تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس خشمش را برطرف سازد، خداوند كيفرش را از او بردارد و هر كس زبانش را نگه دار...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817590823




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چه چیزهایی در ترکیه معروف هستند؟


واضح آرشیو وب فارسی:چه چیزهایی در ترکیه معروف هستند؟:
ترکیه را بهتر بشناسیم

1استانبول: قلب تپنده ترکیه

بعضی از مسافران تور آنکارا  می داند که این شهر پایتخت ترکیه است ، اما این استانبول است که قلب تپنده گردشگری ، آموزش ، تجارت ، اقتصاد ، بهداشت ، غذا ، هنر و فرهنگ است. در صورت سقوط استانبول در دو قاره ، کل ترکیه از این الگو پیروی می کند. که قبلاً به قسطنطنیه معروف بود ، با پایتختی حاکم برای امپراتوری های بیزانس و عثمانی تاریخ را شکل داد. گردشگران که در کنار دریای مرمره نشسته اند ، برای دیدن ساختمانهای تاریخی برجسته مانند آب انبار باسیلیکا ، هیپودروم ، کلیسای چورا ، مسجد آبی ، کاخ توپکاپی و ایاصوفیه ، در قسمت قدیمی شهر سلطان احمد فرود می آیند.

در نزدیکی بازار ادویه و بازار بزرگ دو مرکز خرید تاریخی وجود دارد. با عبور از شاخ طلایی از طریق پل گالاتا ، سرانجام به قسمت جدید شهر می رسیم ، جایی که زندگی شبانه و خرید عالی است. میدان تکسیم در بی اوغلو از آنجا که تراموا در خیابان Istiklal عبور می کند ، مانند محله های Kadikoy ، Besiktas ، Nisantasi و جزایر پرنس ، یک مرکز فعالیت پر رونق است. اگرچه روش مطلوب برای رفت و آمد کشتی های بالا و پایین تنگه بسفر است ، استانبول همچنین سه فرودگاه شلوغ ترکیه را برای پروازهای خارج از کشور دارد. صبیها گوکچن و فرودگاه بین المللی جدید که رکورد استانبول را به عنوان منطقه شماره یک گردشگری این کشور ثابت می کنند.


استانبول

2کاپادوکیا باورنکردنی

هر خارجی نمی خواهد کاپادوکیا را باور کند مگر اینکه آن را با چشم خود دیده باشد. سازندهای صخره ای که دودکش های استوانه ای را تشکیل داده اند شبیه منظره ای ماه مانند دره های عمیق هستند. با این حال ، شگفتی های بیشتری از طریق توده های شهرهای زیرزمینی مانند Derinkuyu وجود دارد که هزاران نفر از مردم محلی را در هنگام حمله اسکان داده است. یک سفر مشهور در سفر روزانه دیدن موزه فضای باز Goreme است که میزبان کلیساهای غار باستانی با نقاشی دیواری کتاب مقدس است. با این حال ، فعالیتی که بیشترین توصیه می شود ، سوار شدن به بالون هوای گرم است که هنگام طلوع خورشید برای دیدن گنجینه های کاپادوکیا از بالا و بالاتر ، طلوع می کند. برای بسیاری از مسافران ، کاپادوکیا بهترین مکان در ماه عسل در ترکیه است زیرا احساسات عاشقانه در میان یک منظره افسانه ای به لحظه اضافه می شوند. یک سفر سه روزه برای دیدن نکات برجسته کافی است ، اگرچه اگر بیشتر بمانید ، در شهرها و روستاهایی مانند اوچیسار با تور 7 روزه آنتالیا گشت بزنید ،


کاپادوکیا

3قایقرانی در ساحل فیروزه

این به طور خاص به خط ساحلی جنوب اشاره دارد ، اگرچه اگر اصطلاح Riviera ترکی را اضافه کنیم ، آن تا حوالی اژه گسترش می یابد. معروف به فیروزه به دلیل آبهای خیره کننده آبی دریا ، یک تفریح ​​مورد علاقه برای گشت و گذار ، سفرهای دریایی سنتی است. قایقرانی یک کار بزرگ در جنوب است ، با بسیاری از گردشگران تورهای آنتالیا کشتی های آبی را انتخاب می کنند که مسیرهای مشخص را دنبال می کنند و در استراحتگاه های مختلف ساحلی در راه حرکت می کنند. روزها را با گشت و گذار در خط ساحلی ، با توقف و شنا کردن ، غواصی از آب و یا لنگر انداختن برای اکتشاف سپری کنید ، در حالی که مهمانان می توانند در قایق منتظر صبحانه ، ناهار و شام باشند. اگر پول کم است ، یک سفر دریایی مشترک را انتخاب کنید که همچنین فرصتی عالی برای دوست یابی است ، در غیر این صورت ، منشور کابین خود را برای یک تجربه قایقرانی 3 تا 4 شب رزرو کنید که هرگز فراموش نخواهید کرد.

4شهرهای باستانی |  Lycian Way


قایقرانی در ساحل فیروزه

برخی از شهرهای ترکیه از خیابان 21 استقبال کرده اندمفهوم قرن زندگی شهری ، اما با بازگشت به تاریخ ، شهرهای قابل توجهی در سراسر خط ساحلی مدیترانه از آنتالیا تا فتحیه وجود داشته است. علاقه مندان علاقه مند به تاریخ و طرفداران مشتاق پیاده روی از دانستن اینکه آنها از راه Lycian ، یکی از معروف ترین مسیرهای پیاده روی جهان تشکیل می شوند ، لذت خواهند برد. دویدن برای 500 کیلومتر ، انجام آن معمولاً ماهها به طول می انجامد ، اما بیشتر افراد این کار را به صورت مقطعی انجام می دهند و در محل اردوگاه های بین راهی متوقف می شوند. از شهرهای باستانی قابل توجه می توان به Aspendos ، Phaselis ، Xanthos و Letoon در طول راه لیکان اشاره کرد. مکانهایی مانند کلیساهای صخره ای جزیره Gemiler نیز یک سفر لذتبخش انجام می دهند ، به ویژه هنگامی که غروب خورشید به رنگ نارنجی در می آید. در حالی که در اطراف ویرانه های باستان قدم می زنید ، به دنبال قبرستان بگردید. این مکانها جایی است که لیکیان مردگان خود را دفن می کردند ، اغلب در مکان های بلند برای عبور راحت تر به زندگی پس از مرگ.


آنتالیا

5استخرهای کلسیم پاموکاله | Pamukkale  

با عجایب طبیعی پاموک کاله و ویرانه های باستانی شهر هیراپولیس روبرو می شود. شگفتی های طبیعی اولین بار ، قدرت مادر طبیعت را از طریق آب کلسیم که در دامنه تپه که تراس هایی از استخرهای جامد را تشکیل می دهد ، ثابت می کند. پس از غوطه ور شدن در آبهای آرام مشرف به روستایی به همین نام ، به موزه باستان شناسی نزدیک بروید تا مجسمه های کشف شده در حین حفاری در شهرهای باستانی اطراف را ببینید. در فاصله پیاده روی ، استخر کلئوپاترا بعدی است و فرصتی برای شنای شاداب در آبهای شفا دهنده چشمه است. آخرین مورد در این فهرست ، Hierapolis دارای مکانهای دیدنی باستانی بسیاری برای کشف است ، اما تئاتر بزرگ از همه بزرگترین است.


پاموکاله

6هفت عجایب جهان باستان

تاریخچه ترکیه گسترده و پیچیده است و مطالعه کامل آن سالها به طول می انجامد. اگرچه یک راه برای شروع این است که بدانید ترکیه محل استقرار دو شگفتی جهان باستان است. در هر بازدید از ترکیه ، دیدن مقبره هالیکارناسوس در تور بدروم غیرممکن است زیرا دیگر از آنجا خارج نمی شود ، اما در سلچوک ، آخرین بقایای معبد آرتمیس را ببینید. سفر را با بازدید از افسس مجاور ، میراث جهانی یونسکو که زمانی شهری برجسته بود ، تقریباً هم ردیف با خود رم ، ترکیب کنید. در طی یک ساعت رانندگی ، خانه ویرجین-مری را نیز ببینید ، در تپه های سلچوک ، که توسط کلیسای کاتولیک اداره می شود و محل فرض او است. آخرین ، برای سرگرمی بیشتر ، روز خود را در دهکده شراب سازی Sirince به پایان برسانید.


هفت عجایب جهان باستان

7حمام معروف ترکی حرارتی

وقتی به ترکیه می آیید ، یک فعالیت حمام ترکی سنتی است. فکر نکنید که این فقط یک حیله توریستی است ، زیرا فرهنگ ترکیه کاملا آن را تشویق می کند. حتی اگر این آیین از امپراطوری روم نشأت می گیرد ، مردم ترکیه اغلب در حمام اجتماع می کردند تا فرصتی برای استراحت و لذت بردن از مکالمات صمیمی با دوستانشان داشته باشند. یکی از مورد استفاده افراد محلی را انتخاب کنید ، یا افراد خجالتی می توانند نسخه لوکسی را که در هتل های پنج ستاره به فروش می رسد ، به ویژه هتل های مرکز اسپا بهاری بورسا انتخاب کنند. هنگام سفر به ترکیه ، اطمینان حاصل کنید که این کار را در آغاز تعطیلات انجام می دهید و نه در پایان ، زیرا مالیدن پوست مرده نیز برنزه شدن شما را از بین می برد.


حمام معروف ترکی حرارتی

8غذا و نوشیدنی ترکیه

آه ، غذاهای آشپزی ترکی بسیار بیشتر از کباب معمولی است . غذاهای ترکی اکنون با غذاهای فرانسوی ، ایتالیایی و چینی به عنوان یک غذای دنیایی مطابقت دارد که باید در آنجا بنشینید . از (مزه ها) گرفته تا سوپ ، گوشت ، گیاهخواران ، پودینگ ها ، دسرها و شیرینی ها ، در طول تاریخ از فرهنگ های دیگر مانند کرد ، یونان ، ارمنستان ، فارس و خاورمیانه الهام گرفته شده است. این به دلیل امپراتوری عثمانی و مقدار قابل توجهی از زمین های تحت کنترل آنها است. برخی از اقلام مانند غذای ترکی به عنوان سوغاتی به فروش می رسند ، در حالی که برخی از خارجی ها طعم شدید خاکی قهوه ترک را بیشتر می کنند. صرف نظر از این ، سعی کنید غذاهای متنوعی را امتحان کنید ، و طعم پالت شما در هنگام رفتن به خانه کاملاً متفاوت خواهد بود.


غذا و نوشیدنی ترکیه

چشم نظر | Nazar Boncugu

چشم شیطانی آبی : که به نام Nazar Boncugu نیز شناخته می شود ، چشم شریر آبی یکی از بسیاری از چیزهای معروف در ترکیه است که می توان آن را به عنوان سوغات خریداری کرد. این فقط یک مورد توریستی و جذاب نیست ، بلکه چیزی است که کاملاً در فرهنگ و سنت های ترکی ریشه دوانده است. در این مقاله ، ما به تاریخچه ، معنی و چرایی سوغاتی های خریداری شده بیشتر نگاه می کنیم.

منبع: توریاب






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: چه چیزهایی در ترکیه معروف هستند؟]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 98]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن