تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):باعلما همنشینی کن تا سعادتمند شوی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817580793




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روف گاردن، بهترین ایده برای ایجاد فضای سبز


واضح آرشیو وب فارسی::

برای زیباتر نمودن فضای باز خانه خود از هر ایده ای می توانید کمک بگیرید. آلاچیق چوبی یکی از بهترین و جذاب ترین سازه هایی است که می تواند به زیبایی باغ و حیاط منزل شما کمک کند؛ در عین حال می توانید با نشستن در آلاچیق چوبی، اوقات خوشی را در کنار خانواده خود بگذرانید یا اگر حیاط ندارید، می توانید با ایجاد فضای سبز روی بام که به آن روف گاردن گفته می شود، از فضای آن لذت ببرید و با قرار دادن میز و صندلی چوبی در آن، در کنار عزیزان خود نشسته و عصرانه میل کنید. در دنیای کنونی به دلیل افزایش الگوی آپارتمانی، فضای باز و سبز کمتری در خانه های ما دیده می شود و اکثرا از داشتن این نعمت بی نصبیب مانده ایم. روف گادن فناوری جدیدی است که در حال حاضر بر اساس سقف سبز روی پشت بام ها و تراس های منازل آپارتمانی اجرا می گردد و شما قادر خواهید بود با بهره گیری از این ایده جذاب فضای سبز را در پشت بام خانه خود ایجاد نمایید. 



روف‌ گاردن چیست؟

روف‌گاردن که به نام های بام‌ باغ یا بام سبز نیز شنا خته می شود، به فضای سبز طراحی شده‌ای گفته می شود که با ایجاد آن در فضاهای بدون استفاده ساختمان مثل پشت‌ بام یا تراس، طبیعت را وارد زندگی شهری کرده و از آن لذت می برند. روف گاردن در پایداری محیط، صحت سلامت روانی و جسمی سکنه و افزایش کیفیت زندگی تاثیر به سزایی دارد. ایجاد پوشش گیاهی در پشت‌ بام باعث می شود در مصرف انرژی صرفه جویی شده و از هدر رفتن گرما جلوگیری شود. در فصل سرد سال، نور خورشید جذب باغچه‌ های قرار داده شده در پشت‌ بام می‌شود و محیطی آرام و ویژه جهت استراحت، پذیرایی و پرورش گیاهان به وجود می آورد.

انواع روف ‌گاردن

روف گاردن گسترده: در این نوع روف گاردن که باغ بام گسترده نیز نامیده می شود،کشت گیاهان با ریشه ‌های کم اجرا می گردد. بستر کاشت بسیار کم عمق بوده و ضخامت خاک حداکثر ۲۰ سانتی ‌متر می باشد. روف گاردن گسترده در مقایسه با دیگر انواع بام‌ باغ ارزانتر است و چمن و گیاهانی با پوشش کم عمق و کم‌ ارتفاع در آن کشت می شود.

روف گاردن نیمه متمرکز

در این نوع بام سبز کاشت گیاهان با حجم ریشه زیادتر و عمق بستر کاشت بالای ۳۰ سانتی‌ متر تا ۱ متر انجام می شود. در این نوع بام سبز می توان همه گیاهان بوته‌ای مانند توت‌فرنگی، هندوانه و گیاهان دارویی همچون پونه و اسطخودوس و همچنین چمن را کاشت و فقط باید در طراحی ساختار، وزن ایجاد شده مورد توجه قرار گیرد.

روف گاردن متمرکز

این نوع روف‌گاردن به صورت خاک با حجم و ارتفاع بیشتر اجرا می شود. این نوع بام‌ باغ که نسبت به روف گاردن های قبلی گران‌تر است و فقط می توان در ساختمان‌های بزرگ و معروف که توانایی پرداخت هزینه آن را دارند، پیاده کرد و در آن انواع درختان، گیاهان زینتی و گل‌ها کشت می گردند. این نوع باغ بر روی پشت‌بام ساختمان‌های بزرگ مانند هتل ها و راه هایی به منظور قدم زدن و نیمکت‌هایی برای استراحت در آن طراحی می‌گردند.



مزایای روف گاردن

· افزایش فضای سبز

· کاهش آلودگی هوا

· کم شدن دی‌ اکسید کربن

· کنترل دمای شهرها

· زیباسازی چشم انداز شهری

· بالا رفتن طول عمر بام

· عایق صوتی

· کاهش بار سیستم‌ آبراه های فاضلاب

· حفظ رطوبت هوا

· فتوسنتز گیاهان

· گسترش سلامتی و بهزیستی

طراحی روف گاردن

در عصر حاضر توسعه عمودی شهرها و صنعتی شدن جوامع و سختی دسترسی به محیط باز و فضا‌های طبیعی انسان را به این فکر انداخت تا به محوطه های کوچکتر در محل زندگی خود مانند حیاط، بام و غیره علاقه خاصی نشان دهد. در طراحی روف گاردن و ساختن بام باغ ها عوامل گوناگونی نظیر انواع آلاچیق و پرگولا، آبنما گلدان‌ های قابل حمل یا ثابت با محیط سبز مناسب، ، کباب پز آشپزخانه‌ های صحرایی، نیمکت با چوب‌های اشباع، چمن‌های طبیعی و مصنوعی و گاهی اوقات بنا به درخواست مشتری استخر‌های فایبرگلاس، جکوزی و مکان هایی به منظور آفتاب گرفتن، به کار می روند. همچنین برای مواظبت از این پشت بام های سبز به سیستم ‌های گرمایشی محوطه فضای سبز در زمستان، سیستمهای آبیاری ماشینی و بسیاری تدارکات دیگر نیاز است.



انتخاب خاک مناسب برای روف گاردن

برای آن که روف گاردن خود را ایجاد کنید، باید خاک مناسب را انتخاب کنید، چرا که انتخاب خاک از موارد مهمی است که باید آن را در نظر داشته باشید و طریقه آماده سازی آن را با کمک کارشناس انجام دهید. خاکی که برای روف گاردن انتخاب می شود، دارای محدودیت هایی است، از این رو باید خاک آن قدرت جذب آب بیشتر و وزن کمتری داشته باشد. اگرچه می توان با کوددهی مناسب، گیاهان موجود در روف گاردن را تقویت نمود، اما این کار دردسرهای خاص خود را دارد؛ به همین دلیل از خاک مخصوص روف گاردن که مواد غذایی لازم برای بهبود دانه بندی گیاهان را دارد، استفاده کنید.



 

جمع بندی

 

برای زیبایی و جلوه بیشتر در محیط می توانید از آلاچیق چوبی و روف گاردن استفاده کنید. در زمان طراحی و ساخت انواع روف گاردن و آلاچیق چوبی توجه به متراژ و میزان بودجه بسیار مهم است. شرکت محبوب وود یکی از شرکت های بزرگ در زمینه پرگولا، پارکت و آلاچیق چوبی است. این شرکت سالیان مدیدی است که در تولید طرح های ناب و زیبای پرگولا و آلاچیق فعالیت دارد. اگر دوست دارید بهترین و جذاب ترین وسایل چوبی را داشته باشید، بهتر است به سایت این شرکت به نشانی mahboobwood.com مراجعه نمایید. این شرکت خدمات بسیار زیادی را در زمینه صنایع چوبی به مشتریان ارائه می کند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 745]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن