تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):برترين [مرتبه] ايمان آن است كه بدانى هركجا باشى خدا با تو است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798374909




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توافق رهبران چین و هند با تقویت روابط دوستانه و کاهش تنش‌های مرزی


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: توافق رهبران چین و هند با تقویت روابط دوستانه و کاهش تنش‌های مرزی
چین و هند در جریان سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به چین در اقدامی کم‌سابقه توافق کردند تا روابط میان ارتش‌هایشان را در راستای حفظ صلح در مرز دو کشور بهبود بخشند.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری رویترز، نارندرا مودی، نخست وزیر هند طی روز گذشته نشست‌هایی غیررسمی در شهر ووهان در مرکز چین با شی جینپینگ، رئیس‌جمهور این کشور داشت.


این نشست‌ها چند ماه بعد از آن رخ می‌دهند که مناقشه دو کشور بر سر یک منطقه مرزی واقع در رشته کوه هیمالیا بالا گرفت.


ویجای گوخال، وزیر امور خارجه هند بعد از پایان مذاکرات شی جینپینگ و نارندرا مودی به خبرنگاران گفت: رهبران دو کشور در مذاکراتشان توافق کردند که هر دو کشور بلوغ و خرد مدیریت اختلاف‌هایشان به طور صلح آمیز از طریق مذاکرات را دارند.


او اظهار داشت: درخصوص مشکل مرزی چین و هند این دو رهبر با تلاش‌های نمایندگان ویژه دو کشور برای یافتن یک راه حل عادلانه، معقول و قابل پذیرش برای هر دوی آنها توافق داشتند.


دیدار رهبران هند و چین طبق آنچه که دو طرف اعلام کرده‌اند یک نشست غیر رسمی بوده تا دیدار رسمی؛ هیچ یک از تشریفات مربوط به نشست‌های رسمی از جمله سلام‌های نظامی با شلیک ۲۱ گلوله صورت نگرفته است.


با این حال مذاکرات آنها در روز جمعه بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت طول کشید و در عین حال شامل یک تور بازدید شخصی از یک موزه بزرگ که توسط شی جینپینگ برای نارندرا مودی برگزار شد، بوده است.


رسانه‌های دولتی چین لحن این دیدارها تحسین کرده‌اند.


روزنامه رسمی پیپلز دیلی وابسته به حزب حاکم کمونیست چین در مطلبی در صفحه اول خود امروز (شنبه) نوشت: "این دو کشور بزرگ مجبور هستند که همکاری‌های بزرگی داشته باشند" و به همراه این مطلب تصویری بزرگ از زمان دست دادن این دو رهبر منتشر کرد.


در این مقاله نوشته شده است: دلایل کافی وجود دارند که باور کنیم نشست ووهان منجر به افزایش اعتماد دوجانبه، مدیریت و کنترل مناقشات، تامین همکاری‌ها و آغاز مرحله جدید در روابط چین و هند خواهد شد. کاملا آشکار است که توافق راهبردی خیلی فراتر از اختلافات موردی آنها است و نیاز آنها به همکاری بسیار بیشتر از تنش‌های محلی است.


در عین حال روزنامه رسمی چاینا دیلی در مقاله‌ای نوشت که کسی این موضوع را که سوءظن دوجانبه جلوی همکاری دو کشور با یکدیگر را گرفته رد نمی‌کند. با این حال نه پکن و نه دهلی نو طرف مقابلش را دشمن خطاب نمی‌کند. این به معنی آن است که هر دوی آنها توقع بهبود روابط دوجانبه خود را دارند. در حقیقت چین و هند شرکای طبیعی یکدیگر محسوب می‌شوند.


این در حالی است که به رغم فضای مثبتی که درخصوص نشست روز جمعه به وجود آمد و در عین حال منجر به دعوت نارندرا مودی از شی جینپینگ برای سفر به هند طی سال آینده میلادی به منظور یک نشست غیررسمی مشابه شد اما اختلافات دو کشور همچنان پابرجا هستند.


اصلی ترین اختلاف آنها مربوط به یک نوار مرزی ۳۵۰۰ کیلومتری است اما در عین حال هر دو کشور در اقیانوس هند نیز مناقشه‌هایی را دارند و همچنین اختلافاتی را بر سر پروژه اقتصادی چین به نام ابتکارعمل "یک کمربند یک جاده" که از آن به عنوان جاده ابریشم جدید یاد می‌شوند پیدا کرده‌اند.


در عین حال هند نظر منفی نسبت به روابط نزدیکی که به طور سنتی میان چین و پاکستان برقرار بوده دارد و طرف مقابل نیز چنین نگرانی‌هایی را از بابت نزدیک تر شدن هرچه بیشتر هند به آمریکا پیدا کرده است.


نشست‌های شی جینپینگ و نارندرا مودی در روز جمعه علاوه بر بازدید از یک موزه شامل یک ضیافت شام نیز بود.


براساس گزارش‌ها امروز نیز آنها قرار است در ادامه این تعاملاتشان یک پیاده‌روی در حاشیه "دریاچه شرقی" داشته باشند و پس از آن در یک قایق مشترک حضور پیدا کرده و سپس یک ناهار مشترک داشته باشند.


طبق گزارش شبکه سی سی تی وی چین شی جینپینگ در جریان نشست گفت: من امیدوار هستم که به همراه نخست وزیر هند بتوانیم فصلی جدید در روابط چین و هند با این نشست‌ها رقم بزنیم.


رئیس‌جمهور چین اظهار کرد: دو طرف روابط کاری خوبی برقرار کرده‌اند و پکن مشتاق به ایجاد یک شراکت نزدیک و همکاری در تمامی حوزه‌های دو طرف است.


او ادامه داد: من می‌خواهم روابط دوستانه دو کشور ما بی وقفه به رشد و تقویت ادامه دهد و با شتاب به پیشرفت خود همچون شتابی که ما در جریان آب رودخانه‌های یانگ‌تسه و رودخانه زرد می‌گوییم ادامه دهد و تا ابد به جلو حرکت کند.


همچنین نخست وزیر هند نیز به رئیس‌جمهور چین گفت: این به نوبه خود نشان دهنده وجود علاقه و همدلی در قبال هند است. این دو کشور که میزبان ۴۰ درصد جمعیت جهان هستند مسئولیت دارند که بسیاری از مشکلات جهان را برطرف کنند و این نشست یک فرصت خوب برای این کار است.


مودی با اشاره به شعار سیاسی شی جینپینگ و شعار سیاسی خودش گفت: ما در کنار هم شاهد خواهیم بود که رویای "دوران جدید" شما و هدف ما در قبال یک "هند جدید" یک گام درست به نفع جهان خواهد بود. هیچ یک از این دو رهبر اشاره مستقیمی به اختلافات و تنش‌هایشان نکردند.


چین و هند همچنین برای برقراری تماس‌های مستمر میان نیروهای نظامی دو کشور برای جلوگیری از بروز مناقشات مرزی به توافق رسیده‌اند.


وزیر امور خارجه هند گفته است چین و هند برای بهبود خط تماس میان ارتش‌های دو کشور توافق دارند.


مناقشات مرزی برای دهه‌ها، روابط میان چین و هند را با تنش همراه کرده است.


هند و چین بر سر مرزهای خود در منطقه سلسله جبال هیمالیا اختلاف دارند و سال پیش دو کشور در این منطقه رو در رو شدند.


سربازان چین تا کنون چندین بار وارد خاک هند شده‌اند و هند نیروهای چینی را به نقض مرز غیر رسمی دو کشور در سلسله جبال هیمالیا متهم کرده است.


دو کشور در سال ۱۹۶۲ برای مدت کوتاهی بر سر این مساله جنگیدند.
ایسنا 





۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن