تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خوشبختى انسان درخواست خير از خداوند و خشنودى به خواست اوست و از بدبختى انسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817761711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چگونه معاملات بیتکوین انجام می‌شود؟


واضح آرشیو وب فارسی::



در این مقاله می خواهیم روش انجام معاملات و خرید بیتکوین را به صورت ساده توضیح دهیم. با ما همراه باشید تا با یک مثال ساده کار را شروع کنیم: فرض کنید آقای x می خواهد 1 بیتکوین را به ولت شما انتقال دهد برای آغاز این کار باید درخواست خود را به اشتراک بگذارید و همه ی مشکلات شبکه ی بیتکوین را اسکن کنید. این رویه تایید می کند که آقای x این مقدار از بیتکوین را در حساب خود ذخیره کرده و قبلا این مقدار مبلغ را به حساب شخص دیگری واریز نکرده است. زمانی که این اطلاعات تایید شود معامله در بلوکی به بلوک  قبلی وصل و گنجانده می شود. این رویه به اصطلاح بلاکچین نیز اشاره دارد.

     

شیوه انجام معاملات بیتکوین

با این حال بیایید کمی پیچیده تر به بررسی موضوعات بپردازیم: در واقع ولت، محلی است که می توانید ارزهای دیجیتال خود را در آن نگهداری کنید. آنچه که این ابزار انجام می دهد نگه داشتن آدرس بیتکوین است و تمام معاملات را ثبت کرده تا به وسیله ی آن ولت خاص انجام شود. آدرس های بیتکوین رشته های طولانی از 34 حرف و عدد تشکیل شده است که معمولا به آن کلید عمومی نیز می گویند. کلیدهای عمومی و یا همان آدرس ها از یک کلید خصوصی 64 کاراکتری تشکیل شده است که متشکل از حروف و اعداد نیز می باشد. این کدها بسیار مهم و خصوصی است و باید سعی کنید که آن را مخفی نگهداری کنید زیرا این دو کلید به هم مرتبط هستند ولی نمیتوان از کلید خصوصی کلید عمومی را شناسایی کرد.

 

کلید عمومی و خصوصی بسیار مهم هستند زیرا در هر معامله ای که میخواهید می توانید از طریق آدرس بیتکوین انجام دهید و با کلید خصوصی که در اختیارتان دارید امضا کنید. برای این کار هم از جزئیات معامله و کلید خصوصی که قصد دارید چند بیتکوین را به حساب کسی واریز کنید و در نرم افزارهای بیتکوین که مخصوص تلفن های هوشمند و دسکتاپ طراحی شده است را وارد کنید.

برای دسترسی به اطلاعات برنامه های نصب شده بر روی کامپیوتر و گوشی، امضای دیجیتالی را تست کرده و معامله برای اعتبار سنجی به شبکه ارسال می شود.

 این رویه معاملات خرید ارز دیجیتال را می پذیرند. شما با تایید معامله مالک بیتکوین هستید و مقداری از آن را قصد دارید به حساب شخص دیگری واریز نمایید. با وارد کردن امضا دیجیتال و کلید عمومی این کار را انجام دهید؛ زیرا اگر کلید خصوصی با کلید عمومی مطابقت داشته باشد معامله نیز انجام می شود. این برنامه بدون اطلاع از جزئیات کلید خصوصی بسیار هوشمند است و به معاملات اعتبار میدهد.

 

پیچیدگی‌ معاملات بیتکوین

بعد از تایید اعتبار معاملات توسط گره های شبکه در یک بلوک این معامله با معاملات دیگر وارد میشوند. قبل از پیچیدگی های معاملات بیتکوین اول باید بدانید که هش چیست؟ در واقع هش به وسیله ی تابع هش تولید می شود و به کمک آن میتوانید یک معادله ی پیچیده ی تجزیه شده و اطلاعات موجود را به رشته های 64 کاراکتری تبدیل کنید. در واقع این کدها به صورت تصادفی تولید نمیشوند.



 

پس از تأیید اعتبار معامله توسط گره‌های شبکه، این معامله به همراه دیگر معاملات فروش ارز دیجیتال وارد یک بلوک می‌شود. قبل از توضیح پیچیدگی‌های بیشتر معاملات بیتکوین باید بدانید که هش چیست؟ هش در واقع توسط یک تابع هش تولید می‌شود و به کمک آن یک معادله ریاضی پیچیده تجزیه شده و مقدار متن یا اطلاعات موجود روی آن به رشته‌های 64 کارکتری تبدیل می‌شود. این کد به صورت تصادفی تولید نمی‌شود. در حقیقت با هربار که داده ایی را از طریق روش هش تنظیم می نمایید همان رشته ی 64 کاراکتری را دریافت میکنید. اگر کدها را به اندازه ی یک کاما تغییر دهید یک رشته ی 64 کاراکتری متفاوت دریافت میکنید.

 

هر یک از بلوک ها به عنوان بخشی از داده ها هش بلوک قبلی را در بر میگیرد در واقع با وجود این ویژگی ها بلاکچین ها را زنجیره ایی کرده و توسط معاملات به بخشی از یک زنجیره تبدیل می کند اگر یک قسمت کوچک از بلوک قبلی با مشکل مواجه شود هش بلوک فعلی باید تغییر کند. با تغییر کوچک در ابتدای هش نتیجه ی عملکرد خروجی را تغییر میدهد.

اگر به دنبال تغییر در بلوک قبلی هستید باید در بلوک فعلی تغییراتی نیز انجام شود و این در واقع همان هش است. استفاده از این کار، کار بسیار سختی است به خصوص در زمانی که با رسیدن به نیمه راه یک بلوک به زنجیره تان اضافه شده و در بلوک فعلی دچار تغییرتی نیز می شوید. بنابراین با این وجود و تغییر در بلوک فعلی بلوک های بعدی هم نیز تغییر می کنند.

در واقع این همان چیزی است که باعث می شود که بیتکوین غیر قابل تغییر شود، در واقع این روش برای ثبت معاملات بیتکوین طی می شود و نفوذپذیری سیستم را نیز کاهش می دهد. برای تعریف از ویژگی های اصطلاحی tamper-proof وجود دارد.

این اصطلاح به ساختاری اشاره دارد که نمی توانید در آن دخالت کنید  و یا آن را تغییر دهد. البته برخی از کارشناسان معتقدند که نفوذ به بلاکچین بیتکوین عملا غیرممکن نیست. اما بسیار دشوار و پیچیده است.

گروه دیجی اکسچنج از سال 2013 فعالیت خود را در زمینه ی ارزهای الکترونیک و دیجیتال آغاز نموده است این گروه با بیش از سالها تجربه در زمینه ی خرید و فروش ارز دیجیتال به صورت تخصصی فعالیت می کند.

 






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ]
[مشاهده در: ]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 252]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


مطالب
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن