تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817591848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پاموک کاله در کشور ترکیه


واضح آرشیو وب فارسی::

به طور قطع می توان گفت بی علت نیست که صنعت گردشگری در کشور ترکیه تا این حد در دنیا محبوب شده است، کشوری با دیدنی های بسیار که در هر گوشه و کناری از  آن می توانید جاذبه های بسیاری را مشاهده کنید. یکی از خیره کننده ترین دیدنی های کشور ترکیه مکانی به نام پاموک کاله است. پاموک کاله به قصر پنبه ای نیز شهرت دارد، مکانی تپه مانند که از تعداد بسیاری چشمه های آب گرم و تراس های تراورتن ایجاد شده است. زیبایی  و منظره طبیعی این پدیده هزاران سال است که پا بر جاست، این چشمه های آب گرم در ایالت دنیزلی در قسمت جنوب غربی کشور ترکیه قرار گرفته است و جزو یکی از جذاب ترین دیدنی های کشور ترکیه به حساب می آید. از شما نیز دعوت می کنیم که به این مکان دیدنی و جذاب سفر کنید.

تاریخچه مختصری از پاموک کاله در کشور ترکیه

تقریبا در 400 هزار سال قبل زلزله ای در قاره آسیا رخ داد، این زلزله باعث جابه جا شدن دره ها و بیرون آمدن چشمه های آب گرم از درون زمین به روی آن شد. چشمه های آب گرمی که در نتیجه ایجاد این پدیده طبیعی به وجود آمده بودند، با سرعت غیر قابل باور جاری شدند و بر روی سطح فلات پدیدار شدند و جریان پیدا کردند همان گونه که گفته می شود در هر ثانیه، صدها لیتر آب به بیرون می آمده است. همین طور که این آب ها به سمت بیرون می ریختند، در آسمان و در زیر گرمای نور آفتاب به بخار تبدیل می شدند که سبب به وجود آمدن تراس های تراورتن با شیب های ملایم شد، هر کدام از این تراس ها مقدار بسیاری آب فیروزه ای رنگ را در خود نگهداری می کند. از آن جایی که آب این مکان با کربنات سدیم اشباع شده بود، رسوباتی که به صورت جامد درمی آمدند، سازه های کریستالی سفید رنگی را به پدیدار می کردند که این سازه ها در حقیقت همان تالاب ها و حوضچه های آب کوچکی هستند که در حال حاضر در پاموک کاله کشور ترکیه دیده می شود.

خود واژه پاموک کاله در زبان ترکی به معنی قصر پنبه ای است و در حقیقت به این علت مردم کشور ترکیه به آن این نام را بخشیده اند زیرا شکلی شبیه به پنبه هایی دارد که در مرکز کشور ترکیه کاشته می شود. در این ناحیه بیش از ۱۷ چشمه آب گرم موجود است که دمای آن ها در میان ۳۵ درجه سانتیگراد تا ۱۰۰ درجه سانتیگراد است و در نتیجه دمای آب زیاد در این تراس های تراورتنی، شنا کردن در آن ها را غیر ممکن خواهد کرد. پاموک کاله در کشور ترکیه یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی مهم این کشور به شمار می رود، این مکان به همراه شهر تاریخی هیراپولیس که در نزدیکی آن واقع شده است، در سال ۱۹۸۸ در فهرست میراث های جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

در حقیقت در آغاز قرن دوم پیش از میلاد مسیح، شهری در بالای تپه ایجاد شد، مردمی که در این شهر تاریخی ساکن بودند، از قدرت های شفا دهندگی برای بیماری ها از این چشمه های آب گرم استفاده می کردند و در ظاهر علت به وجود آمدن شهر در چنین مکانی نیز همین امر بوده است. در این شهر تعداد بسیاری عبادتگاه نیز بنا شد و به همین علت نام هیراپولیس را روی آن قرار دادند که معنای آن شهر مقدس است.

در پی زلزله ای که در سال ۱۳۳ پیش از میلاد مسیح و همینطور سال ۶۰ پس از میلاد مسیح رخ داد ، این شهر خراب شد با این حال بعدها مجددا به دست رومی ها بازسازی و مرمت شد. در قرن هفتم باز هم مجددا زلزله ای رخ داد و ویرانه های بسیاری را در شهر بر جای گذاشت با این وجود زلزله ای که در سال ۱۳۵۴ اتفاق افتاد، علت اصلی ترک کردن این شهر بود. هر چیزی که در حال حاضر از این شهر مشاهده می کنید ویرانه هایی است که از آن دوران به یادگار مانده است. پاموک کاله نیز در نزدیکی شهر تاریخی هیراپولیس و در ارتفاع ۱۰۰ متری قرار گرفته است و به راحتی از شهر دنیزلی دیده می شود، این شهر در فاصله ی ۲۰ کیلومتری واقع شده است.

وجود بچه قورباغه ها در تالاب و حوضچه ها

چنانچه در فصل زیبای بهار به کشورترکیه مسافرت کنید و به پاموک کاله این کشور سری بزنید می توانید بچه قورباغه ها را در تالاب ها و حوضچه های آب آن تماشا کنید و از آن جایی که رنگ ویژه ای دارند، تضاد آن ها با رنگ سفید تراورتن ها جالب توجه است و از آن جایی که آب این حوضچه ها نیز خیلی شفاف است، حتی کوچک ترین حرکت های این بچه قورباغه ها نیز به خیلی راحت قابل تشخیص است.

شما می توانید برای ثبت شرکت در ترکیه به سایت شرکت مهاجرتی شایان مراجعه کنید.

 







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گردشگری
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن