تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 2 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز، از آيين هاى دين است و رضاى پروردگار، در آن است. و آن راه پيامبران است. ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817743764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پایان یک آغاز؛ ترامپ: ‌از توافق هسته‌ای خارج می‌شویم/ شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گردانم


واضح آرشیو وب فارسی:آخرین نیوز: پایان یک آغاز؛ ترامپ: ‌از توافق هسته‌ای خارج می‌شویم/ شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران را بازمی‌گردانم

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه ایران و توافق هسته ای، اعلام کرد این کشور دیگر در برجام نخواهد ماند.


رئیس جمهوری آمریکا با تکرار اتهامات بی اساس خود علیه ایران و توافق هسته ای، اعلام کرد این کشور دیگر در برجام نخواهد ماند.
به گزارش آخرین نیوز از ایرنا، دونالد ترامپ روز گذشته در یادداشت توئیتری خود اعلام کرد که امروز-سه شنبه- تصمیم خود را درباره برجام اظهار می کند. توافق ایران، روسیه، آمریکا، چین، انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا که در سال 2015 به دست آمد، درباره برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران است که به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) شناخته می شود.
بر اساس برجام، طرف های این توافق به خصوص آمریکا پذیرفته اند تا با لغو تحریم ها، گام های عملی برای بهره مندی ایران از منافع اقتصادی و تجارت با جهان بردارند و در مقابل، ایران هم هرگز به سمت دستیابی به سلاح اتمی نرود.
با روی کار آمدن دونالد ترامپ و دولت جدید آمریکا، این تعهد از سوی واشنگتن اجرا نشده و در عمل با ایجاد جنگ روانی، منافع ایران را در این توافق به گروگان گرفته اند در حالی که ایران بر اساس 11 گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی به همه تعهدات خود به طور کامل پایبند بوده است.
بر اساس قانون داخلی آمریکا، دولت باید هر 90 روز به کنگره گزارش دهد که آیا ایران به این توافق پایبند است یا خیر ؛ یا اگر ادامه اسقاط تحریم های نفتی و بانکی(تحریم های ثانویه) ضد امنیت ملی آمریکا است، مستندات آن ارائه شود.
در اکتبر 2017، ترامپ عدم پایبندی ایران را به کنگره اعلام کرد اما مستندات موثقی را ارائه نداد. او ایران را متهم به عدم رعایت «روح» این توافق دانست و به نقض چند جانبه این توافقنامه اشاره کرد.
کنگره 60 روز فرصت داشت در این باره تصمیم گیری کند اما کنگره واکنشی به آن نشان نداد و توپ به زمین ترامپ بازگشت.
رئیس جمهوری آمریکا به اجبار و این که بخت کنگره با او یار نبود، در ماه ژانویه تمدید اسقاط تحریم های ثانویه را امضا کرد اما ناراحتی خود را این گونه بروز داد که این آخرین فرصت برای اصلاح این توافقنامه ای است که او آن را وحشتناک می داند.
ترامپ می بایست در مهلت 90 روزه بعدی یعنی در 12 ماه مه (22 اردیبهشت) تصمیم خود را اعلام می کرد اما در اقدامی ناگهانی، در یادداشت توئیتری خود اعلام کرد که تصمیم دارد فردا سه شنبه(8 مه) از کاخ سفید این تصمیم را آشکار سازد.
سارا هاکابی سندرز سخنگوی کاخ سفید هم روز دوشنبه در این باره اظهار نظر نکرد و تمام مسایل مربوط به برجام را به اعلام رئیس جمهوری منوط کرد.
اما از آنجا که آمریکا همه طرف قرارداد نیست، واکنش ها نسبت به اظهارات رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر خروج یک طرفه از توافق بین المللی که پشتوانه قطعنامه شورای امنیت را هم دارد و به قانون بین المللی تبدیل شده است، شروع شد.
فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا که مسئولیت کمیسیون مشترک برجام را هم بر عهده دارد، بر حفظ این توافق تاکید کرد و در جمع خبرنگاران تصریح کرد که برجام یک توافق دو جانبه نیست بلکه یک توافق بین المللی تحت نظارت شورای امنیت سازمان ملل است.
سایر طرف های برجامی همچون فرانسه، چین، روسیه، انگلیس و آلمان هم به تناسب زمانی و موقعیت های مختلف بر حفظ برجام تاکید کردند و حتی امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه به کاخ سفید آمد و تاکید کرد که پاریس از این توافق خارج نخواهد شد چرا که همه آن را امضا کرده ایم.
آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان هم با سفر به واشنگتن، در دیدار با ترامپ بر حمایت خود از برجام تاکید کرد.
بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس هم به آمریکا آمد و دیدار با مقامات سیاست خارجی آمریکا و کاخ سفید، تلاش خود را برای حفظ برجام نشان داد.
از سوی دیگر، جمهوری اسلامی ایران به عنوان طرف اصلی این قرارداد، همواره هشدار داده است که برجام قابل مذاکره نیست و مقامات اروپا باید آمریکا را تشویق کنند یا تحت فشار قرار دهند تا به تعهدات برجامی خود عمل کند.
آن ها همچنین تصریح کرده اند که گزینه های مختلفی در قبال تصمیم های احتمالی رئیس جمهوری آمریکا در اختیار دارند و به موقع آن ها را اجرایی خواهند کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در آخرین اظهار نظر خود درباره برجام که در سفر به خراسان رضوی انجام شد، هدف دولت از برجام را رفع ظلم هایی چون تحریم از سر کشور و مردم برشمرد و با بیان اینکه هدف اصلی آمریکا محدود کردن استقلال، قدرت و نفوذ منطقه ای ایران بوده است، تاکید کرد: اگر اهداف ما از برجام بدون آمریکا محقق شود، چه بهتر؛ درغیر این صورت تصمیم خود را خواهیم گرفت.
 

 آخرین‌نیوز (رسانه مستقل ایرانیان) را در پیام‌رسان سروش دنبال کنید


سه شنبه, 18 ارديبهشت 1397 ساعت 22:54





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آخرین نیوز]
[مشاهده در: www.akharinnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 96]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن