تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 30 فروردین 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):براستى كه اين زبان كليد همه خوبيها و بديهاست پس سزاوار است كه مؤمن بر زبان خود م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

لوله پلی اتیلن

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

مرجع خرید تجهیزات آشپزخانه

خرید زانوبند زاپیامکس

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

کلاس باریستایی تهران

تعمیر کاتالیزور

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1796658598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رسیور کرکره برقی


واضح آرشیو وب فارسی::



همان‌طور که می‌دانید یک کرکره برقی از اجزای مختلفی تشکیل می‌شود. یکی از اجزای تشکیل دهنده آن رسیور کرکره برقی است. اما رسیور کرکره برقی چیست و چه کاربردی دارد؟ در پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت به طور کلی موتور یک کرکره برقی اصولا از طریق سیگنال‌ها فعال می‌شود.

 رسیور کرکره برقی قطعه‌ای است که وظیفه‌ دریافت سیگنال و فرمان دادن به موتور را بر عهده دارد. این قطعه در درب‌های اتوماتیک عموما بر قسمت فوقانی ریل نصب می‌گردد. در ادامه این نوشتار تلاش می‌کنیم ویژگی‌ها و شیوه عملکرد یک رسیور برقی را به شکلی اجمالی شرح بدهیم. خواندن ادامه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد رسیور کرکره برقی در اختیار شما قرار خواهد داد.



عملکرد رسیور کرکره برقی

اگر بخواهیم به شکلی بسیار خلاصه شیوه عملکرد رسیور کرکره برقی را شرح دهیم باید بگوییم هنگامی که کاربر دکمه ریموت کنترل درب کرکره برقی را فشار می‌دهد سیگنالی توسط ریموت کنترل ساتع می‌گردد. آن قطعه‌ای که این سیگنال را بلافاصله دریافت نموده و بعد فرمان حاوی آن را به موتور کرکره برقی انتقال می‌دهد رسیور کرکره برقی است. به عبارت دیگر رسیور سیگنال را تجزیه و تحلیل می‌کند و چنانچه سیگنال را منطبق بر فرکانس دستگاه تشخیص بدهد، آن را به سرعت به کنترل باکس دستگاه هدایت می‌‌کند و د نتیجه موتور نیروی لازم برای باز کردن کرکره و بالا کشیدن تیغه‌ها را ایجاد می‌کند. در عین‌حال در زمان بسته شدن کرکره نیز با فشردن دکمه مخصوص بسته شدنِ ریموت کنترل رسیور کرکره برقی سیگنالی مبنی بر مبنای بسته شدن کرکره و باز شدن تیغه‌ها دریافت می‌کند و با هدایت آن سیگنال به کنترل باکس دستگاه، این‌بار موتور نیروی لازم برای حرکت تیغه‌ها را به طرف پایین را ایجاد می‌نماید و در نتیجه با حرکت شَفت، تیغه‌ها به طرف پایین حرکت می‌کنند.

با این وصف واضح است که پس از انتقال فرمان توسط رسیور به موتور درب کرکره‌ای باز یا بسته می‌شود. بنابراین می‌بینیم که یک رسیور کرکره برقی تا چه حد نقشی حیاتی در عملکرد درب اتوماتیک دارد. در واقع این قطعه طوری طراحی شده است که می‌تواند با بررسی و تجزیه و تحلیل سیگنال‌های دریافتی از ریموت کنترل درب کرکره‌ای، فرمان مورد نظر کاربر را به درستی به موتور انتقال دهد. نکته حائز اهمیت دیگر در این‌باره این است که رسیورها اصولا با تمام انواع درب‌های اتوماتیک سازگاری دارند و قابل استفاده در تمام انواع آن‌ها می‌باشد و همچنین وجود این رسیورها سبب افزایش راندمان درب‌های اتوماتیک می‌گردد.



ویژگی‌های رسیور کرکره برقی

همان‌طور که گفتیم یکی از اجزای اصلی درب‌های اتوماتیک، رسیور کرکره برقی است. این قطعه در واقع هادی فرمان صادر شده از ریموت کنترل به موتور دستگاه است و بنابراین سهلوت باز و بسته شدن درب اتوماتیک ارتباط مستقیم دارد با کیفیت این قطعه. از جمله ویژگی‌های مهم رسیور کرکره برقی این است که عملیات دریافت سیگنال صادر شده از ریموت کنترل و سپس ارسال فرمان به موتور دستگاه را در مدت‌زمان بسیار کوتاهی انجام بدهد. این نکته نیز حائز اهمیت است که درب‌های کرکره‌ای اصولا علاوه‌بر رسیور دارای حسگرهای هوشمند هستند تا سرعت همل رسیو و به تبع آن موتور دستگاه سبب نشود درب با زمین برخورد محکمی داشته باشد و احیانا دچار آسیب بشود. یک رسیور کرکره برقی به‌طور کلی می‌تواند حداکثر از فاصله‌ی ۷۰ متری سیگنال صادر شده توسط ریموت کنترل را دریافت نماید. بنابراین لازم است در هنگام خرید و سپس نصب درب کرکره برقی به نکات بالا توجه کافی داشته باشید. در این‌ صورت با خرید محصول با کیفیت و نصب اصولی آن بالاترین حد کارایی درب اتوماتیک را در اختیار خواهید داشت.

اختلال در عملکرد رسیور کرکره برقی

اما این عملکرد را چه چیزی می‌تواند مختل کند؟ برای نمونه یکی از عواملی که سبب اختلال در کار رسیور کرکره برقی خواهد شد نفوذ آب درون این قطعه است. با این وصف هنگام شستشوی کرکره برقی باید به این نکته توجه کافی داشته باشید که آب به درون موتور و رسیور نفوذ نکند. بهتر است با یک تکه پلاستیک برای رسیور عایقی موقتی بسازید تا از نفوذ آب به درون آن جلوگیری نماید. اما عامل دیگری که سبب اختلال در کار رسیور کرکره برقی می‌گردد، تابش مستقیم و مداوم نور خورشید به صورت مستقیم است. در استان‌های گرمسیری جنوب کشور که تابش خورشید به طور مستقیم است و برای مدت‌زمانی طولانی ادامه دارد، بهتر از یک سایه‌بان برای رسیور کرکره برقی استفاده نمود. دیگر عاملی که ممکن است سبب اختلال در عملکرد صحیح رسیور درب اتوماتیک بشود تنظیمات غلط رسیور است. اصولا تنظیم هر قطعه الکترونیکی بهتر است به دست کارشناس این امر انجام شود زیرا کوچک‌ترین خطایی در تنظیمات یک رسیور می‌تواند موجب اختلال در عملکرد این قطعه گردد. با توجه به این‌که عموما هزینه‌های تعمیر رسیور کرکره برقی بسیار بالا می‌باشد الزامی است مراقبت‌های لازم در مورد این قطعه توسط کاربران به انجام برسد.

نهایتا در پایان این مقاله که به معرفی رسیور کرکره برقی به عنوان قطعه‌ای حساس و اساسی در درب‌های اتوماتیک اختصاص داشت، امیدواریم کاربران با توجه به نکات گفته شده در این نوشتار هنگام خرید درب اتوماتیک انتخابی بهینه داشته باشند. برای آشنایی با دیگر قطعات یک درب اتوماتیک به مقاله‌های مشابه ما مراجعه نمایید و یا با کلیک بر روی اینجا با تنوع محصولاتی فروشگاه اینترنتی دی سی ای کالا آشنا شوید.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 385]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن