تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر زبان مؤمن نورى (الهى) است و درخشان و برزبان منافق شيطانى است كه سخن مى‏گويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817357883




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمله چاوز به كاپيتاليسم


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: حمله چاوز به كاپيتاليسم
حامد رشيدي

هوگو چاوز،رئيس جمهور ونزوئلا همچنان در زمره محبوب ترين رهبران سياسى آمريكاى لاتين قرار دارد.اين روند پس از بركنارى كاسترو از قدرت تشديد يافته است.هم اكنون رئيس جمهور ونزوئلا اصلى ترين سكاندار مبارزه با ايالات متحده آمريكا در آمريكاى لاتين است و سياستمدارانى مانند مورالس و كورآ از وى تاثير پذير هستند.

اخيرا رئيس جمهور ونزوئلا نظام كاپيتاليستى را منشا همه بحران‌ها در جهان دانسته است. هوگو چاوز كه با اشاره به بحران هاى مالي، غذايى و در بخش انرژى كه موجب رنج بشريت شده است،تصريح نموده است كه منشا اين وضعيت نظام كاپيتاليستى است كه خود نيز دچار بحران شده است. به عقيده رئيس جمهور ونزوئلا در برابر اين شرايط انقلابيون هاوانا و كاراكاس به لطف اجراى پروژه هاى همگرايى از جمله اتحاديه ملت هاى آمريكاى لاتين موسوم به آلبا، تقويت شده و پيشرفت كرده‌ اند. چاوز به علاوه با تاكيد بر نظام سوسياليستى از حزب تازه تاسيس سوسياليست متحد ونزوئلا به عنوان ابزارى براى تقويت ايدئولوژى انقلاب بوليوارى اين كشور ياد كرد.

اين در حالى است كه محبوبيت چاوز در ونزوئلا نيز با مرور زمان افزايش بيشترى مى يابد.چنانچه يك موسسه نظر سنجى ونزوئلا در آخرين گزارش خود از محبوبيت 73 درصدى رئيس جمهور اين كشور خبر داده است.

موسسه نظرسنجى آناليز داده هاى ونزوئلا امروز اعلام كرد ، بر اساس نظرسنجى انجام شده از 26 مى تا 6 ژوئن سال جارى بيش از 9/73 دهم درصد از مردم اين كشور اقدامات دولت اين كشور را مثبت تلقى كردند. اين نظرسنجى كه از يكهزار و 200 نفر در سراسر ونزوئلا صورت گرفته است مى افزايد ، حدود 60 درصد مردم اين كشور از طرح هاى دولت براى ملى كردن برخى صنايع حمايت كردند. بر اساس اين گزارش ، مهمترين مشكلات كنونى ونزوئلا ناامنى و بيكارى عنوان شده است.

هفته گذشته ،شاهد تهديد اتحاديه اروپا توسط هوگوچاوز بوديم.تهديدى كه با واكنش خاويرسولانا همراه بود. سولانا مسئول سياست خارجى اتحاديه اروپا، تهديد رئيس جمهورى ونزوئلا مبنى برقطع صدور نفت به كشورهاى اروپايي، در صورت اجراى قوانين مهاجرتى سختگيرانه را واكنشى نامتناسب تلقى كرد.

خاوير سولانا در حاشيه اجلاس اتحاديه اروپا در پايتخت بلژيك به خبرنگاران گفت: از ديدگاه من، بيان چنين هشدارى كاملا بى‌تناسب است. رئيس جمهورى چپگراى ونزوئلا ، تهديد كرد كه چنانچه كشورهاى اروپايى قوانين شديدى عليه مهاجران غيرقانونى اعمال كنند، ونزوئلا صدور نفت به اين كشورها را متوقف و مانع از سرمايه‌گذارى آنها در بخش نفت خود خواهد شد.

چاوز دراين خصوص مى گويد:

“همان‌طور كه كشورهاى اروپايى ممكن است مهاجران را به كشورهاى خود بازگردانند، كشورهاى آمريكاى لاتين نيز ممكن است تصميم به بازگرداندن سرمايه‌هاى اروپايى ها بگيرند. “

بر اساس قوانين سخت گيرانه ضدمهاجرتى در اتحاديه اروپا، كه ممكن است از سال 2010 اجرايى شوند، زمينه را براى بازداشت مهاجران به مدت حداكثر 18ماه و اخراج آنان فراهم مى‌سازد. در نهايت اينكه تهديد اخير هوگوچاوز موجب هراس اتحاديه اروپا از واكنش مشابه ديگر كشورهاى جهان شده است.مسلما اين اقدام اتحاديه اروپا عليه مهاجرين هزينه ها و تبعات ريادى براى اتحاديه اروپا در پى خواهد داشت.اتحاديه اى كه طى سالهاى اخير معمولا تصميمات خود را به دور از تفكر و عقلانيت سياسى انجام مى دهد.
 شنبه 8 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن