تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817745711




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جام جم ورزش - باشگاه تراکتور سازی مقصر است نه هوادار و هوادارنما


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: هنوز جنجال ها تمام نشده است. چند شعار قومیتی در جریان دیدار تیم های استقلال و تراکتور در هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران آنچنان سر و صدا کرده که پایش به رسانه های ترکیه ای هم باز شده است.



به گزارش جام جم آنلاین ، هنوز دو روز هم از برگزاری دیدار تراکتور و استقلال در هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران نگذشته است اما هنوز حواشی این دیدار بازتاب دارد. در دیداری که با نتیجه چهار بر دو به سود تیم استقلال تهران به پایان رسید برخی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه شعارهایی قومیتی و بی ربط به فوتبال سر دادند که این موضوع مورد خوشایند برخی از رسانه های ترکیه ای واقع شده است. این مشکل بزرگ را که پیش از این هم بارها در فوتبال ایران مشاهده شده بود چگونه حل می شود؟ اصلا چرا باید تماشاگران حاضر در یک ورزشگاه به خود اجازه بدهند شعار قومیتی سر بدهند و اصلا یکی از جنجالی ترین حرکات این روزهای فوتبال جهان را از خود نشان بدهند، یعنی سلام نظامی. چرا باید عده ای به خود اجازه بدهند شعارهای خلاف منطق و عقل سر بدهند و جو فوتبال را متشنج کنند؟ چرا این رفتارها در فوتبال ایران مدام تکرار می شود؟ هیچکدام از مسئولان فکر نمی کنند که این تکرارها به یک نتیجه بد و سیاه دیگر در آینده منتهی می شود؟ دیدار ترکیه و فرانسه در انتخابی یورو 2020 تا مرز به تعویق افتادن هم پیش رفت چرا که پیش بینی می شد تماشاگران ترکیه ای حاضر در ورزشگاه در حمایت از ارتش نظامی کشورشان سلام نظامی بدهند. اما این اتفاق واقعا افتاد تا خشم بسیاری را برانگیخته شود. حالا همه می پرسیدند مگر فوتبال جای سیاسی بازی، نژادپرستی و رفتارهای ناپسند دیگری از این دست است. دو روز پیش هم در ورزشگاه یادگار امام شاهد این سلام نظامی اینبار نه از سوی هواداران تیم ملی فوتبال ترکیه که هواداران تیم تراکتورسازی بودیم. در واقع آنچه که بر روی سکوها مشاهده شد به هیچ عنوان در منطق نمی گنجید. چه کسی مقصر این رویه رو به افول فوتبال ایران است؟ فرهنگ رو به قهقرای فوتبال ایران چگونه درمان می شود؟ باشگاه ها، کانون اصلی فرهنگ سازی محمود یاوری چهره نام آشنای فوتبال ایران و سرمربی سابق تیم هایی همچون ذوب آهن و فجر شیراز در اینباره به جام جم آنلاین گفت: ما چرا روی سکوها دنبال مقصر می گردیم؟ مقصر را در باشگاه ها پیدا کنید، آنها آنجا هستند، پشت میز خود. وی افزود: واقعیت موجودی فوتبال ما همین است. در باشگاه ها فرهنگ سازی به بازیکنان یاد نمی دهند. باشگاهی که در آن فرهنگ وجود نداشته باشد این بی فرهنگی بر روی سکوها هم منتقل می شود. یاوری عنوان کرد: پس پیش از هر چیزی ابتدا باید به سراغ باشگاه و مدیرانش برویم. نگاهی به سکوها و وضعیت فرهنگی باشگاه، هواداران و بازیکنان بیندازیم بعد اگر دیدیم چیزی جز بی فرهنگی پیدا نمی شود به سرعت مدیریت باشگاه را عوض کنیم. یاور خاطرنشان کرد: در فوتبال حرفه ای دنیا اهمیت بر روی موضوع فرهنگ و رفتاری تماشاگران و بازیکنان در اولویت قرار دارد اما در ایران ما چقدر روی این مسئله فکر می کنیم؟ تاکید می کنم، دلیل رفتارهای ناهنجارانه تماشاگران را روی سکوها جستجو نکنید. این چهره نام آشنای فوتبال ایران در پایان گفت: تنها راه چاره همین است. باید همه چیز را از اول برای فرهنگ فوتبال ایران تعریف کنیم. امیدوارم برخوردهایی به شدت بازدارنده در راستای این حرکات صورت بگیرد. وقتی همه خوابند! شاید از نظر این پیشکسوت فوتبال باشگاه ها مقصر اصلی شعارهای قومیتی بر روی سکوها باشند اما در این میان نباید نقش فدراسیون فوتبال را از یاد برد، فدراسیونی که بارها «بخشش» را در دستور کار خود قرار داده و محرومان و متخلفان را بخشیده است. انگار که همه خواب هستند و کسی متوجه نیست که این ماجرا تا چه اندازه بر روی فوتبال ایران تاثیرگذار است.


یکشنبه 12 آبان 1398 ساعت 13:49





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن