تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817761439




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

انواع کلود ماینینگ یا استخراج ابری بیت کوین


واضح آرشیو وب فارسی::



کلود ماینینگ یا استخراج ابری یک روند استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و لایت کوین است که از راه دور قابل کنترل میباشد و معمولا این سرویس توسط شرکتهای استخراج ابری ارائه میشود. این روش ماینینگ (استخراج) به ماینرها (کسانی که در استخراج مشارکت میکنند) اجازه میدهد که بتوانند بدون نیاز به مدیریت و نگهداری سخت افزار به کار استخراج بپردازند. از آنجا که این خدمات توسط شرکتهای استخراج ابری ارائه میشود معمولا همراه با یک هزینه و کارمزد همراه است که توسط شرکت ارائه دهنده سرویس از کاربران دریافت میشود. این هزینه و کارمزد بستگی به نوع سرویس و قوانین شرکت ارائه دهنده دارد.

 انواع کلود ماینینگ یا استخراج ابری بیت کوین :

استخراج ابری به دو نوع ارائه می شود که می تواند به صورت اجاره دستگاهای استخراج فیزیکی و یا به صورت سرورهای مجازی خصوصی باشد و با نصب نرم افزار استخراج بر روی دستگاه صورت گیرد. بجای اجاره سرور اختصاصی برخی از شرکتها خودشان میزبانی سرورها را به عهده میگیرند و اقدام به فروش هش ریت (نرخ هش) Gh/s میکنند که کاربران میتوانند انتخاب کنند که چه میزان هش ریت میخواهند و همچنین میتوانند مشخص کنند که مدت زمان قرارداد آنها چگونه باشد. از دیگر امکانات این سرویسها این میباشد که امکان واگذاری تمام یا بخشی از هش ریت برای کاربران موجود میباشد. بطور مثال کاربری اقدام به خرید ۵۰۰ Gh/s میکند و پس از مدتی تصمیم میگیرد که تمام یا مثلا ۲۰۰ Gh/s را واگذار کند یا اجاره دهد, این کار توسط برخی از شرکتهای ارائه دهنده امکان پذیر میباشد.

مزایا:

مزایای زیر می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه شما بخواهید استخراج ابری بیت کوین انجام دهید:

· یک خانه آرام و خنک تر بدون اینکه نیاز به استفاده فن‌های پر سر وصدا (برای خنک کردن تجهیزات)

· هیچ هزینه اضافی برای الکتریسته نمی‌پردازید.

· وقتی که استخراج دیگر برای شما سودآور نباشد دیگر هیچ تجهیزاتی برای فروش در کار نیست.

· هیچ مشکلات نوسانی با تجهیزاتی که در اثر کار داغ می‌شوند نخواهید داشت.

· نگرانی از خرابی‌های سخت‌افزاری نخواهید داشت.

· نصب عملی و همیشگی: نیازی به سیستم ساخت و تنظیمات نرم‌افزاری نخواهید داشت

· مشکلی از بابت تهیه کندگان تجهیزات استخراج نخواهید داشت.

 

معایب:

دلایل زیر باعث می‌شود شما نخواهید از این روش استفاده کنید:

· سرگرمی اش کمتر است (اگر شما یک کرم کامپیوتر هستید که ساختن سیستم‌ها را دوست دارد!)

· سود کمتر- بالاخره عملگر‌ها باید هزینه‌های خود را تامین کنند.

· فقدان کنترل و انعطاف در کار

انواع استخراج ابری بیت کوین:

در کل، سه نوع استخراج از راه دور در حال حاضر وجود دارد:

  1. استخراج میزبانی (Hosted Mining)

یک ماشین استخراج  که تهیه کننده میزبانی آنرا برعهده دارد اجاره کنید.

  1. استخراج میزبانی مجازی (Virtual Hosted Mining)

یک سرور خصوصی مجازی (به منظور کلی) ایجاد کرده و نرم‌افزار استخراج خود را روی آن نصب کنید.

  1. پاور هشینگ (Hashing power) اجاره‌ای

مقداری پاور هشینگ (قدرت هشینگ به شما داده می شود) اجاره کنید بدون اینکه نیازی داشته باشید یک کامپیوتر مجازی یا فیزیکی را به آن اختصاص دهید. (تا الان این محبوب‌ترین روش استخراج ابری است)

استخراج میزبانی

Bitcoin ASIC Mining

مشتریان ماهانه مبالغی را جهت اجاره برای یک طیف وسیعی از سیستم استخراج بیت کوین می‌پردازند و می‌توانند یک ماشین فیزیکی را که صرفا به همین کار اختصاص داده شده، اجاره کنند.

بسیاری از سازندگان با تسهیلات استخراج میزبانی خودشان کار می‌کنند knCMiner  اخیرا اعلام کرده است که در حال توسعه چنین برنامه‌ای در سوئد است که از انرژی قابل بازیافت استفاده می‌کند.

استخراج میزبانی مجازی:

  • پلتفرم EC2  آمازون

پلتفرم محاسباتی ابری کشسانی آمازون (Elastic Cloud Computing platform) قبلا روش محبوبی برای استخراج پول‌های رمزی بود مانند لیت کوین، فیچر کوین و دوژکوین. آمازون هزینه‌های اضافی را یا به شکل یک پیش پرداخت برای یک سرویس یکساله یا به صورت مدل «پرداخت در ازای مدت مصرف» دریافت می‌کند.

با وجود این، یک مدل بالقوه صرفه‌جویانه‌تر به نام «spot instance» وجود دارد که کاربران بوسیله آن می‌توانند روی زمان محاسباتی به قیمتی که مایل به پرداخت هستند، مبلغی را پیشنهاد دهند. در زمانی که آمازون قدرت و توانایی اندکی داشته باشد، قدرت محاسباتی را به کسانی اهدا خواهد کرد که پول بیشتری پیشنهاد می‌کنند. با وجود این، اگر شما پول خیلی کمی را پیشنهاد کنید، سیستم استخراج شما ممکن است اصلا آنلاین نشود. به علاوه، ممکن است نمونه‌هایی را در مناطق جغرافیایی انتخاب کنید که باعث شود روی قیمت تاثیر بگذارد.

بهترین نوع ماشین مجازی EC2 برای استخراج آنهایی هستند که کارت گرافیکی‌های مجازی دارند. اما دسترسی از این روش به آنها دشوار‌تر است.

  • Digital Ocean

این سرویس VPS یک سرویس «پرداخت در ازای مصرف» بسیار ساده ارائه می‌دهد که در طی سالهای اولیه محبوب شد. با وجود این، ساده‌ترین طرح‌ها تنها قدرت‌های محاسباتی ضعیفی ارائه می‌دهند. برای مثال، تعرفه ۵ دلار در ماه تنها یک هسته (core) دارد و کیلو هش های یک-رقمی در ازای ثانیه برای پول های رمزی می‌دهد. با این حال باید ذکر کرد که این برای پول‌های جدید می‌تواند موثر باشد.

در اصل، استخراج را می‌توان با هر نوع سرویس میزبان مجازی انجام داد. با وجود این، لازم است که فرد به دقت توانایی محاسباتی هر پیشنهاد را در نظر گیرد. به لحاظ نظری این امکان وجود دارد که نرم افزار استخراج را روی یک سرویس وب نصب کرد، اما احتمالا سودآور نخواهد بود.

مسائلی با بات نت (Botnet)های تحت کنترل هکر وجود دارد که قادر شده اند مقدار زیادی از قدرت محاسباتی در استخراج پول رمزی را به سمت خود هدایت کنند و انواع مختلفی از بدافزار توسعه دهند که به کامپیوتر‌ها نفوذ می‌کنند.

پاور هشینگ اجاره‌ای

برای استخراج ابری بیت کوین ، گزینه‌هایی زیر مطرح است:

  • Cloud Hashing

با این سرویس، مشتریان می‌توانند مقدار قدرت هشینگی را که می‌خواهند با یک قرارداد یک ساله تعیین کنند. قرارداد‌های ۳۰  Gh/s  یا ۳۵۰ Gh/s موجود است.

  • Hash Rack

مشتریان می‌توانند یک پرداخت مجزا برای یک زمان نامحدود داشته باشد (اساسا تا زمانی سخت‌افزار خراب شود). درصدی را می‌توان برای افزایش قدرت هشینگ سرمایه گذاری کرد و کاربران می‌توانند بسته‌های هش مختلف را بین استخراج کنندگان خود جابجا کنند.

  • E-Pickaxe

قراردادهای یکساله یا نامحدود ارائه می‌دهد که با بیت‌کوین دریافت و پرداخت می‌شود. مقدار GH به ازای هر قراداد ثابت نیست چون همانطور که شرکت ذکر می‌کند: «همچنانکه سخت افزارهای بیشتری اضافه می‌کنیم، قرارداد شما به آنها نیز دسترسی خواهد داشت، یعنی همانطور که ما رشد می‌کنیم و روی سخت‌افزارهای سرمایه گذاری می کنیم، شما هم در طول قرارداد از آن منتفع خواهید شد

  • Bit-Miner

استخراج جمعی ارائه می‌دهد، یک قیمت رقابتی برای هر GH/sec و اشتراک‌های اجاره‌ای. دارایی های متعدد برای هر پیشنهاد وجود دارد برای مثال Ant Miner rig (6*180 GH/sec) بین ده هزار نفر با بهایی معادل ۵٫۵۰ دلار برای هر اشتراک، به اشتراک گذارده می‌شود.

  • Cex.io

برخلاف برخی از سرویس‌های دیگر، مشتریان می‌توانند هم GH/sec را داد وستد کنند و هم با استفاده از Cex.io استخراج نمایند. می‌توانید انتخاب کنید که آیا می‌خواهید با استخراج ابری درآمد داشته باشید یا براساس تغییر قیمت GH/sec داد و ستد کنید. حتی اگر یک سفارش فروش برای GH/sec داشته باشید، تا زمانی که فروخته شود به استخراج ابری ادامه خواهد داد. سود‌ها با استفاده از الگوی «پرداخت در ازای تعداد آخرین اشتراک‌ها» توزیع می‌شود و تمامی نرخ‌های هش تضمین می‌شود.

  • Nimbus Mining

قراردادهای ۱۲ ماهه با قدرت هش‌های مختلف ارائه می‌دهد و از سخت افزار «off-the-shelf» متعلق به سازندگان متعدد استفاده می‌کند.

  • Bit of Glory

این شرکت قراردادهای ۱۲ ماهه با ۱۰۰GH/sec، ۵۰۰ GH/sec و ۱Th/sec، ارائه می‌دهد.

  • eBay contracts

برای کسانی است که دوست دارند تفریحی از قراردادهای استخراج استفاده کنند. بسیاری از کاربران اکنون قراردادهای ۲۴ ساخته استخراج با قیمتی معادل ۱ پوند ارائه می‌دهند. این قراردادها اغلب با یک استخراج‌کننده USB Block Erupter قابل اجراست و البته قدرت هشینگ محدود خواهد بود. با وجود این، هیچ مانعی برای ارائه یک استخراج قدرتمندتر در آینده وجود ندارد.

چگونه سودآوری را تعیین کنیم

ماشین حساب سود (برای مثال Genesis Block) اغلب هزینه های برق شما و گاهی سرمایه‌گذاری اولیه شما در سخت افزار را می‌پرسد. از شما هزینه های پیش رو و مقدار سرمایه‌گذاری برای یکبار پرسیده می‌شود.

بنابراین، از آنجایی که ارائه دهنده و نه شما، قبض‌های برق را می پردازد، می‌توانید قبض استخراج ماهیانه‌ با هزینه در مکانی که استخراج از آنجا صورت می‌گیرد، را وارد کنید.

با وجود این، فرآیند تبدیل کاملا آسان نیست. در مورد استخراج‌کنندگان سخت افزاری، می‌تواند هزینه رایج ماهیانه را ضرب در هزینه برق خودتان (برای مثال کیلووات بر ساعت) در میزان مصرف یک واحد کرده و نیز دوباره در فاکتور تبدیل ِ ۰٫۷۴۴(نسبت ثانیه‌ها در ماه در ازای هر ژول انرژی به ازای کیلووات برساعت)ضرب کنید.

اما برای ماشین حساب‌های استخراج ابری، لازم است که برعکس این را انجام دهید، چون ارائه کننده به شما یک هزینه ماهینانه می‌دهد. از اینرو، لازم است که هزینه معادل برای هر کیلو وات بر ساعت را در ماشین حساب استخراج محاسبه کنید. این کار با تقسیم ( و نه ضرب) هزینه ماهیانه بر فاکتور تبدیل ۰٫۷۴۴ که در بالا ذکر شد، انجام می‌شود.

برای مثال، فرض کنید که می‌خواهید این اعداد را در ماشین حساب استخراج وب سایت TradeBlock وارد کنید، شما باید عدد صفر را برای هزینه سخت افزار، هزینه shipping  و دیگر هزینه‌های اضافی وارد کرده و برای مصرف انرژی عدد ۱ را وارد کنید و سپس هزینه برق معادل را در مقابل هزینه های برق وارد کرده. توجه داشته باشید که می توانید مصرف انرژی و هزینه برق را با هم جابجا کنید و تفاوتی در محاسبه نخواهد داشت.

این نوع محاسبات برای تمامی تجارت‌های استخراج ابری به کار نمی‌رود، و برخی ساختار هزینه کاملا متفاوتی دارند. برای مثال محاسباتی که در بالا ذکر برای Hash Rack یا Cex.io مناسب نیستند.

 ریسک درمقابل پاداش

در هر نوع استخراج ارز دیجیتالی ریسک وجود دارد اما سودآوری نیز ممکن است اگر که انتخاب‌های درست انجام دهید. در این مقاله، ما به شما نکاتی را گفته ایم که می‌توانید تصمیم بگیرید که کدام راه را انتخاب کنید.

در ماشین حساب آزمایشی تان، احتمالا خواهید دید که برخی سرویس‌های استخراج ابری برای چند ماه سودآور هستند اما با افزایش سطح دشواری بیت کوین، بعد از چهار یا شش ماه ممکن است ضرر کنید.

یک راه حل ممکن برای این وضعیت سرمایه‌گذاری دوباره در نرخ هشینگ رقابتی است اما این به شدت به حدس و شم شما بستگی دارد.

کوین ایران ، مرجع اخبار و مقالات حوزه رمزارزها و استخراج می باشد و شما می توانید جدیدترین اتفاقات این حوزه را از کوین ایران پیگیری کنید






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 99]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن