تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798933824




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ویزای تحصیلی کانادا


واضح آرشیو وب فارسی::

درحالی که مشتاقانه به عکس جاستین ترودو خیره شده اید، احتمالا فکر می کنید کانادا جایی است که می توانید تحصیلات ارشد خود را در آنجا ادامه دهید. شمال بزرگ و برقی، و همسایه طبقه بالایی و بسیار صمیمی ایالات متحده، کانادا برای شیره افرا ، آبشارهای نیاگارا، و تیم های فوق العاده هاکی رو یخ خود شناخته شده است. مهمتر از همه اینکه ، بعضی از دانشگاه های برتر دنیا در کانادا دوره های رقابتی ارشد ارائه می دهند و دانشجویان از سرتاسر دنیا برای ملحق شدن به معروف ترین نام های رشته خود گرد هم می آیند.

کانادا تحصیل کرده ترین کشور دنیاست، که بیش از نیمی از ساکنین آن مدرک دانشگاهی دارند. موضوعات محبوبی که ممکن است برای برنامه ارشد خود در کانادا انتخاب کنید شامل موارد زیر می شوند:

روزنامه نگاری ، علوم سیاسی، پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات، که بسیاری از آنها به انگلیسی تدریس می شوند. کانادا مکانی عالی برای تحصیل در خارج از کشور است و برخی از بهترین دانشگاه ها و موسسات را دارد و اغلب پیشنهاد یادگیری زبان انگلیسی و یا فرانسوی را ارائه می دهد. اما تحصیل در کانادا به ویزا احتیاج دارد که گاهی اوقات می تواند به روندی گیج کننده تبدیل شود.این مقاله شما را درمورد ویزای دانشجویی کانادا راهنمایی می کند.

پیش از اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا یا مجوز تحصیلی، باید از سوی موسسه ی معتبری برای ادامه تحصیل در شته ی شناخته شده ای در کانادا پذیرفته شده باشید. اگر هنوز دوره و یا دانشگاهی انتخاب نکرده اید ، می توانید اطلاعات بیشتری راجع به تحصیل در کانادا کسب کنید. 



معیارهای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

اکثر دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا نیاز به ویزا دارند. برای واجد شرایط بودن باید دارای معیار های زیر باشید:

ـ باید برای دوره ی تحصیلی در کانادا پذیرفته شده باشید

ـ باید ثابت کنید که پول کافی برای پرداخت موارد زیر را دارید :

۱.شهریه

۲.هزینه زندگی

۳.هزینه بازگشت

-نباید سابقه کیفری داشته باشید

-باید معاینات پزشکی لازم را بگذرانید( درصورت نیاز)

-باید در پایان مدت معلوم کانادا را ترک کنید

زمانهایی هستند که نیازمند ویزای دانشجویی نخواهید بود ، مانند زمانی که قصد تحصیل در دوره ی کوتاه مدت را دارید. با این حال اقدام برای مجوز تحصیلی در کانادا قبل از رسیدن به آنجا خالی از لطف نخواهد بود، زیرا در آنصورت اگر مایل به افزایش دوره خود شوید ، مراحل آسانتری را سپری خواهید کرد.

هنگامی که درخواست خود را تکمیل کرده اید، اداره ویزای کانادایی آن را بررسی خواهد کرد.زمان بررسی متفاوت است، و ممکن است اداره ویزا به این نتیجه برسد که مصاحبه ضروری است. اگر چنین موردی پیش بیاید ، اداه ویزای کانادایی با شما تماس خواهد گرفت، و جزئیات زمان و مکان مصاحبه را به اطلاع شما خواهد رساند.

درصورتی که با درخواست شما موافقت شود، معرفی نامه ای برایتان ارسال خواهد شد، که زمان ورود به کانادا به آن نیاز خواهید داشت،پس به خوبی از آن مراقبت کنید. اگر اهل کشور تعیین شده ای باشید ، ممکن است ویزای اقامت موقت دریافت کنید.

اگر در درخواست خود موفق نشوید ، از سوی اداره ی ویزا نامه ای دریافت خواهید کرد که در آن دلایل رد ویزای شما را توضیح داده اند. در خواست ویزا به دلایل متعددی ممکن است رد شود ، در صورت داشتن هرگونه سوال می توانید با اداره ویزا تماس بگیرید.



مدارکی که هنگام ورود نیاز دارید

هنگام ورود به کانادا ، شخصی از آژانس خدمات مرزی کانادا با شما ملاقات خواهد کرد. آنها باید مدارک شما را بررسی کنند تا مطمعن شوند که آماده اند و در انتهای چمدانتان نمانده اند.

به مدارک پیش رو نیا خواهید داشت:

۱.پاسپورت معتبر

۲.معرفی نامه از سوی اداره ویزا( این شامل شماره مرجع مجوز شماست که افسر سی بی اس ای برای صدور مجوز تحصیل در کانادا به آن نیاز دارد.)

۳.نامه پذیرش از سوی موسسه ای که قصد تحصیل در آن را دارید

۴. مدرک برای اثبات داشتن پول کافی برای حمایت از خود در طول تحصیل

۵.هرمدرکی که اداره ویزا هنگام درخواست پیشنهاد ارائه آن را داده بود

۶.ویزای اقامت موقت( در صورت لزوم)

از همراه داشتن این مدارک هنگام سفر اطمینان حاصل کنید و سعی کنید که آنها را در انتهای چمدان خود نگذارید زیرا در صورت به همراه نداشتن هریک از مدارک ممکن است از وروشما جلوگیری شود.

اگر مشکلی پیش نیاید ، افسر سی بی اس ای مجوز تحصیلی شما را صدور خواهد کرد که برای اطمینان از صحیح بودن اطلاعات شخصی خود باید آن را بررسی کنید.  همینطور مطمعن شوید که مجوز پس از اتمام دوره شما باطل می شود.

اگر دارای یکی از شرایط زیر هستید نیازی به ویزای تحصیلی ندارید:

-اگر اعضای خانواده و یا کارمند یک نماینده خارجی در کانادا هستید ، که وزارت امور خاجه ، تجارت  و توسعه کانادا آن را معتبر می داند.

-در برنامه ی تحصیلی ثبت نام کنید که دوره اش کوتاه تر از ۶ ماه باشد.

-یکی از اعضای نیروی مصلح خارجی هستید

مجوز تحصیلی ۹۰ روز پس از اتمام دوره شما باطل می شود ( زمانی که نامه ای مبنی ب تکمیل دوره تحصیلی دریافت می کنید.) . اما می توانید همچنان برای سفر و ماجراجویی در کانادا بمانید یا  برای دریافت مجوز کار اقدام کنید که به شما اجازه کار تمام وقت و نیمه وقت و یا آزاد را می دهد. 

در اینجا به برخی از دانشگاه های برتر کانادا اشاره می کنیم:

۱.دانشگاه براک

۲.دانشگاه تورنتو

۳.دانشگاه رجینا

اگر دانشجوی ایرانی هستید، برای تحصیل در کانادا نیاز به ویزای دانشجویی دارید. این ویزا مختص دانشجویانی همچون شماست که آماده اند تا تحصیلات خود را در خارج از کشور و کانادا شروع کنند. برای اطمینان از اینکه آیا کانادا مناسب شماست یا نه ، مفیدترین اطلاعات را مربوط به اخذ ویزای تحصیلی بدست بیاورید.

اخذ ویزای من چقدر زمان خواهد برد؟

سعی کنید زمانی اضافی برای درخواست ویزای خود در نظر بگیرید. بلافاصله پس از پذیرش، و ثبت نام در دانشگاه مورد نظر خود، می توانید درخواست مجوز تحصیلی در کانادا را شروع کنید. شما باید حداقل ۴_۶ماه قبل آغاز  تحصیلات دانشگاهی خود اقدام به اینکار کنید‌

پس از اقدام، احتمالا ۴۲ روز تا تصمیم گیری منتظر خواهید ماند.

مراحل اصلی برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا

آنچه دانشجویان ایرانی باید برای اخذ ویزای دانشجویی انجام دهند تا اجازه تحصیل در کانادا رو بدست آورند:

شما می توانید به صورت آنلاین و یا حضوری برای ویزا اقدام کنید. در ایران جایی مخصوص درخواست ویزا وجود ندارد،بنابراین برای احراز هویت و ارائه مدارک خود مجبور خواهید شد که به خارج از کشور سفر کنید.

مقامات کانادایی توصیه می کنند که در ترکیه برای ویزا اقدام کنید. بسته به شرایط ، پس از بررسی درخواست شما ، ممکن است که به مصاحبه دعوت شوید. دانشجویان ایرانی ممکن است طی مراحل درخواست ویزا مجبور به ارائه بیومتریک باشند. بیومتریک شما درواقع احراز هویت اضافه همچون اثر انگشت و تصویری است که کشور ها برای اهداف محافظتی آنها را به کار می برند.

درطی مراحل ویزا باید در مصاحبه ویزا شرکت کنید

مجوز تحصیلی کانادا تا پایان طول دوره + ۳ماه اعتبار دارد. بناباین تا پایان برنامه تحصیلی خود می توانید در آنجا بمانید ، گرچه ممکن است لازم باشد هرساله ویزای خود را تمدید کنید. اگر قصد دارید پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا بمانید ، باید برای ویزای دیگر و یا تمدید ویزا از طیق دفتر مهاجرتی اقدام کنید .



چه مقدار باید برای ویزای دانشجویی پرداخت کنم؟

برای درخواست مجوز تحصیلی کانادا ، باید ۱۵۰ دلار کانادا پرداخت کنید. بسته به شرایط ، مقامات کانادایی اجازه پرداخت آنلاین، پرداخت حضوری در مرکز درخواست ویزا واقع در ایران و یا به صورت انتقال بانکی را به شما خواهند داد.

دانشجویان ایرانی برای ویزای کانادا نیاز به دریافت بیمه درمانی ندارند

برای جمع آوری بیومتیک خود ، باید ۸۵ دلار * دیگر پرداخت کنید. همچنین باید هزینه سفرتان به مرکز درخواست ویزا در ترکیه  و یا مقصد دیگری در خارج از کشور به عهده خود شماست.( دلار کانادا)

برای دریافت ویزای دانشجویی به چه مدارکی نیاز خواهم داشت؟

زمانی که برای ویزا اقدام می کنید ، یکی از مهمترین چیزهایی که نیاز به اثبات آن دارید ، توانایی تامین مالی در طول تحصیل است. درباره کانادا ، از شما می خواهند ثابت کنید که اگرقصد تحصیل درهراستانی غیر از کوبک را دارید ، می توانید ماهیانه ۸۳۳ دلار کانادا پرداخت کنید ، یا اگر می خواهید در کوبک تحصیل کنید ، توانیی پرداخت ماهیانه ۹۱۷ دلار کانادا را از منبعی خاجی و یا حساب بانکی خود دارید.

دانشجویان ایرانی برای تحصیل د دانشگاهی بین المللی در کانادا نیاز ندارند که خیلی خوبی انگلیسی صحبت کنند. این مهارت های زبانی تضمین می کنند که می توانید در کلاسهای خود موفق شده و زندگی خود در کانادا را اداره کنید.

دانشجویان ایرانی قبل از ورود به کانادا نیاز به انجام تست های پزشکی ندارند. دانشجویان ایرانی نیازی به گشودن حساب بانکی محدود ندارند. این نوع حساب بانکی مبلغی که می توانید ماهانه برداشت کنید را محدود می کند و تنها زمانی که وارد کانادا شوید اجازه دسترسی به آن را می دهد.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 452]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن