیک می‌بخشد می‌توان به استحکام بالا، مقاوم نسبت به گرما و سرما، جلوگیری کننده از ورود و خروج هوای سرد و گرم، شفاف، زیبا، ماندگاری بالا و .... اشاره نمود.

درب اتوماتیک فروشگاه علاوه بر مواردی که پیش از این ذکر شد به علت قابلیت‌های دیگری که در خود مستتر دارد نیز به میزان زیادی محبوب شده است. قابلیت‌هایی چون:

  • امکان برنامه ریزی در سیستم هوشمند درب جهت عدم برخورد با افراد
  • قابل نصب برای درب‌هایی با عرض حداکثر ۶ متر
  • توان تحمل وزن بالای درب‌ها، حتی تا ۱۵۰ کیلوگرم
  • قابلیت گسترش ابعاد تا طول ۳ مترب و ......

درب اتوماتیک بانک

درب اتوماتیک بانک برخلاف نامی که دارد تنها در بانک‌ها مورد استفاده و نصب قرار نمی‌گیرد. این نوع درب اتوماتیک شیشه ای که به صورت لفظی در بین مردم و فروشندگان به درب اتوماتیک بانکی معروف شده‌ است در واقع نوع چشمی دار و قابل کنترل از راه دور این نوع درب‌ها است. این نوع از درب اتوماتیک را معمولاً از بهترین متریال و در بهترین حالت می‌سازند تا قادر به ارائه کیفیت و امنیت مطلوب باشد و علاوه بر بانک در مکان‌هایی چون مراکز خرید، به عنوان درب ورودی مکان‌هایی با رفت و آمد زیاد، ورودی پاساژها، ورودی برخی ادارات و مراکز این چنینی نیز نصب می‌کنند.

درب اتوماتیک شیشه ای مدل بانکی، فاقد هر گونه دستگیره و ریموت است و با چشمی‌ای که در قسمت بالایی آن تعبیه شده است حضور افراد را در فواصل مشخصی تشخیص داده و باز می‌شود. این باز و بسته شدن با سرعت و حساب شده‌ی ای نوع درب اتوماتیک، به طرز قابل توجهی از تجمع افراد و کند شدن رفت و آمد جلوگیری می‌کند. ضمن این که این درب‌ها مجهز به سنسور دیگری علاوه بر سنسور تشخیص افراد هستند و آن سنسور، سنسور امنیتی است. دکمه‌ای که زیر میز فروشنده یا در مورد مهم‌تر یعنی بانک‌ها که زیر دست هر کارمند وجود دارد بلافاصله پس از فشرده شدن درب را قفل کرده و هرگونه عبور و مرور را متوفف می‌کند. این مسئله به طرز فوق العاده‌ای امنیت محیط را تضمین کرده و از بروز حوادث ‌احتمالی مثل دزدی جلوگیری می‌کند.



نکته‌ی دیگری که در رابطه با سنسورهای درب اتوماتیک شیشه ای بانکی وجود دارد، مبحث‌ بسته شدن است. اگر مدت زمان مشخصی شخصی به در نزدیک نشود، درب به طور خودکار بسته شده و انرژی‌های داخلی را حفظ می‌کند. برای حفظ امنیت در ساخت این نوع درب اتوماتیک شیشه ‌ای  نیز اهمیت جنس را لحاظ کرده و آن را به صورت درب سکوریت اتوماتیک‌ می‌سازند.

از درب اتوماتیک‌ شیشه‌ ای در کاربردهای دیگری نیز استفاده می‌شود، که از مهم‌ترین‌های آن‌ها می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • به عنوان درب ورودی ادارات
  • درب ورودی و جدا کننده‌ی باشگاه‌ها، سالن‌ها و ....
  • به عنوان درب بخش‌هایی از بیمارستان‌ها، ادارات و ....
  • درب پارکینگ منازل، مجتمع‌های تجاری و .....

قیمت درب اتوماتیک سکوریتی

همان گونه که مستحضرید و در متن اشاره و بیان شد، درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی دارند و در مدل‌ها، ابعاد، جنس، کیفیت و سایر عوامل وابسته‌ی دیگر قابل تهیه و خریداری هستند. با توجه به وجود این تفاوت‌ها نمی‌توان برای قیمت درب اتوماتیک رقمی کلی یا محدوده‌ای از قیمت‌ها را ذکر نمود، چرا که هر یک از موارد فوق، به علاوه‌ی نمایندگی فروش و فروشنده‌ای که شخص از آن خرید می‎‌کند تاثیر به سزایی در قیمت درب اتوماتیک خواهند داشت. البته لازم به ذکر است درب اتوماتیک شیشه ای با مزایا و کارآیی‌هایی که به همراه دارد جزو خریدهای کاربردی محسوب شده و قیمت پرداختی برای آن در واقع سرمایه گذاری برای حفظ امنیت و آسایش است.

فروشگاه‌های زیادی در سطح کشور اقدام به فروش و نصب درب‌های اتوماتیک‌ شیشه‌ ای می‌کنند؛ از جمله‌ی این فروشگاه‌های اینترنتی، دیده بان است. شما با مراجعه به فروشگاه اینترنتی دیده بان برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاهده و انتخاب محصول مورد نظرتان می‌توانید از خدمات یکی از بهترین‌های این عرصه بهره ‌مند شوید.

سایر مدل های درب اتوماتیک

بصورت کلی به هر دربی که با چشمی یا ریموت باز و بسته شود درب اتوماتیک می گویند

در ادامه به بعضی انواع دیگر درب اتوماتیک اشاره خواهیم نمود:

این نوع درب به جک پارکینگی نیر معروف است و بر روی درب آهنی نصب می شود و در هنگام ورود و خروج خودرو با استفاده از ریموت باز و بسته می شود

  • درب اتوماتیک کرکره ای

این نوع درب در واقع یک حفاظ برای ایمنی است ولی بر خلاف انواع حفاظ های قدیمی که با دست باز و بسته می شدند بصورت اتوماتیک و از طریق ریموت کنترل حرکت می کند

  • درب اتوماتیک آسانسور

این نوع درب ساختاری بسیار شباهت دار به درب اتومات شیشه ای دارد و در انواع الومینیومی و سکوریت برای درب ورود و خروج کابین آسانسور نصب می شود.

  • درب اتوماتیک سکشنال

به این دربهای اتوماتیک درب زیر سقفی پارکینگ نیز می گویند و مانند جک پارکینگی از طریق ریموت کنترل باز و بسته می شود و خودروها از زیر آن تردد می کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن