تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796746947




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویژگی ها و کاربرد انواع نوار چسب


واضح آرشیو وب فارسی::



 

نوار چسب در بخش تولید و ساخت و ساز به سرعت در حال خارج کردن دیگر انواع چسب ها و چفت و بست ها از صحنه است. تنوع بالای این محصول و ویژگی های خاص آن، باعث شده استفاده از آنها روز به روز بیشتر و تقاضای برای آنها نیز افزایش یابد. در ادامه تاریخچه ای کوتاه از شروع استفاده از نوارچسب و همینطور انواع مختلف آن ارائه می شود.

نوار چسب چیست؟

نوار چسب یک ماده چسبنده است که بر رویه ای کشیده شده می شود. جنس این رویه می تواند کاغذ، پلاستیک، پارچه یا فویل فلزی و یا موارد مشابهی باشد. به طور کلی، نوار چسب به انواع حساس به فشار یا PSA، نوارچسب آبی و نوارچسب دمایی تقسیم می شوند.

نوار چسب های آبی و دمایی بیشتر در حوزه ی صنعت و البته در محیط ها و شرایط خاص محل استفاده هستند. نوارچسب های حساس به فشار برای چسبیدن نیازی به آب، حلال یا دما ندارند.

این تقسیم بندی سه گانه، یک تقسیم بندی کلی است و حالا انواع مختلف نوار چسب ها با عناوین مختلف در بازار هستند که البته جزو همین دسته بندی سه گانه و بویژه دسته حساس به فشار جای می گیرند.

نوارچسب برزنتی، نوارچسب 90 یاردی، نوارچسب بیصدا، چسب بسته بندی 5 سانتی کریستال، چسب های  یک سویه و دو سویه حالا دیگر عناوینی هستند که در بازار این حوزه با آن مواجه می شویم.

شرکت آریانا با تجربه ای چند دهه ای در حوزه نوارچسب، عرضه کننده انواع مختلف محصولات این حوزه در ایران است. این شرکت آماده ارائه مشاوره های تخصصی در این حوزه در مورد تامین نیازهای عمده یا جزئی شماست.

تاریخچه چسب

تاریخچه چسب با نوار چسب آغاز نمی شود. اولین موارد استفاده از چسب به مصر باستان برمی گردد که از مواد چسبنده طبیعی چون موم عسل و رزین برای چسباندن استفاده می کردند.

در دوره مدرن هم پیش از مطرح شدن نوار چسب، استفاده از دیگر انواع چسب های مایع و رزین معمول بود. اما این موارد به ویژه در مصارف خانگی مشکلاتی را موجب می شوند. کثیفی، دائمی بودن و خشک شدن در محل مورد استفاده، همه و همه باعث می شد تا چسب های سنتی محبوب نباشند.



در سال 1925 بود که چسب نواری، به آن صورتی که امروز معمول است پا به عرصه حیات گذاشت. اولین مورد استفاده از نوارچسب به صنعت اتومبیل برمی گردد، وقتی که از نوار چسب رنگ زنی در صنعت اتومبیل و برای رنگ زنی اتومبیل استفاده شد.

تنوع ماده چسبنده نوار چسب

هر چند عمده نوار چسب ها، به نظر مشابه هم می آیند، همه چسبناک هستند، همه میزان مقاومت تقریبا نزدیکی به هم دارند اما در حقیقت ماده چسبناکی که روی یک چسب استفاده می شود کاملا متفاوت است.

 رزین، آکریلیک و سیلیکون و دسته ای متفاوت و متنوع از مواد چسبناک برای نوار چسب و بر رویه ی آن استفاده می شود.برای اینکه بتوانید چسب مناسب کار خود را بیابید باید تا حدی با تاثیر هرکدام از این موادچسبی روی نوار چسب اطلاع داشته باشید.شرکت آریانا با کارشناسان مجرب خود آماده ارائه مشاوره، در ارتباط با نوع چسب مناسب محل کاری شماست. در ادامه مزایای هر کدام از این ماده ها را مورد اشاره قرار خواهیم داد.

رزین

یکی از قدیمی ترین مواد چسبی، رزین می باشد. مزایای این ماده به عنوان چسب، متنوع و متغیر می باشند. ارزانی، میزان چسبندگی بالاتر در مقایسه با دیگر مواد چسبی مثل آکریلیک، چسبندگی برای تقریبا اغلب سطوح مورد استفاده، قابلیت تغییر در ساختار برای تطبیق با شرایط آب و هوای سرد.

 در این میان ماده اپوکسی رزین در نوار چسب یک میزان مقاومت بالا را ایجاد می کند و در برابر آسیب های محیطی و شیمیایی هم امتحان خود را پس داده است.

با این حال، رزین معایبی هم دارد از جمله میزان اکسیداسیون بالا.همین طور نور مستقیم آفتاب و یا شرایط دمایی بسیار بالا نوارچسب رزین را به راحتی دچار فرسودگی می کند.

آکریلیک

نوارچسبی که با استفاده از آکریلیک به عنوان ماده چسبنده تهیه می شود برخی معایب نوار چسب رزین را مرتفع می سازد. آکریلیک بی رنگ است و در مقابل اکسیداسیون و اشعه ماوراء بنفش مقاومت دارد.

این وجه آکریلیک، ماندگاری آن را بالا می برد. با این حال چسب آکریلیکی از نظر قیمت بالاتر است، تقریبا دو برابر چسب رزین. عیب چسب آکریلیکی، عدم چسبندگی کافی در سطوح سخت تر (زبرتر) است.

سیلیکون

یکی از پرکاربردترین انواع نوارچسب،نوارچسب سیلیکونی است که سال ها در حوزه های مختلف محل استفاده بوده است. در حوزه پزشکی به عنوان چسب زخم و در صنعت برق، به خاطر تاب آوری بالای سیلیکون در برابر دمای بالا، از نوارچسب سیلیکونی استفاده می شود.



نوار چسب سیلیکونی از انعطاف بسیار بالایی هم برخوردار است. عیب نوارچسب سیلیکونی قیمت بالای آن است، در واقع از بین تمام نوارچسب ها، این چسب بالاترین سطح قیمت را دارد.

انواع نوار چسب

همان طور که گفتیم، نوارچسب حالا دنیای متنوع و متفاوتی پیدا کرده است. انواع و اقسام مختلف نوار چسب، با میزان کارآیی مختلف در حوزه های مختلف صنعتی و همین طور در مصارف روزمره خانگی، به طور کلی دیگر انواع چسب را از صحنه به در کرده اند.

نوار چسب برزنتی

این نوع از نوارچسب ها، از یکپارچگی و مقاومت فوق العاده و همچنین قدرت چسبندگی عالی برخوردارند. نوار چسب برزنتی حتی بر روی سطوح زبر و سخت و غیر تمیزهم کاربرد دارد. مقاومت بالای این چسب در مقابل رطوبت هم آن را به گزینه ای مناسب برای محافظت از کابل های مخابراتی،یا استفاده در صحافی کتاب مطرح ساخته است.

نوار چسب برزنتی، ضد آب، ضد اسید و ضد روغن بوده و در صنایع برورتی و حرارتی هم به خاطر تاب آوری بالای دمایی کاربرد دارد.

نوارچسب بیصدا

این نوع نوارچسب پلاستیکی و تهیه شده از پلی پروپلین می باشد و چون در موقع استفاده، صدایی ایجاد نمی کند تحت عنوان چسب بیصدا خوانده می شود.این نوع نوارچسب،میزان چسبندگی بسیار بالایی دارد و در مقابل رطوبت و دما هم مقاومت مناسبی دارد.

نتیجه گیری

همانطور که گفتیم حوزه نوارچسب، حالا تنوع گسترده و بالایی پیدا کرده است. برای اینکه بتوانید با توجه به حوزه کاری خود، چسب نوار مناسب را انتخاب کنید باید اطلاعات مناسب در مورد کارآیی هرکدام از انواع مختلف نوار چسب داشته باشید. شرکت آریانا اماده همراهی شما از مشاوره تا خرید نهایی می باشد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 729]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن